Gravatar

#161 The Flash 14 år siden

Lady Arwen (155) skrev:
cronick (154) skrev:
Troll alert *!*!*!*!*

Det lyder mest af alt som om, du har et personligt hadeforhold til england og det engelske sprog, sådan som dine udtalelser bliver spyttet ud.

Jeg kan ikke se hvordan den danske kultur pludselig går tabt, fordi vi skulle vælge at snakke engelsk.

Og så spørger jeg for tredje gang - hvad ville være så slemt ved det?

Ja og går den danske kultur ikke også tabt, hvis vi begynder at tale tysk?!

Rolig nu min ven, jeg sagde hvis vi bestemt skulle acceptere virkeligheden ved at vi SKAL skrotte vores eget sprog så kan jeg bedst lide at tilføje tysk end engelsk.

Lady Arwen (159) skrev:
Tror lige jeg spørger igen: Christian synes du ikke, det er vigtigt at skrive på et grammatisk korrekt dansk, når du finder det danske sprog så vigtigt?

Hvad har jeg gjort?
Gravatar

#162 davenport 14 år siden

Ja, hvad er det dog du har gjort???
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#163 The Flash 14 år siden

davenport (156) skrev:
Glem det mand! Det er jo indlysende at han er en trold. Har det her mistænkt for at være en fast filmzer, der har en sekundær bruger, og bare leger med os. Men hvem? Plottet tykkens!!!!

Jeg har ikke i sinde at spilde folks tid, så hvis du ikke har noget relevant at bidrage med til debattan ville jeg syntes det kunne være skønt hvis du ville lade være med at kommentere.

Gravatar

#164 evermind 14 år siden

Lady Arwen (159) skrev:
Tror lige jeg spørger igen: Christian synes du ikke, det er vigtigt at skrive på et grammatisk korrekt dansk, når du finder det danske sprog så vigtigt?

Christian (161) skrev:
Hvad har jeg gjort?

Tja ...

Christian (161) skrev:
så kan jeg bedst lide at tilføje tysk end engelsk

er da et ganske godt eksempel.

(Pssst, jeg vil give dig et tip; det hedder bedre ... end ...)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#165 Highland Park 14 år siden

Christian (147) skrev:
Thomsen (146) skrev:
Den form for katastrofetænkning virker bekendt.

Du stemmer ikke tilfældigvis DF, vel?

Godt gættet...
Det er søreme også svært at gætte.

Mit link til en artikel om emnet blev tilsyneladende ignoreret, så det må være på sin plads med en gentagelse:
Danskerne er mindst åbne over for engelske ord
Det er en myte, at vi overdænger sproget med engelske ord, viser undersøgelse

For god ordens skyld:
http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/353677:Danmark--Danskerne-er-mindst-aabne-over-for-engelske-ord?all=1 skrev:
Disse konklusioner ligger nu klar efter 10 års sprogforskning og 10 store rapporter om importerede ord i Norden foretaget af i alt 40 forskere under Nordisk Sprogkoordination (det tidligere Nordisk Sprognævn).

Men det er jo bare ligegyldig forskning!

Er der mere kage, eller skal jeg blotte min citronmåne?
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#166 Sweetiebellefan 14 år siden

Jeg køber gerne ungarske film, hvis de kan få det dansk synkroniseret!
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#167 The Flash 14 år siden

Kruse (139) skrev:
Grunden til at vi er så gode til engelsk i Danmark, er at vi bliver eksponeret for engelsk via film og tv-serier i en ung alder. Det var grunden til at jeg lærte engelsk så hurtigt og nemt. Det er noget man ikke opnår i lande der synkroniserer, og derfor har befolkningen i disse lande ikke ligeså nemt ved at lære engelsk som os, og de bliver derfor generelt dårligere til engelsk.

Tja, http://en.wikipedia.org/wiki/Tourism_in_Germany

Ifølge den side står der at over 30% af tyskerne bruger deres ferier i deres eget land, så det er nærliggende, at det hænger sådan sammen, men igen jeg har faktisk mødt en del tyskere der har talt rigtig godt engelsk.
Gravatar

#168 BN 14 år siden

Jeg holder stadig på, at signalflag er bedst.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#169 Lord Beef Jerky 14 år siden

Meget skægt, at hver gang der kommer et virkeligt godt argument på bordet, så svarer Christian slet ikke... dette er enten en veludført joke eller blot en virkelig stædig person vi har med at gøre.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#170 BN 14 år siden

Lord Beef Jerky (169) skrev:
hver gang der kommer et virkeligt godt argument på bordet, så svarer Christian slet ikke...

Han skal vel bruge tid på at synkronisere argumentet først ...
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: