Jeg synes efterhånden at ovennævnte boxe er ved at være så godt nede i pris, at selv jeg har råd til at investere i dem. Men så dukker det gode gamle dilemma op - hvilken version/region skal man købe? Danske undertekster er ligegyldige (men engelske er så påkrævede).
Er der nogen, der har en holdning til det - en version I vil anbefale over en anden, eller en I vil fraråde at investere i?
Indiana Jones er ens over hele linien, indholdsmæssigt, men R3 har et anderledes cover, som er ret lækkert. Desværre har Axel det ikke mere, men det kan være at det kan skaffes på anden vis.
Det eneste du skal være opmærksom på, er at R2 UK er censureret, ellers tror jeg du kan snuppe hvilken udgave du har lyst.
Star Wars er jo så ikke kommet endnu, men efter hvad jeg kan se, så er de også ens over hele linien, bortset fra at titlerne på coverne så svarer til landet, så "Episode IV" vil hedde "Stjernekrigen" på dansk osv.
Alien boksen kender jeg så ikke så meget til, fordi jeg ikke har købt den. :)
Alien Quadrilogy er suveræn! Teknisk på toppen! Den japanske udgave har dog ALLE 4 film i DTS lydspor og ikke kun 1'eren og 3'eren og er derfor lidt bedre.
Axelmusic har Quadrilogy til en god pris.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
tak for feedback - jeg har kigget nettet lidt igennem mht. priser, og fundet frem til følgende:
axel har indy r1 til 400, r2 til 500 og r4 til 500, mens cdwow har r1 til 30£ og r2 til 33£.
axel har alien q r1 til 550, r2dk til 680 og r2au til 500 - cdwow har ikke alien q...
star wars r1 hos axel koster 350, r2 400, mens cdwow har r1 til 27£ og r2 til 30£.
svært at beslutte sig - det kunne jo være fedt at have danske undertekster på, når man en dag skulle introducere afkommet for disse filmperler, så måske skulle man gå efter de versioner alligevel? På den anden side, de kan jo lejes i blokbuster med dk-tekster på, og så ville det jo være fjollet at have investeret udfra det.... Hvad snakker manden om? Vi dropper de undertekster - så er det sagt.
Derfor ville et godt bud være indy r1 fra cdwow, alien r1 fra axel, og star wars r1 fra cdwow - alt i alt ca. 1200 slag (tror nu ikke jeg får råd til at købe dem på een gang - gid det var så vel)....
Er der noget der har noget at indvende mht. til disse tre versioner?
Nææ... jeg skulle til at sige at du burde forudbestille Star Wars på reg. 1 fra Axel, ligesom jeg har gjort, da de gav en voucher til fremtidige køb - men den giver de tilsyneladende ikke længere.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Hvad med Back to the Future boxen?! Den kan du da næsten heller ikke komme udenom når du nu snakker om så klassiske box-sets?! Den har jeg set for nyligt forskellige steder til 199,- for R2-DK så den burde også være overkommelig at anskaffe sig... :-)
Jeg har BTTF trilogien i r2dk (købte den lige da den udkom til 400,-) - men overvejer faktisk at købe den r1 axel har til 150 spir. Der er jo en del ekstra features i forhold til r2, samt den meget omtalte billedkorrektion.
Overvejer også at købe Band of Brothers til 270 fra axel - har aldrig fået set alle afsnit, og det er da for billigt. Hvorfor er man ikke en rigmandssøn.....
McPeter - har du vænnet dig til at være tilbage i DK, og bestod du egentlig de eksamener du snakkede om? (ej, det er vel efterhånden et stykke tid siden du kom tilbage fra Espania, er det ikke?)
#1 21 år siden
Men så dukker det gode gamle dilemma op - hvilken version/region skal man købe? Danske undertekster er ligegyldige (men engelske er så påkrævede).
Er der nogen, der har en holdning til det - en version I vil anbefale over en anden, eller en I vil fraråde at investere i?
På forhånd tak.
#2 filmz-Seth GekOo 21 år siden
"I am Jack's medulla oblongata without me, Jack could not regulate his heart rate or breathing."
#3 filmz-Kadann 21 år siden
Indiana Jones er ens over hele linien, indholdsmæssigt, men R3 har et anderledes cover, som er ret lækkert. Desværre har Axel det ikke mere, men det kan være at det kan skaffes på anden vis.
Det eneste du skal være opmærksom på, er at R2 UK er censureret, ellers tror jeg du kan snuppe hvilken udgave du har lyst.
Star Wars er jo så ikke kommet endnu, men efter hvad jeg kan se, så er de også ens over hele linien, bortset fra at titlerne på coverne så svarer til landet, så "Episode IV" vil hedde "Stjernekrigen" på dansk osv.
Alien boksen kender jeg så ikke så meget til, fordi jeg ikke har købt den. :)
#4 filmz-Bruce 21 år siden
Axelmusic har Quadrilogy til en god pris.
#5 21 år siden
axel har indy r1 til 400, r2 til 500 og r4 til 500, mens cdwow har r1 til 30£ og r2 til 33£.
axel har alien q r1 til 550, r2dk til 680 og r2au til 500 - cdwow har ikke alien q...
star wars r1 hos axel koster 350, r2 400, mens cdwow har r1 til 27£ og r2 til 30£.
svært at beslutte sig - det kunne jo være fedt at have danske undertekster på, når man en dag skulle introducere afkommet for disse filmperler, så måske skulle man gå efter de versioner alligevel?
På den anden side, de kan jo lejes i blokbuster med dk-tekster på, og så ville det jo være fjollet at have investeret udfra det....
Hvad snakker manden om?
Vi dropper de undertekster - så er det sagt.
Derfor ville et godt bud være indy r1 fra cdwow, alien r1 fra axel, og star wars r1 fra cdwow - alt i alt ca. 1200 slag (tror nu ikke jeg får råd til at købe dem på een gang - gid det var så vel)....
Er der noget der har noget at indvende mht. til disse tre versioner?
#6 chandler75 21 år siden
#7 filmz-The-Real-1 21 år siden
... kig under "Special tilbud".
Oh, gunfight, explosions, sharks, you know, the usual.
#8 McPeter 21 år siden
#9 filmz-Bruce 21 år siden
#10 21 år siden
Overvejer også at købe Band of Brothers til 270 fra axel - har aldrig fået set alle afsnit, og det er da for billigt. Hvorfor er man ikke en rigmandssøn.....
McPeter - har du vænnet dig til at være tilbage i DK, og bestod du egentlig de eksamener du snakkede om? (ej, det er vel efterhånden et stykke tid siden du kom tilbage fra Espania, er det ikke?)