Gravatar

#1 filmz-DocDoom 17 år siden

Genså den her til aften.

Det er god action, og ideén med en organisation, der bekæmper USA's
fjender med alle midler, også selvom det kræver civile ofre
er da interessant.

Men det virker lidt debilt, at John T's figur Gabriel fortæller Jackmans karakter, der skal arbejde for ham kortvarigt, alt om organisationens tilblivelse, formål, financiering og metoder, selvom organisationen skal fremstå så
hemmelig, at den ikke engang er på statsbudgettet og derfor må financiere sig selv via kriminalitet.

Man kunne let have valgt en mere elegant måde at fortælle publikum herom.
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#2 filmz-bullettooth 17 år siden

#1 Swordfish er en af mine guilty-pleasures....hehe...har snart set den 4-5 gange nu, og syntes det er fin popcornfilm, med action på...... hvis den kommer på BD, så køber jeg den sgu nok. Mht. til din kritik, vil jeg være tilbøjelig tilat give dig ret, men det ødelægger ikke noget i filmen for mig.
--------- for rent ---------
Gravatar

#3 HonoDelLoce 17 år siden

Nu er det virkelig længe siden jeg så filmen.. Men husker faktisk filmen som værende ganske okay..

Dog husker jeg godt at have tænkt samme tanke som dig.. Men kan også huske, at jeg blev enig med mig selv om, at det velsagtens ku være fordi at John T. plan jo er at
alle skal tro at de er døde til sidst og Jackmans karakter derfor ikke rigtigt kan bevise noget.. Han bruger det som en troværdighedsgrundlag.. Jackmans karakter kan nemmere gå med til hvad han skal, hvis han føler at der er åbne linier..

Men som sagt - det er lang tid siden jeg har set den.. Bør nok snart gøre det igen :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#4 The Insider 17 år siden

Kan huske, at filmen begår en af filmhistoriens heldigvis sjældne, men værste fejltagelser: Den starter med at vise sin allerbedste scene. Resten af filmen prøver, men formår aldrig at leve op til starten.
War. War never changes.
Gravatar

#5 elwood 17 år siden

#4 yep hele scene på cafeteriet er ret snedigt fundet på, da man så lige viser hvad det egentlig er der er gang i.

Første gang jeg så de to scener to det fusen på mig må jeg indrømme.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#6 filmz-DocDoom 17 år siden

#4: Jeg går ud fra, at du både tænker på caféteria-scenen og på eksplosionen. I begge tilfælde har du ret.
Gravatar

#7 filmz-Kadann 17 år siden

Well, det er også en film der endnu en gang benytter en særdeles tumpet måde at illustrere hvordan man skaber et ondsindet computerprogram. Hvis man skal lave sådan en, skal man have RIGTIGT mange fladskærme og samle en stak geometriske figurer på den midterste skærm.. yees.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#8 filmz-bullettooth 17 år siden

den bedste scene er vel Halle Berry der flasher.....!!
--------- for rent ---------
Gravatar

#9 filmz-DocDoom 17 år siden

#7 hehe, ja - men det er jo bare et ekstra grelt eksempel på,at de fleste instruktører ikke tror, at publikum fatter noget som helst, hvis ikke det præsenteres MEGET visuelt. (I tilfældet 'amerikanere' er det sgu sikkert rigtigt)
Gravatar

#10 El vez 17 år siden

Jeg troede bare det var en dårlig actionfilm som undskyldning for at se Halles Berries..
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."

Skriv ny kommentar: