Gravatar

#11 filmz-Diller82 22 år siden

På de kortfilm jeg har instrueret hentede vi skuespillere fra: Panorama, Skuespillerens værksted, gizmo casting, skuespiller.dk, dask online casting og ellers ligger der tre mere i kbh omkring valby...
-----------------------------------
The pen is mightier than the sword...mostly.
Gravatar

#12 filmz-Me!! 22 år siden

Til dig der gerne vil være skuespiller!!!

Jeg går selv med drømmen om at blive skuespiller, og har gjort det siden jeg var 13.

Det vigtigste er at holde fast, og ikke lade dig slå ud, jeg har tit mødt kommentarer, som det ville jeg også da jeg var 10 osv...

Lad være at satse højt i starten, tag små mål af gangen, det er et stort spring at starte uden noget erfaring til en filmrolle!!

Og drømmen om skuespillet har en pris på 5 år har den kostet mig ca. 40.000 kr. og mange tårer!!

Start med at få noger erfaring forskellige steder, meld dig til et dramahold, der er garanteret et ungdomsskole hold eller noget andet i nærheden af hvor du bor!!

Ellers kan jeg varmt anbefale Rødkilde Teaterhøjskole. som starter hold i december og Juli og du kan gå der et halvt eller et helt år af gangen. prisen for et efterårskursus er på 25.000 men det er klart pengene værd.
Du bliver mere bevidst om dig selv og din måde at spille på, og du lære at arbejde med en karakter og lære at skuespil ikke bare er at stille sig op på en scene og sige nogle replikker, det er at gå ind i en anden person, så du kan reagere som den person også hvis dine medspillere laver fejl!!

Jeg slutter på lørdag efter et et halvt år på skolen, og det har været vidunderligt, det bedste halve år af mit liv!!

Set små mål, og tag et skridt ad gangen, og lad dig ikke slå ud, jeg har fx. spillet teater med en forstuvet fod, hjernerystelse og meget andet, fordi jeg ikke ville bakke ud!!!

Held og lykke, og skriv endelig hvis du har brug for flere råd!!
Gravatar

#13 Kalle Ferm 22 år siden

Udover skuespillet er der også det faktum at du kommer på højskole. Det er noget nær det bedste man kan gøre for sig selv. Højskolelivet er fantastisk pga det sammenhold man får!
God måde at lære andres væremåder godt at kende - og det må man skulle kunne som skuespiller går jeg ud fra.

Jakob
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Gravatar

#14 chandler75 22 år siden

# 13 Helt enig! Alle burde tage på højskole. Hvor gik du?
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#15 Kalle Ferm 22 år siden

Løgumkloster Højskole i det sønderjydske. :-)
En gammeldags klassisk højskole der på det varmeste kan anbefales!

Hvad med dig?

Jakob
Gravatar

#16 filmz-Daniel_Logan 22 år siden

Hvad går højskole helt præcist ud på, og hvor høj skal man være for at komme ind?
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#17 filmz-Kadann 22 år siden

#16 -

Efter hvad jeg hører fra en del kammerater, går det mere ud på at være høj, mens man er der. ;)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#18 chandler75 22 år siden

# 15 Den Internationale Højskole i Helsingør.

Jeg var oprindelig lidt skeptisk, da jeg ikke havde meget lyst til at sidde i en rundkreds, synge sange, spise ostemadder og drikke te i fire måneder. Men jeg skulle samle point til kvote 2 så...

Det viste sig dog at de 60 andre unge fra rundt omkring i verden var kommet for at lære andre unge at kende, feste og møde det modsatte køn. Det endte med at blive de fedeste fire måneder i mit liv. Og tja, man lærte da også lidt ind imellem.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#19 Corgan 22 år siden

#15:
WHAT? Jeg har boet i Løgumkloster i 18 år. Min fars kone er køkkenchef på Løgumkloster Højskole. Forstander Bent og Vita kender jeg godt. Jeg har gået i gymnasiet med deres søn.

Sjovt....

Hvornår har du gået der?
Gravatar

#20 Kalle Ferm 22 år siden

Ej hvor SJOVT. :-)

Bent og Vita er jo simpelthen de rareste mennesker! Jeg kender skam også sagtens din papmor så - hvad er det nu hun hedder? Hun kan godt nok lave god mad... Jeg tog på i vægt dernede. :-/ Du kan hilse hende og sige at det er mig der spillede kvinde for 2 år siden, så tror jeg ganske udmærket, hun ved hvem jeg er.

Jeg gik der i foråret 2001 må det have været. Et fantastisk ophold med meget gode lærere, fantastiske venner, brilliant stemning og den der højskoleÅND som Løgumkloster emmer af. :-)
Desuden er det jo et fantastisk smukt sted!

Deres søn har jeg også mødt et par enkelte gange. Har set ham nede på højskolen, men har også mødt ham gennem min gode ven Jonas som har har arbejdet i en børnehave med. Kender du mon Jonas? Han gik dernede samtidig med mig.

Hvor bor du nu? Og hvad laver du?

Chandler: Jeg har været på Den Internationele Højskole en enkelt dag for et halv års tid siden. Det er jo også et dejligt sted. Jeg tror dog skolerne er meget forskellige. Hos os var undervisningen fx meget i højsædet - men ikke normal skoleundervisning heldigvis. :-) Har aldrig haft så gode lærere, og vil sikkert heller ikke få det nogensinde igen.

Jakob

Skriv ny kommentar: