Casper og Co. er nok ikke lige det jeg søger, men jeg vil kigge nærmere på Casablanca. Men hvilken en tænker du på ks, der er lavet flere?
Say what you want, men James Bond er ikke en gentlemand. ks har ret i at Love Actually faktisk er rimelig god... Jeg er ikke så meget til Hugh Grant og Richard Gere, men Love Actually er rimelig god.
#6 Casablanca -> Prøv med den der har vundet indtil flere Oscar's og generelt anses for at være blandt verdens mest (aner)kendte film. Den er på IMDb's top 250 ;-) Ej, spøg til side...der menes selvfølgelig Casablanca fra 1942 med Humphrey Bogart og Ingrid Bergman. http://www.imdb.com/title/tt0034583/combined
Ved ikke hvor stor en gentleman film Casablanca er. Synes den gode Humphrey Bogart på overfladen virker rimelig kold og kynisk. Jeg ved godt han alligevel er blød om hjertet, men det gør vel ikke filmen til en nævneværdig gentleman film.
Synes chandler75 giver et godt eksempel med "The Birds", og der er mange andre Hitchcock film som også kan nævnes. Derudover kan "Atticus Finch" fra "To Kill a Mockingbird" vel også betegnes som en gentleman af format.
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
#1 filmz-julemanden 21 år siden
Hvilke bør jeg se?
#2 nakalay 21 år siden
#3 ks 21 år siden
#4 filmz-propagandapanda 21 år siden
Eller hvad med James Bond??
#5 ks 21 år siden
#6 filmz-julemanden 21 år siden
Say what you want, men James Bond er ikke en gentlemand.
ks har ret i at Love Actually faktisk er rimelig god... Jeg er ikke så meget til Hugh Grant og Richard Gere, men Love Actually er rimelig god.
#7 chandler75 21 år siden
Fx er Rod Taylor i Hitchcooks "The Birds" en rigtig gentleman, som hjælper damerne i nød...
#8 Thorsby 21 år siden
Ej, spøg til side...der menes selvfølgelig Casablanca fra 1942 med Humphrey Bogart og Ingrid Bergman. http://www.imdb.com/title/tt0034583/combined
#9 Morbid 21 år siden
Synes chandler75 giver et godt eksempel med "The Birds", og der er mange andre Hitchcock film som også kan nævnes. Derudover kan "Atticus Finch" fra "To Kill a Mockingbird" vel også betegnes som en gentleman af format.
#10 filmz-vassago 21 år siden