Synes måske bare at Geralds Farlige Leg er lidt for "realistisk" til Del Toro - vil hellere se ham lave Rose Madder, IT, The Talisman eller The Stand.
Mit største problem med mange SK-filmatiseringer er at de har fået for lavt et budget eller for dårlig en instruktør til at få en virkelig solid film ud af det - instruktører som Mick Garris (som er meget "hit or miss" imo) kan virkelig få nogle pinlige skuespilspræstationer ud af ellers fantastiske skuespillere.
Som Gi-jones nævner så har mange svært ved at få kompleksiteten af Kings persongalleri portrætteret på en ordentlig og troværdig måde. Darabont gjorde det suverænt i The Shawshank Redemption og Rob Reiner i Stand by Me. Mere af den slags tak :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Måske husker jeg Geralds Farlige Leg forkert, er der ikke et slags mørk væsen som lurer i rummet? Jeg giver Del Toro en chance med Rose Madder, den kunne godt gå hen og blive en syret oplevelse.
Jo den har et lidt overnaturligt element men det er mere en fornemmelse gennem romanen - romanen er jo bygget op af mange flashbacks og indre monologer, men jeg ville gerne se en filmatisering - af en instruktør der ville formå ikke at gøre den sleazy - (halv)nøgen kvinde bundet til en seng gennem hele filmen ;)
Men elsker alle bogens referencer til Dolores Claiborne :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Den gode Stephen King har også stået bag den amerikanske miniserie Kingdom Hospital, som er en remake af Lars von Triers "Riget", som jeg ofte har overvejet at få anskaffet mig på skive, men samtidig synes jeg også det er lidt helligbrøde. Er der nogen der har set den og kan anbefale eller afbefalde(?) den?
Sjovt du nævner den serie. Jeg har haft den stående i evigheder, men jeg tabte hurtigt interessen efter nogle enkelte afsnit og kom aldrig rigtigt i gang igen.
#31 misuma 14 år siden
Jeg vil gerne se en remake, og af ren nysgerrighed gad jeg godt se hvad Michael Bay finder på af overdrivelser.
Elsker Devils Backbone af Del Toro, og tror det kunne være fedt at se ham lave eksempelvis Geralds Farlige Lege.
EDIT - Jerky, The Dark Tower skal nok blive til noget. Det er kun et spørgsmål om tid...
http://tv.ign.com/articles/112/1121745p1.html
#32 wimmie 14 år siden
Synes måske bare at Geralds Farlige Leg er lidt for "realistisk" til Del Toro - vil hellere se ham lave Rose Madder, IT, The Talisman eller The Stand.
Mit største problem med mange SK-filmatiseringer er at de har fået for lavt et budget eller for dårlig en instruktør til at få en virkelig solid film ud af det - instruktører som Mick Garris (som er meget "hit or miss" imo) kan virkelig få nogle pinlige skuespilspræstationer ud af ellers fantastiske skuespillere.
Som Gi-jones nævner så har mange svært ved at få kompleksiteten af Kings persongalleri portrætteret på en ordentlig og troværdig måde. Darabont gjorde det suverænt i The Shawshank Redemption og Rob Reiner i Stand by Me. Mere af den slags tak :)
#33 misuma 14 år siden
#34 wimmie 14 år siden
Jo den har et lidt overnaturligt element men det er mere en fornemmelse gennem romanen - romanen er jo bygget op af mange flashbacks og indre monologer, men jeg ville gerne se en filmatisering - af en instruktør der ville formå ikke at gøre den sleazy - (halv)nøgen kvinde bundet til en seng gennem hele filmen ;)
Men elsker alle bogens referencer til Dolores Claiborne :)
#35 vanilla_ice 14 år siden
#36 misuma 14 år siden