Gravatar

#21 HonoDelLoce 18 år siden

Der er jeg så helt modsat :D

Jeg blev vildt positivt overrasket over Citizen Kane - men tror det var fordi jeg nærmest forventede at kede mig :D (skal lige siges, at da jeg så den, var jeg ikke rigtigt begyndt at dyrke de her forums, og anede derfor ikke, at det var en klassiker - synes bare omslaget på min moders rental-vhs så SÅ kedelig ud :D)

Nu er det en film jeg gerne vender tilbage til med et par års mellemrum..

Men i den negative grøft kan jeg så smide, sammen med flere andre herinde, åbenbart, Blade Runner..

Bevares, det er en helt fin film, og jeg har skam også set den mere end én gang.. Men i forhold til sit hype, så skuffer den altså.. Flere passager er alt for drænede for spænding, og tiden føles til tider.. Ja, uendelig..

En god film - but not all it's pumped up to be..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#22 Benway 18 år siden

Det er måske lidt tvivlsomt om den rent faktisk kan kaldes en klassiker, men "Cleopatra" fra 1963 er IMO en ekstremt kedelig omgang romer-overspil, med adskillige ufrivilligt komiske øjeblikke. Ikke engang Taylor og Burton kan redde det dyre rod.

Ellers så er jeg enig i at "High Noon" og "Usual Suspects" ikke er helt på højde med deres rygte. Til gengæld synes jeg "A Clockwork Orange" er fremragende. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#23 lagoni 18 år siden

Jeg syntes Vertigo var dårlig. Kan ikke huske den så godt, men det der ødelagde den, var at jeg har aldrig kunne se James Stewart som en seriøs skuespiller. Han virker bare fjollet hele tiden, specielt hans mimik og stemme.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#24 jessup 18 år siden

Usual suspects er en fin film men et rygte som mesterværk kan den ikke leve op til.

Casablanca er en fin lille vervefilm - den har mange fine scener og den kilder tårekanalerne en anelse - den er selvfølgelig en klassiker men et mesterværk er den ikke.

Shawshank.. er også en fin lille film men den har ikke nok raffinement til at skulle ses mere en et par gange.

This is just until June
Gravatar

#25 filmz-Bruce 18 år siden

Uha. Min blasfemi tærskel er overskredet. Havde jeg været muslim havde jeg sat ild på en ambassade!!!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#26 davenport 18 år siden

Det behøver man vel ikke muslimificere sig for at udføre? ;D
Sæt du bare ild på en ambassade.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#27 BN 18 år siden

#24 - jessup:

Shawshank.. er også en fin lille film men den har ikke nok raffinement til at skulle ses mere en et par gange.

Hmm, måske var det lidt for tidligt jeg solgte det jagtgevær ...

http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#28 Skeloboy 18 år siden

High Noon, Blade Runner, A Clockwork...alle fremragende film, IMO. Sunset Boulevard også. Vertigo var også god,men er ikke så meget til suspense-genren generelt.

Men synes 2001: A Space Odyssey er rigtig, rigtig kedelig...helt klart stærkt overvurderet...helt ærlig...farver i flere minutter, hvor fedt er det lige?...det er ikke så meget historien, men tempoet...GAAAB, siger jeg...

Ellers kan jeg lide de fleste klassikere, de er så behagelige.
Gravatar

#29 BN 18 år siden

#28:

Løsning på problemet: Lad George Lucas lave en opdateret udgave af filmen!

Måske kunne Darth Vader stå der i stedet for
monolitten, da den døende astronaut Dave Bowman ligger på sengen og rækker hånden ud,
og Vaders replik skal naturligvis lyde: "Jeg er din far!" Og derpå trækker Dave Bowman et lyssværd og tager kampen op. ... Og tidligere i filmen kan R2-D2 komme og hjælpe Dave med al sin tekniske snilde i scenen hvor
computeren HAL ikke vil lukke Dave ind i rumskibet igen
. ... Og hvor oplagt vil det ikke være at lade Chewbacca være med i filmens første scener med de brølende aber?!

;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#30 Bohemian 18 år siden

India Jones Trilogien, blev fælt skuffet. specielt nr 2 er da noget bras.

3'eren er faktisk en fin film uden at være noget vildt, man var stadig skuffet.

Hitchcocks The Birds, den er da så useriøs, og outdated på den dårlige måde. Har svært ved at forklare det, men den er bare så fjollet at se på, og det er negativt ment.
Free in serenity.

Skriv ny kommentar: