Gravatar

#1 filmz-Koenig 20 år siden

Jeg har lige haft både en fantastisk og en dårlig oplevelse... Så den vil jeg da lige dele med jer.

Først den dårlige: Jeg har lige set "The Mothman Prophecies" som skuffede grumt. Jeg har ellers hørt så meget godt om den og hvor "uhyggelig" den skulle være... Men for fanden, jeg måtte starte scener forfra hele tiden fordi jeg faldt i søvn. lorte-film, virkelig dårlig filmoplevelse... JEG SKRIGER!!!

til gengæld fik jeg endelig taget mig sammen til at se Gus van Sant's "Elephant" og hold da op en film. Man sidder hen ad vejen i hele filmen og opbygger det ultimative gåsehud. Kameraføringen er noget nær det mest fantstiske jeg har set og hele stemningen er simpelthen utrolig. Det hele kulminrer i sidste scene, med noget nær den mest skræmmende scene jeg længe har set... Frygtelig, men fantastisk film... SIKKE EN JUBEL *klap*klap*
"Como estan, bitches?"
homo proponit sed Deus disponit
www.haddock100.com
Gravatar

#2 chandler75 20 år siden

Har luret på "The Mothman Prophecies" et par gange i Blockbuster et par gange, men nu tror jeg da så fortsat at jeg vil gå unden om...

"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#3 DarkLight 20 år siden

Er det så hvad du har set for nyligt? :)

pun intended...
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#4 filmz-Bruce 20 år siden

Ja, Mothman stinker ufattelig slemt. God indledning, god stemning og så...down and out.

Så Deadwood afsnit 4-7 med en ven. Jep, 2. gennemsyn og stadig lige eminent.

Jeg jubler hermed min lykke ud og erklærer frækt og frejdigt Deadwood season 1, for den bedste DVD udgivelse jeg ejer. "It's certainly a Gem" ;)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#5 elwood 20 år siden

#4 min er nu stadig B.O.B men det jo også HBO så det har vel sin ret, skal ikke udtale mig om DW endnu, da jeg intet har set af den endnu som sagt.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#6 Corgan 20 år siden

Jeg havde det netop modsat med de film.

Jeg var meget imponeret over The Mothman Prophecies. Den har en fantastisk dyster stemning og et mysterie der bygger på virkelig hændelser. Selvom fænomenet med The Mothman bunder i noget unaturligt, så forsøger filmen ikke at komme frem med en løsning på hvad det er. Den fokuserer i stedet på selve hændelserne hvor The Mothman menes at have haft en finger med i spillet.
Den visuelle stil er helt i top, og er medvirkende til at man til sidst kan se sammenhæng i de mystiske hændelser.

Så varme tanker har jeg dog ikke for Elephant. Gus Van Sant prøver med denne film (meget åbenlyst) at skabe debat om et uddebateret emne. Der er selvfølgelig ikke nogen endelig løsning på hvorfor børnene gik amok på skolen med skydevåben (ligesom Columbine), men Van Sant prøver at kaste en masse bolde op i luften (f.eks. ang. børnenes alkoholiserede forældre, homoseksuelle forhold, interesse for voldige computerspil, sociale status m.m.) for at skabe en debat om hvem der har skylden i denne historie. Men Van Sant gør intet for at komme til bunds i nogen af alle disse beskyldninger.
Det er som om han siger "du er skyldig... og du er skyldig...", men når seeren så spørger "hvorfor er denne person skyldig?" svarer instruktøren "The End". Det er for let at skabe en debat uden at selv ville deltage i den. Og det er filmens største svaghed IMO.
Jeg er dog imponeret over filmens flotte billeder, kameraføring og (skræmmende) rolige tempo.
Gravatar

#7 Martindan 20 år siden

jeg kan godt anbeafle Mothman.... synes den var f***ing skræmmende..
for cryin' out loud......
Gravatar

#8 filmz-CZi 20 år siden

Enig omkring Elephant - hvordan den kunne slå Dogville i kampen om palmerne er mig en gåde!
Gravatar

#9 davenport 20 år siden

Jeg vil gerne have lov til at juble over følgende:

Jeg har snart fri (kl 15) og jeg er fuldstændig smadret, så jeg skal bare ud af vagten.
Så lidt kan man også glæde sig over :)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#10 dolphinfriendly 20 år siden

Arrrgh!!! Vores to ildere har netop flået en milliard plastik poser op af en skuffe, væltet en masse ting på toiltet og hopper stadig ivrige rundt og jabber "båt-båt-båt-båt" i stor glæde over at de har succes i at pisse mig af (igen)!
Gid den der ilder gnaskende hyppogriffe fra Harry Potter var her nu...

Nogen der vil have et par nye handsker :)?

Skriv ny kommentar: