Gravatar

#11 davenport 21 år siden

Doc i Back to the Future 3
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#12 filmz-Mifan 21 år siden

Jack i "As good as it gets"
~ Mifan
Gravatar

#13 filmz-superfrez 21 år siden

Dirty Rotten Scoundles......
Gravatar

#14 lagoni 21 år siden

Jeg ved ikke helt om det er sådan en film du søger, men "Midnight in the Garden of Good and Evil" er - så vidt jeg husker - lidt 'gentleman-agtig'

Hvad med nogle af de gamle film med The Rat Pack? Jeg har ikke selv set nogen, men jeg kan forestille det måske er det du søger...
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#15 filmz-maban 21 år siden

American Psyco?
Haps!
Gravatar

#16 El vez 21 år siden

#14 You know Lat Pack !? :)

Ja, "Midnight.." er faktisk ret fed, Kevin Spacey gør det meget godt som sydstatsgentleman.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#17 Ikari 21 år siden

The League of Extraordinary Gentlemen?
eller... ;)
Gravatar

#18 Corgan 21 år siden

Hvad med ham den klamme i Eyes Wide Shut, der danser med Nicole Kidman i starten af filmen?

"May I ask why a beautiful woman who could have any man in this room wants to be married?"

Eller hvad med politimanden i Magnolia?

"And I might get twenty bad calls a day. But one time I can help someone and make a save... correct a wrong or right a situation... then I'm a happy cop. And as we move through this life we should try and do good. Do good... And if we can do that, and not hurt anyone else, well... then..."
Gravatar

#19 Spanner 21 år siden

Vil da lige bakke op om Dirty Rotten Scoundrels som en film med masser af gentlemanderi

Derudover er David Niven i The Pink Panther bestemt også meget gentlemanagtig.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#20 filmz-TanteAndante 21 år siden

Øv nu kom Spanner først, for jeg ville også have sagt film med David Niven, men ellers er der også Cary Grant i f.eks. "Charade" eller "To Catch a Thief".

Endnu en mulighed er filmatiseringer af Oscar Wildes romaner som f.eks. "The Importance of Being Ernest" eller "An Ideal Husband".

Og så kunne man vel også sige, at Bill Murray i slutningen af "Groundhog Day" viser sig som en virkelig gentleman.

Skriv ny kommentar: