Gravatar

#21 misuma 14 år siden

Jeg vil se en remake af Maximum Overdrive...i hænderne på Michael Bay. Wauw siger jeg bare :P
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#22 wimmie 14 år siden

Haha - ja det er vel ikke et kæmpe skridt fra Transformers på et eller andet plan ;)

Jeg kunne godt tænke mig at se et remake af "IT" i en meget mere dyster og visuel version - evt. med Guillermo Del Toro bag roret - og selvom det kunne være fedt med Tim Curry som Pennywise igen, så vil det måske være lidt plat. Men mon ikke Doug Jones kunne gøre en fed Pennywise-figur? ;)

"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#23 djibyman2-the seque 14 år siden

Det kunne faktisk være fedt med en remake af Maximum Overdrive, men Michael Bay, tar du pis på mig eller mener du det?
Gravatar

#24 djibyman2-the seque 14 år siden

Så nu hellere J.J. Abrams på det projekt, han gjorde et fantastisk job med remaket på Star Trek.
Gravatar

#25 gi-jones 14 år siden

Jeg har læst en del Stephen King og er stor fan af manden som forfatter. Han er intet mindre end genial og en af de mest produktive forfattere overhovedet.

At filmatiseringerne så ofte fejler tror jeg har noget at gøre med Kings måde at definere sine karakterer på. De er allesammen meget komplekse og gennemførte, men på en måde der tit er svær at overføre til film. Fx. bruger han meget flashbacks der går tilbage og beskriver en eller anden betydningsfuld begivenhed i personens fortid, men hvis man slavisk følger det i film bliver det dybt forvirrende. Så kunsten er at "oversætte" Kings karakterer til noget der holder i filmmediet og det er svært. Resultatet er ofte, at man ender med den film, hvor karaktererne er overfladiske og ligegyldige.

Mine favoritter er så afgjort Shawshank og Green Mile. Begge helt fantastiske film.

Til gengæld er The Shining måske den der er mest interessant at diskutere - ikke mindst fordi den muligvis er den mest succesfulde (set ud fra filmens popularitet). Personligt bryder jeg mig ikke om filmen. Det er vildt, vildt skræmmende, men jeg sidder med en følelse af, at jeg mangler en grund til at skulle se den. Og sammenlignet med bogen mener jeg at Kubrick har gået i en helt forkert retning. Det er ikke fordi jeg mener der er noget galt i at ændre på forlægget når man laver en filmatisering. Det er en del af processen, og i tilfælde af Stephen King bøger strengt nødvendigt, som beskrevet ovenfor.

Problemet er, at hovedpersonen fra bogen netop er en kompleks person, og selvom han gør forfærdelige ting, forstår man som tilskuer hans motivation for at gøre det. Som jeg husker oplevelsen af bogen (der iøvrigt også var skide uhyggelig) mistede jeg aldrig empatien ifht. ham. Det er Hotellet selv der er skurken i historien, hvor filmen oversimplificerer og gør ham til et ondskabsfuldt røvhul, som hører hjemme i de fladeste af horrorfilmene.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#26 evermind 14 år siden

Jeg synes, I alle sammen glemmer The Running Man, som jo faktisk er baseret på Stephing King-romanen af samme navn, dog under pseudonymet Richard Bachman. Herligt kulørt Arnold-action fra de glade 80'ere! :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#27 djibyman2-the seque 14 år siden

Den kunne fandma være fed at se en remake på også.
Gravatar

#28 Lord Beef Jerky 14 år siden

Shit, der var sgu også en del, jeg havde glemt... her er mine vurderinger:

The Shining - 10/10
The Shining (miniserie) - 2/10
Apt Pupil - 7/10
Secret Window - 3/10
Christine - 7/10
Misery - 7/10
The Shawshank Redemption - 10/10
The Green Mile - 6/10
Dreamcatcher - 4/10
Graveyard Shift - 5/10
Pet Semetary - 8/10
Pet Semetary 2 - 6/10 (lidt en guilty pleasure)
It - 7/10 (lidt svær at bedømme pga. de to meget forskellige halvdele og naturligvis pga. nostalgiske årsager)
Sometimes They Come Back - 8/10
Tommyknockers - 6/10 (ja, objektivt set sikkert en lortefilm, men jeg var godt underholdt alligevel)
Carrie - 7/10
Children Of The Corn - 7/10
Children Of The Corn 3 - 2/10
Creepshow - 7/10
Creepshow 2 - 8/10
1408 - 5/10
The Mist - 9/10
Stand By Me - 9/10
Sleepwalkers - 6/10
Hearts In Atlantis - 4/10
The Dark Half - 6/10
Needful Things - 3/10
The Mangler - 2/10
Maximum Overdrive - 3/10
The Running Man - 7/10

Firestarter kan jeg simpelthen ikke huske, og resten af de nævnte har jeg ikke set... der er et par jeg bør komme i gang med - især Cujo bør jeg snart få set.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#29 wimmie 14 år siden

Nåja, The Running Man - det er nok ca. 15 år siden jeg har set den så jeg kan vist ikke rigtig bedømme den ;)

Kunne godt tænke mig at se et storslået remake af The Stand - gerne som miniserie men med et større budget. Dog kan jeg rigtig godt lide den gamle fordi stemningen er så fed - men jeg ville da sagtens kunne leve med begge versioner ;)

Som stor fan af Guillermo Del Toro kunne jeg sagtens se ham i instruktørstolen til denne. Eller måske Danny Boyle (jaja, ønsketænkning, ønsketænkning)

Derudover vil jeg gerne se en filmatisering af Rose Madder, Bag of Bones og The Talisman. De 2 sidste har vist længe været undervejs men om de nogetnsinde bliver til noget...

Og så naturligvis The Dark Tower-serien - men de er vist helt sikkert in the make :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#30 Lord Beef Jerky 14 år siden

Var det ikke sådan at The Dark Tower ville blive en Tv-serie, men er blevet droppet igen? Jeg vil nu helst se dem som film, men de bør sgu snart få dem lavet.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: