Gravatar

#1 filmz-yoshimura 18 år siden

Lidt hyggelæsning til dem, der kan svensk (og hvem kan ikke det?):

Lars von Trier om Bergman
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#2 mr gaijin 18 år siden

Den begejstring, Trier giver udtryk for, ligner nu ikke noget, der kommer fra en mand i kunstnerisk krise. Lad os håbe, at han har fået appetiteten til at lave film tilbage.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#3 Benway 18 år siden

Ja, det er virkelig opmuntrende at se ham udtrykke en uironisk og uforfalsket beundring.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#4 mr gaijin 18 år siden

Måske burde han lave film på svensk i stedet for :)
Gravatar

#5 Kisbye 18 år siden

Tja
Både Dogville og Manderlay er filmet i en tidligere traktorfabrik i Trollhättan, Sverige.
Håber dog ikke han afhopper til sverige, kan ikke forstå det underlige sprog.

Men mon ikke Danmarks filmgeni nr. 1 kommer ovenpå igen.
Det bliver så spændene om han laver Wasington eller dropper den og laver noget andet.
I altfald bliver det nok med Meta Louise Foldager som producent. Vibeke Windeløv er jo afhoppet til Anders Morgenthalers selskab Copenhagen Bombay.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#6 Benway 18 år siden

Jeg håber nu ikke at han laver "Wasington". Jeg synes allerede "Manderlay" var lidt af en skuffelse i forhold til "Dogville", så jeg vil hellere se ham forsøge sig med noget helt andet.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#7 mr gaijin 18 år siden

Jeg håber, at han laver "Wasington", men at han gør det til noget markant andet end "Dogville Repeated, Again".

Skriv ny kommentar: