Så lykkedes det mig endelig at få Terminator 2 Extreme Ed. HD skiven til at spille på min pc igår. Hele fidusen med denne udgivelse, er at der på disc 2 er en 720p (dvs en semi high def) udgave af filmen, der ser bragende godt ud, hvis man har noget der kan vise højere opløsning end et alm tv. Denne kan kun afspilles via Windows Media Player 9 eller højere, dvs. kun via PC. Det er der som sådan ikke noget galt i, problemet er blot, at Artisan og Microsoft i dejlig forening tilsyneladende har gjort alt hvad de kan for så vidt muligt at undgå at nogen oplever denne fantastiske version af filmen.
I tilfælde af at andre står i samme situation som mig, tænkte jeg at jeg ville dele lidt ud af mine erfaringer, i håb om at redde jer fra grå hår..
Mit setup: Video: Panasonic PT AE-700 Projektor Lyd: Denon 1604 6.1 Receiver PC: 3ghz P4, 1gb RAM. Geforce grafikkort, forbundet til projektoren via VGA kabel. 5.1 lydkort forbundet til receiveren via optisk kabel.
Problemer:
R1 - Når man sætter skiven i, skal man først sørge for at ens dvd drev kan klare R1 skiver. Det kan løses med et program som AnyDVD eller lign.
Internetforbindelse påkrævet - Når skiven kører, forsøger den at installere InterActual Player, som lader til at være en dvd player der samtidig sørger for at man får anskaffet sig en licens, der skal til for at kunne afspille filmen. Installer blot playeren, det er ikke nødvendigt at udfylde nogle af felterne den beder om. Via dvd menuen kan man navigere ind på HD sektionen. For at få en licens til at afspille skiven skal man være forbundet til internettet. Det er der som sådan ikke noget problem i, bortset fra at den vil komme med en fejlmeddelelse undervejs og stoppe festen, medmindre man opholder sig i USA. For at løse dette problem, kan man benytte sig af en proxy server, dvs i control panel -> Internet Options -> Connections -> LAN Settings sætter man et hak i 'Use a proxy server for your LAN' og indtaster 66.193.160.33 port 80. Derefter kører man skiven ind forfra, via InterActual player og denne gang skulle man gerne komme til en skærm hvor man kan trykke 'Agree' og så har man en licens. Herefter kan man afspille filmen enten via InterActual player eller Windows Media Player. Licensen holder i 5-7 dage (er ikke helt sikker). Når den er udløbet, skal man på'en igen. Det er muligt at denne proxy ikke bliver ved med at virke, i så fald er det bare om at finde en anden fungerende anonym proxy server der befinder sig i USA, google er din ven. Det er lidt underligt at skulle bruge denslags metoder for et produkt man har betalt penge for, men sådan er det altså, dvd'en er åbenbart kun tiltænkt det amerikanske marked.
Så er billedet iorden, og man kan sidde og savle over det lækre transfer der, hvis man har en ordentlig spand (min gamle 2.6 ghz kunne ikke klare den), kører fejlfrit, snavsfrit og med flot høj opløsning hen over skærmen. Men billede gør det ikke alene, og efter den indledende savlen er overstået, får man en enorm lyst til at kombinere det med Brad Fiedels super lækre T2 tema. Men nemt skulle det ikke være..
Lyd Når man bruger optisk udgang til at overføre lyd fra pc'en, hedder det SPDIF. Det lader til at det ikke er alle afspillere der kan finde ud af at afspille 5.1 via SPDIF, hvilket resulterer i at der blot bliver sendt et stereosignal til receiveren. PowerDVD er en af de afspillere der godt kan finde ud af det, den sender automatisk er 5.1 signal afsted, når det er at finde på dvd'en. I enelleranden kæmpe koger er det lykkedes Microsoft at sørge for at Windows Media Player 9 og 10 ikke kan finde ud af dette som standard, så endnu engang skal der pilles for at få et ordenligt resultat. På http://www.afterdawn.com/software/video_software/c... kan man downloade et AC3 codec der fungerer med WMP9/10. Når dette er installeret, kan man sikre sig at det er slået til, ved at åbne Windows Media Player, gå til Tools -> Options -> DVD -> Advanced. Dette skulle gerne åbne et 'AC3 Filter' billede med menupunkterne 'main, mixer, gains, system'. Det eneste jeg ændrede i opsætningen var: - 'Output' til 3/2+SW 5.1 Channel. - PCM 32bit - Hak i SPDIF (disabled)
Herefter genkendte min receiver lydsporet som 5.1 og filmen kunne nydes på rette vis.
Et lille tip.. Hvis man har bøvl med at ens DVD drev larmer eller ikke kan følge med, kan man kopiere T2 videofilerne til sin harddisk. De kan findes i denne mappe på DVD'en: \common\win\lang\en\t2x\esource Dette vil naturligvis først fungere når man har licensen i orden.
Jeg ved der også er andre dvd'er med HD udgaver af filmen, der er f.eks lige kommet en Total Recall 3-disc med en WMV HD udgave af filmen på en af skiverne. Om det er ligeså besværligt at få dem til at spille som det er med T2 EE skal jeg ikke kunne sige, men hvis det er, er det ihvertfald forsøget værd at forsøge nogle af de samme ting for at løse problemet.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
#1 El vez 20 år siden
I tilfælde af at andre står i samme situation som mig, tænkte jeg at jeg ville dele lidt ud af mine erfaringer, i håb om at redde jer fra grå hår..
Mit setup:
Video: Panasonic PT AE-700 Projektor
Lyd: Denon 1604 6.1 Receiver
PC: 3ghz P4, 1gb RAM.
Geforce grafikkort, forbundet til projektoren via VGA kabel.
5.1 lydkort forbundet til receiveren via optisk kabel.
Problemer:
R1
- Når man sætter skiven i, skal man først sørge for at ens dvd drev kan klare R1 skiver. Det kan løses med et program som AnyDVD eller lign.
Internetforbindelse påkrævet
- Når skiven kører, forsøger den at installere InterActual Player, som lader til at være en dvd player der samtidig sørger for at man får anskaffet sig en licens, der skal til for at kunne afspille filmen. Installer blot playeren, det er ikke nødvendigt at udfylde nogle af felterne den beder om. Via dvd menuen kan man navigere ind på HD sektionen. For at få en licens til at afspille skiven skal man være forbundet til internettet. Det er der som sådan ikke noget problem i, bortset fra at den vil komme med en fejlmeddelelse undervejs og stoppe festen, medmindre man opholder sig i USA. For at løse dette problem, kan man benytte sig af en proxy server, dvs i control panel -> Internet Options -> Connections -> LAN Settings sætter man et hak i 'Use a proxy server for your LAN' og indtaster 66.193.160.33 port 80. Derefter kører man skiven ind forfra, via InterActual player og denne gang skulle man gerne komme til en skærm hvor man kan trykke 'Agree' og så har man en licens. Herefter kan man afspille filmen enten via InterActual player eller Windows Media Player. Licensen holder i 5-7 dage (er ikke helt sikker). Når den er udløbet, skal man på'en igen. Det er muligt at denne proxy ikke bliver ved med at virke, i så fald er det bare om at finde en anden fungerende anonym proxy server der befinder sig i USA, google er din ven. Det er lidt underligt at skulle bruge denslags metoder for et produkt man har betalt penge for, men sådan er det altså, dvd'en er åbenbart kun tiltænkt det amerikanske marked.
Så er billedet iorden, og man kan sidde og savle over det lækre transfer der, hvis man har en ordentlig spand (min gamle 2.6 ghz kunne ikke klare den), kører fejlfrit, snavsfrit og med flot høj opløsning hen over skærmen. Men billede gør det ikke alene, og efter den indledende savlen er overstået, får man en enorm lyst til at kombinere det med Brad Fiedels super lækre T2 tema. Men nemt skulle det ikke være..
Lyd
Når man bruger optisk udgang til at overføre lyd fra pc'en, hedder det SPDIF. Det lader til at det ikke er alle afspillere der kan finde ud af at afspille 5.1 via SPDIF, hvilket resulterer i at der blot bliver sendt et stereosignal til receiveren. PowerDVD er en af de afspillere der godt kan finde ud af det, den sender automatisk er 5.1 signal afsted, når det er at finde på dvd'en. I enelleranden kæmpe koger er det lykkedes Microsoft at sørge for at Windows Media Player 9 og 10 ikke kan finde ud af dette som standard, så endnu engang skal der pilles for at få et ordenligt resultat.
På http://www.afterdawn.com/software/video_software/c... kan man downloade et AC3 codec der fungerer med WMP9/10. Når dette er installeret, kan man sikre sig at det er slået til, ved at åbne Windows Media Player, gå til Tools -> Options -> DVD -> Advanced. Dette skulle gerne åbne et 'AC3 Filter' billede med menupunkterne 'main, mixer, gains, system'. Det eneste jeg ændrede i opsætningen var:
- 'Output' til 3/2+SW 5.1 Channel.
- PCM 32bit
- Hak i SPDIF (disabled)
Herefter genkendte min receiver lydsporet som 5.1 og filmen kunne nydes på rette vis.
Et lille tip..
Hvis man har bøvl med at ens DVD drev larmer eller ikke kan følge med, kan man kopiere T2 videofilerne til sin harddisk. De kan findes i denne mappe på DVD'en:
\common\win\lang\en\t2x\esource
Dette vil naturligvis først fungere når man har licensen i orden.
Jeg ved der også er andre dvd'er med HD udgaver af filmen, der er f.eks lige kommet en Total Recall 3-disc med en WMV HD udgave af filmen på en af skiverne. Om det er ligeså besværligt at få dem til at spille som det er med T2 EE skal jeg ikke kunne sige, men hvis det er, er det ihvertfald forsøget værd at forsøge nogle af de samme ting for at løse problemet.