Jeg har inden for de sidste par måneder stiftet bekendskab med takashi miike som instruktør og jeg må sige wow!
Bare de interviews jeg har set med ham... Hele hans tilgang til at lave film er inspirerende! Han laver virkelig film fordi han elsker arbejdet, frem for mange der ikke er ville med arbejdet men ser frem til resultatet...
Anyway... Har set: Bird People In China Ichi The Killer Full Metal Yakuza Gozu (min favorit!!) Visitor Q (fantastisk) Fudoh
Er der nogen der har gode forslag (udover audition som er åbenlys at jeg skal have set!!!)
Manden spænder virkelig vidt i sin stil hvilket jeg beundrer utrolig meget... F.eks er Full Metal Yakuza og Bird People lavet lige efter hinanden hvis jeg husker rigtigt... Det kan jeg kun tage hatten af for...
........................................ "If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"
Må tilstå jeg aldrig har set en film af ham. Så traileren til Ichi og blev så væmmet, at jeg ikke lige har haft lyst til at se noget af ham. Men hvis han spænder vidt og laver andet, kunne det da godt være.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Bird People in China er f.eks helt anderledes. Det er en rolig stemningsfyldt film...
Gozu som jeg elsker, er nærmest Lynch agtig på tidspunkter
du skulle prøve een af dem
Ichi tror jeg blev lavet så Miike kunne få afløb for tusinde voldelige ideer, men den har virkelig også en god humor synes jeg. Den er dog lidt forvirrende til at starte med...
........................................ "If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"
Jeg er sikker på, du kan spørge hos mr gaijin til råds. Han er ekspert i asiatiske film, og jeg kan se i min database at han for et par dage siden slog til lyd for Miike Takashi tema med følgende film:
City of the Lost Souls The Happiness of the Katakuris Dead or Alive 2 Ichi the Killer
Ichi er helt horribel efter min mening. Kan virkelig ikke få noget som helst ud af en film om en fyr der render rundt og tuder, mens han slår andre mennesker til blods.
Men jeg er meget åben for andre film, og kiggede en del på 'Bird People..', så hvis nogen gider give et lille review af den (cko?), vil jeg være meget interesseret..
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Takashi Miike er helt sikkert en fed instruktør... Jeg ville selv rigtig ger ser hans nye... kan ikke lige husk hvad den hedder men det er ikke zebramann... selv om den var mega griner... jeg har sekv alle DOA og MPD filmene... plus en masse flere... men ved ikke helt hvad jeg vil anbefale dig... manden har lavet så mange film... og de er sikkert helt speciele all sammen... så prøv dig frem den ved jeg at jeg vil...
El Vez: Bird People In China er som sagt en rolig og stemningsfyldt film synes jeg. Den har sine momenter af "miike humor" som er lidt speciel (på den gode måde dog).
Den handler om en forretningsmand fra japan der bliver sendt til Kina for at finde nogle værdigfulde sten i en lille landsby (Jade stones). En meget underlig yakuza joiner ham, fordi forretningsmandens firma skylder dem nogle penge de vil være sikre på at få. Først handler filmen om rejsen dertil, som ligesom gør at vi lærer karakterene at kende. Og derefter foregår hele filmen i landsbyen, hvor både forretningsmanden og Yakuzaen bliver optaget af andre ting end Jade stenene, og bliver "forelsket" i det simple liv i landsbyen.
Jeg synes virkelig det er en god film. Hvis man synes Miike normalt er for voldelig eller for langt ude, er det denne film man skal se da der er meget lidt vold i den. Den har en fin balance mellem humor og alvor, så man griner af karakterene til tider, men alligevel tager dem seriøst. Personlig synes jeg også bedre om den end Ichi, som nærmest er blevet synonymet med Miike. (hvilket er ærgeligt når han har lavet meget bedre film)
Miike kan ja, være meget.. hmm fucked up... men han kan også sagtens lave en meget stilren og dyb film. Og det er Bird People...
#1 filmz-cko 20 år siden
Bare de interviews jeg har set med ham... Hele hans tilgang til at lave film er inspirerende! Han laver virkelig film fordi han elsker arbejdet, frem for mange der ikke er ville med arbejdet men ser frem til resultatet...
Anyway... Har set:
Bird People In China
Ichi The Killer
Full Metal Yakuza
Gozu (min favorit!!)
Visitor Q (fantastisk)
Fudoh
Er der nogen der har gode forslag (udover audition som er åbenlys at jeg skal have set!!!)
Manden spænder virkelig vidt i sin stil hvilket jeg beundrer utrolig meget... F.eks er Full Metal Yakuza og Bird People lavet lige efter hinanden hvis jeg husker rigtigt... Det kan jeg kun tage hatten af for...
"If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"
#2 filmz-Bruce 20 år siden
#3 filmz-cko 20 år siden
Gozu som jeg elsker, er nærmest Lynch agtig på tidspunkter
du skulle prøve een af dem
Ichi tror jeg blev lavet så Miike kunne få afløb for tusinde voldelige ideer, men den har virkelig også en god humor synes jeg. Den er dog lidt forvirrende til at starte med...
"If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"
#4 JannikAnd 20 år siden
City of the Lost Souls
The Happiness of the Katakuris
Dead or Alive 2
Ichi the Killer
#5 filmz-cko 20 år siden
Gaijin?
#6 filmz-cko 20 år siden
#7 El vez 20 år siden
Men jeg er meget åben for andre film, og kiggede en del på 'Bird People..', så hvis nogen gider give et lille review af den (cko?), vil jeg være meget interesseret..
#8 filmz-möw a.k.a. seth g 20 år siden
#9 filmz-cko 20 år siden
Bird People In China er som sagt en rolig og stemningsfyldt film synes jeg. Den har sine momenter af "miike humor" som er lidt speciel (på den gode måde dog).
Den handler om en forretningsmand fra japan der bliver sendt til Kina for at finde nogle værdigfulde sten i en lille landsby (Jade stones).
En meget underlig yakuza joiner ham, fordi forretningsmandens firma skylder dem nogle penge de vil være sikre på at få.
Først handler filmen om rejsen dertil, som ligesom gør at vi lærer karakterene at kende.
Og derefter foregår hele filmen i landsbyen, hvor både forretningsmanden og Yakuzaen bliver optaget af andre ting end Jade stenene, og bliver "forelsket" i det simple liv i landsbyen.
Jeg synes virkelig det er en god film. Hvis man synes Miike normalt er for voldelig eller for langt ude, er det denne film man skal se da der er meget lidt vold i den.
Den har en fin balance mellem humor og alvor, så man griner af karakterene til tider, men alligevel tager dem seriøst.
Personlig synes jeg også bedre om den end Ichi, som nærmest er blevet synonymet med Miike. (hvilket er ærgeligt når han har lavet meget bedre film)
Miike kan ja, være meget.. hmm fucked up... men han kan også sagtens lave en meget stilren og dyb film. Og det er Bird People...
#10 filmz-möw a.k.a. seth g 20 år siden
Der sgu rat at høre...