Gravatar

#1 Patriarch 17 år siden

Har nogen set den? Har fået mega ringe ord med på vejen, men er den så ringe?
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#2 NightHawk 17 år siden

# 1 -

Det kan jeg love dig for, at den ikke er. Jeg sidder netop og finpudser de sidste detaljer af sagaen som kommer op snart i en samlet anmeldelse ; Den grafiske novelle på 311 sider, episode 1-3 og filmen, episode 4-6.

Er sikker på, at du vil synes det er interessant læsning og jeg håber at andre også vil få lyst til efterfølgende at læse/se Richard Kellys imponerende værk.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#3 filmz-gofferoffer 17 år siden

Well, jeg synes, det er en flot film, men den er meget rodet. Filmen havde potentialet til at blive både forholdvis letforståelig samt et stort hit, men Richard Kelly gjorde den alt for kringlet for dem, der ikke er indviet i hans logik.

Men den er ekstremt flot, og skuespillet er overraskende godt, og jeg vil anbefale den til alle bare på grund af dette.
Men at some time are masters of their fates: The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are the underlings.
Gravatar

#4 NightHawk 17 år siden

# 3 -

Jeg synes omvendt det er filmes/novellens force, at den ikke er let forståelig men i stedet kræver, at man er villig til at filosofere over hvad man ser/læser. På den måde får Kelly så os som publikum til at tænke mere over de emner han bringer op. Modsat havde han blot serveret det hele på et sølvfad for folk, havde filmen, imo, været knap så interessant.

Jeg mener heller ikke man skal være indviet i Kellys logik for at få "Souhtland Tales" til at gi' mening. Det er dog bestemt en fordel, at ha' læst novellen først inden man ser filmen for at få de forskellige tråde til at hænge sammen og forstå hvorfor persongalleriet agerer som de gør i forhold til plottet.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#5 PredatorX 17 år siden

Jeg syntes det var en super intetsigende film. Nogenlunde lige så ringe som forudsigerne sagde. Indeholder dog nogle fede idéer hist og her. Måske ligger der en god film gemt i Southland Tales. Jeg så den dog ikke.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#6 Kruse 17 år siden

#2: Hvor kan man skaffe novellen henne? Det kunne være interessant at læse den først, inden man begiver sig i kast med filmen.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#7 NightHawk 17 år siden

# 6 -

Du kan få den her. Jeg købte min gennem Powelbookstore og den er alle pengene værd. Et lækkert cover og fotos af castet på de sidste sider er lige toppen på kransekagen af en i forvejen must own bog.

http://www.amazon.co.uk/gp/offer-listing/093621180...

Du kan kun få den hjem fra USA, så du må regne med at det tar en del tid at få novellen leveret :)
Gravatar

#8 dolphinfriendly 17 år siden

Jeg synes absolut også at "Southland Tales" er utterly shite. Bevars - den har et vis potentiale, men formår på ingen måde at leve det ud. Nu har jeg ikke læst tegneserierne, der vist skulle give det ekstra pontus. Men jeg gider absolut ikke læse dem oven på den på alle måder helt elendige film. Richard Kelly gik dermed fra at være gud med "Donnie Darko" til at være en døgnflue med "Southland Tales".

Gravatar

#9 NightHawk 17 år siden

# 8 -

Du burde så ta' og læse novellen, for så vil du se filmen i et nyt lys og opdage, ligsom jeg selv gjorde, at den på alle måder lever op til den vision Richard Kelly har haft fra start af.

Efterhånden også ved at være noget trættende at høre på, at Kelly blir kaldt for en døgnflue. Der er mange der har utroligt travl med at pille ham ned igen oven på "Donnie Darko", i stedet for at gi' manden en chance. Og også ret sjovt at se så mange, der starks er ude at kritisere filmen som totalt makværk, hvorimod havde David Lynch stået bag var filmen blevet kaldt et mesterværk af stilfulde drømmesekvenser osv.

Synes Richard Kelly fortjener bedre end de hug han har fået. Han prøver trods alt at skabe noget originalt og tankekrævende med sine film og det er efterhånden en sjældenhed i Hollywood, hvis vi snakker nye instruktører.

Når det så er sagt, så blir min anmeldelse ikke bare en lovefest unlimited, for der skam også samlet set et par ridser i lakken selvom de langt fra er så store, som de er blevet gjort til af andre anmeldere.
Gravatar

#10 filmz-Kadann 17 år siden

Ikke at jeg har set "Southland Tales", men jeg har da læst mig frem til at det endelige resultat skulle være langtfra Kellys vision, om det så er sandt, skal jeg ikke gøre mig klog på.

Jeg er personligt ligeglad, da jeg fandt "Donnie Darko" hamrende uinteressant og ikke har planer om at se "Southland Tales" alligevel, men det kan vel give fans lidt håb om at der kommer en supervild DC på et tidspunkt, forudsat skriverierne er sande.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org

Skriv ny kommentar: