#40 Teknisk set "bør" man nok, men det er ingenlunde en nødvendighed. "The Amazing Adventures of the Escapist" giver et interessant indblik i, hvordan rettighederne til og The Escapist selv er blevet kastet rundt mellem forlag op gennem årene for så at ende i skødet på hovedpersonerne i Vaughans "The Escapists". Så der er et interessant historisk perspektiv deri.
Men man mangler ikke noget af Vaughans "The Escapists" uden "The Amazing Adventures of the Escapist", dertil er Vaughans historie for selvstændig. Den kan sagtens stå alene - selvom den får mere dybde, når man har læst Chabons "The Amazing Adventures of Kavalier and Clay".
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Læste The Killing joke, og The Man who laugh for nylig, og jeg hungrer allerede efter mere, historien i The Man Who Laugh kendte jeg til i forvejen, men det jo fordi Batman TAS tager et afsnit og basere ret meget på den historie, eller hvertfald dele af den.
Fede tegninger, og genialt skrevet.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Du kan nappe lidt mere Alan Moore, hvis det er. Der er lavet et samlehæfte med noget af det han har lavet fra DC - en af disse historier, har lagt grundlag for et afsnit af "Justice League Unlimited". :)
Nå ja, så kan det anbefales at læse "The Long Halloween", hvis du vil forberedes lidt på "The Dark Knight".
#42 Jeg har lige fået "Batman: Black and White vol. 1" ind af døren i dag, og jeg tror det er noget for dig. Det er en masse små historier skrevet og tegnet af forskellige kunstnere - der er også en lille sexy noir-fortælling om Harvey Dent/Two-Face af Bruce Timm :)
Det nyeste jeg har læst er denne lækre udgave af James Robinsons og Tony Harris' Starman / Jack Knight, søn af den oprindelige Golden Age DC-superhelt Ted Knight, der modvilligt må tage sin fars job som beskytter af den charmerende Opal City på skuldrene.
Hovedpersonen er meget fascinerende med sin nærmest fanatiske interesse i collectibles, som dukker op i hovedet på alle mulige tidspunkter, og serien bliver konstant bedre, jo længere man kommer ind i den. Den er endnu ikke helt oppe og ringe, men jeg er helt sikkert "hungry for more", så DC må godt skynde sig at få de næste 5 omnibusser ud i en fart.
Og så har jeg lige læst Fables: The Good Prince, vol. 10 af serien, som er oppe til den vanlige høje standard, fortællingsmæssigt og visuelt, men alligevel føles som stilheden før stormen. Og da stormen desværre først kommer til november, bliver det en lang stilhed...
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
# 49 Jeg var rigtig glad for "Starman", da den begyndte at udkomme i 1994. Serien burde jo egentlig have været en Vertigo-titel, men var af en eller anden grund endt i "mainstream"-DC-universet.
Jeg hoppede dog fra igen tre år senere, da jeg ikke rigtig syntes, at serien rykkede sig nogen veje.
Hvis du kan lide James Robinson kan jeg også anbefale:
- "Firearm" (1993-1995. Noiret krimiserie om en privatdetektiv, der jager overnaturlige væsner i et solbeskinnet Malibu. Fantastisk lækre tegninger af Cully Hamner. Jeg tror dog ikke, den er samlet i en trade).
- "Golden Age" (1993-1994. Mini-serie om starten for superhelte i et alternativt DC-univers).
- "Grendel Tales: Four Devils, One Hell" (1993-1994. Fantastiske tegninger af danske Teddy Kristiansen. Igen meget noiret om en privatdetektiv).
- "Witchcraft" (1994 og 1998. To mini-serier fra Vertigo omhandlende tre heksesøstre i revolutionstiden Frankrig. Stemningsfulde tegninger af Michael Zulli).
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
#41 rockysds 17 år siden
Men man mangler ikke noget af Vaughans "The Escapists" uden "The Amazing Adventures of the Escapist", dertil er Vaughans historie for selvstændig. Den kan sagtens stå alene - selvom den får mere dybde, når man har læst Chabons "The Amazing Adventures of Kavalier and Clay".
#42 elwood 17 år siden
Fede tegninger, og genialt skrevet.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#43 filmz-Kadann 17 år siden
Du kan nappe lidt mere Alan Moore, hvis det er. Der er lavet et samlehæfte med noget af det han har lavet fra DC - en af disse historier, har lagt grundlag for et afsnit af "Justice League Unlimited". :)
Nå ja, så kan det anbefales at læse "The Long Halloween", hvis du vil forberedes lidt på "The Dark Knight".
#44 Michael Andersen 17 år siden
#45 elwood 17 år siden
Nå jeg tror jeg smutter tilbage til Batman Beyond nu hehe.
#42 Takker det vil jeg da lige kigge på, har også overvejet The Long halloween.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#46 Kalle Ferm 17 år siden
#47 chandler75 17 år siden
#48 Kalle Ferm 17 år siden
#49 rockysds 17 år siden
Hovedpersonen er meget fascinerende med sin nærmest fanatiske interesse i collectibles, som dukker op i hovedet på alle mulige tidspunkter, og serien bliver konstant bedre, jo længere man kommer ind i den. Den er endnu ikke helt oppe og ringe, men jeg er helt sikkert "hungry for more", så DC må godt skynde sig at få de næste 5 omnibusser ud i en fart.
Og så har jeg lige læst Fables: The Good Prince, vol. 10 af serien, som er oppe til den vanlige høje standard, fortællingsmæssigt og visuelt, men alligevel føles som stilheden før stormen. Og da stormen desværre først kommer til november, bliver det en lang stilhed...
#50 chandler75 17 år siden
Jeg hoppede dog fra igen tre år senere, da jeg ikke rigtig syntes, at serien rykkede sig nogen veje.
Hvis du kan lide James Robinson kan jeg også anbefale:
- "Firearm" (1993-1995. Noiret krimiserie om en privatdetektiv, der jager overnaturlige væsner i et solbeskinnet Malibu. Fantastisk lækre tegninger af Cully Hamner. Jeg tror dog ikke, den er samlet i en trade).
- "Golden Age" (1993-1994. Mini-serie om starten for superhelte i et alternativt DC-univers).
- "Grendel Tales: Four Devils, One Hell" (1993-1994. Fantastiske tegninger af danske Teddy Kristiansen. Igen meget noiret om en privatdetektiv).
- "Witchcraft" (1994 og 1998. To mini-serier fra Vertigo omhandlende tre heksesøstre i revolutionstiden Frankrig. Stemningsfulde tegninger af Michael Zulli).