Gravatar

#31 sluppermand 17 år siden

#30 Aha, du er måske gammel bomber?
I don't love you, but you are the only women for whom I have no contempt.
Gravatar

#32 filmz-DocDoom 17 år siden

Med streg under gammel
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#33 Michael Andersen 17 år siden

Nogen der ved hvor man kan købe "Absolute Dark Knight" til en fornuftig pris? Synes desværre kun at jeg kan finde den på amerikanske sites med fare for told og på danske sites til en ret vild pris.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#34 rockysds 17 år siden

#33 Forbidden Planet International

Ved ikke, om det stadig har interesse (eller om det stadig er for dyrt), men enhver genoplivning af en tegneserietråd er det værd.

Vil desuden lige anbefale Mark Millars "Wanted", som er en forfriskende mørk og morsom tegneserie - med en af de fedeste slutninger, jeg nogensinde har læst.

Og så vil jeg da også lige takke gofferoffer og chandler75 for deres anbefaling af "Pride of Baghdad", som jeg har læst med stor glæde. En dejlig bog.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#35 Michael Andersen 17 år siden

I mellemtiden har jeg faktisk også købt den der, men tak alligevel :)

Jeg er i gang med "The Walking Dead" for tiden. Den kan jeg godt anbefale, hvis man kan lide at studere mennesker i [url= [/url] :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#36 filmz-gofferoffer 17 år siden

Var ikke helt så fascineret af Wanted efter første issue, så jeg droppede den en overgang, men det kunne være, jeg skulle give den en ekstra chance. Karaktererne virkede bare en anelse for flade i første omgang (ikke at sige, Mark Millar ikke er god til at lave et spændende persongalleri, for er selv mægtigt glad for mandens arbejde inden for Ultimate-universet).

Er vildt fan af den post-apokalyptiske genre, så The Walking Dead skulle naturligvis læses. Selvom jeg var meget glad for de første mange bind, føltes det efter de tre første, som om serien trak ud uden rigtigt at komme videre. Men at serien har haft et dødt punkt, betyder naturligvis ikke, at serien ikke stadig er interessant senere hen, men det har bare begravet min interesse (sikkert kun midlertidigt)

Selv er jeg meget fascineret af Warren Ellis' Black Summer, der bliver udgivet temmelig uregelmæssigt, og jeg glæder mig til at læse seriens klimaks.

Men at some time are masters of their fates: The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are the underlings.
Gravatar

#37 chandler75 17 år siden

Jeg læste fornylig Garth Ennis "Chronicles of Wormwood", som jeg blev rigtig positivt overrasket over.

Ennis svinger en del - nok primært fordi, han laver så mange projekter - men denne var klart noget af det bedre med den sædvanlig Ennis-mix af grotesk humor, perverteret sex, grafisk vold, Himmel vs. Helvede, osv.

Den handler om manden Wormwood, der arbejder som tv-producer, bor sammen med sin kæreste og en talende kanin og har en hemmelig identitet som Antikrist. Hans far nede i Helvede vil have ham til at lave Dommedag, men Wormwood vil hellere give menneskene en chance. Sammen med Jesus, der er blevet hjerneskadet efter politivold ved en fredsdemonstration, drikker han pints på den lokale pub. Men da Satan indgår en uhellig alliance med selveste paven (en austrailer, der nyder at blive taget af nonner med strap-ons), må Wormwood finde en redningsplan for menneskeheden.

Kan klart anbefales, hvis man kan lide serier som "Preacher", "The Boys" og andet Ennis.

Derudover er jeg i gang med trade # 11 af "100 Bullets", der altid er god, men jeg har en anelse svært ved at følge med i historien, da der jo går 5-6 måneder mellem hver trade. Men alene Eduardo Rissos streg er det hele værd. Det kunne være fedt at have en originaltegning hængende...
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#38 rockysds 17 år siden

Så fik jeg læst de to første trades af "The Boys", og hvor er den fantastisk! Specielt var jeg vild med "Get Some"-arc'en, hvor Batman og Nightwing virkelig får tørt på. Og så hver gang Homelander er på banen.

Ellers har jeg på det seneste læst "The Amazing Adventures of the Escapist" vol. 1-3 plus Brian K. Vaughan "The Escapists", som alle bygger på Michael Chabons gennemført fantastiske "The Amazing Adventures of Kavalier and Clay" om to tegneserieskabere i "The Golden Age" under 2. verdenskrig. Den kan kun anbefales på det kraftigste. Tegneserierne dertil er som antologier er flest af lidt svingende karakter, men hvis man kan lide bogen er de for det meste et interessant supplement. Og at Will Eisner har sin sidste historie (The Escapist and The Spirit) med inden sin død i vol. 3, som også modtog netop en Eisner-award for bedste antologi.

Og så er jeg faldet fuldstændig for Bill Willinghams "Fables"-serie og dens spin-off "Jack of Fables". Den er så fyldt af fabelagtige (kunne ikke lade være) karakterer, fortælleglæde og visuel splendor i Mark Buckinghams streg. Og så er historien bare god!
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#39 Guts 17 år siden

Jeg er helt vild med alt hvad Ennis rør ved. Det bliver i mine øjne til guld.

Har selv lige færdiggjort Preacher serien. Som jeg synes er fantastisk. Ser frem til at se hvad HBO kan finde ud af med en filmatisering. Har også læst Chronicles of Wormwood, som jeg også fandt rigtig fed (dog kun den første). Har også fået ædt mig igennem Y - The Last Man...endnu en super serie i et fedt tempo, med rigtig flotte billeder. Og det samme med Walking Dead, som jeg snart ikke kan vente på at der kommer et nyt album.

Ellers er jeg for øjeblikket igang med en serie der hedder DMZ, som også er en rigtig cool serie om en ny borgerkrig i USA. Den sku I prøve gutter..!
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
Gravatar

#40 chandler75 17 år siden

# 38 Bør man have læst de første "Amazing Adventures of the Escapist", før man læser Brian K. Vaughans udgave?

# 39 Jeg har holdt mig langt væk fra Brian Wood, siden jeg læste "Channel Zero" for ti år siden, men måske skulle man give ham en chance til med "DMZ"...
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert

Skriv ny kommentar: