Jeg har lige modtaget og læst det fjerde og sidste volume i Steven T. Seagles fremragende Vertigo-serie: "American Virgin".
Serien omhandler den 20-årige kristne Adam Chamberlain, der kommer fra en rig og ret forskruet familie, og som er leder af en "Save Yourself"-bevægelsen mod sex før ægteskabet. Da Adams kæreste igennem længere tid bliver slået ihjel af terrorister i Afrika, falder hans verden fra hinanden.
Seagle tager en hel del op, hvad angår både seksualitet og tro - og slipper meget fair fra det, uden at nedvande sin historier og eller sine holdninger. Og så er Adam en så forbandet interessant hovedperson, som man skiftevis irriteres grusomt over og holder af.
Desværre blev serien cancelled efter kun 23 issues, og selvom Seagle får serien rundet af, føles det lidt antiklimaksisk (og bundærgeligt).
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Interessant - jeg har netop læst første trade, og undrer mig egentlig over, at jeg ikke tidligere har givet serien en chance. Jeg har altid godt kunnet lide Steven T. Seagle, især hans "Sandman Mystery Theatre".
Jeg fandt først trade af "American Virgin" interessant nok til, at jeg gerne vil læse resten af serien. Desværre undrer det mig ikke, at serien blev cancelled - jeg tror, der er mange, der stod af, da de fandt ud af, at serien (på trods af titlen) ikke kun handlede om sex.
Ellers har jeg lige læst trade nummer to af Garth Ennis' "The Boys", der ikke overraskende var god underholdning, på trods af at humoren har en tendens til at gentage sig selv.
Jeg har været "Hellblazer"-læser siden midten af 90'erne, og selvom serien har svinget en del i kvalitet pga. de skiftende creative teams, er det seneste run af den meget talentfulde forfatter Andy Diggle og tegneren Leonardo Manco fremragende - de tager John Constantine tilbage til karakterens oprindelige kerne. Hvor han i mange år har ladet sig manipulere og styre af andre, beslutter han sig for at tage kontrollen og atter blive den, der calls the shots.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Morbis Gravis John Difool Eventyret om Alef-Thau Nikopol-trilogien
- og der har i øvrigt været en tråd præcis mage til denne for nylig.
EDIT: Nu er jeg sgu træt - det er jo denne tråd, og jeg har selv skrevet i den ovenfor. Fuck, en hjerneblødning... jeg troede at det var en ny tråd, og at den gamle var død. Grin i bare, hehe.
# 54 Jeg har læst de to første trades, og det var ganske underholdende agent/black-ops/action-spænding. Jeg synes dog ikke, de er involverende på samme måde som "100 Bullets", og jeg har ikke fået taget mig sammen til at købe de efterfølgende trades.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
# 56 Ja, jeg købte traden. Jeg har kun fået læst de første par numre, så gik jeg i stå. Det burde jeg egentlig kunne have sagt til mig selv: jeg har aldrig læst noget Millar, jeg syntes særlig godt om. Han virker meget selvglad, og på en eller anden måde afspejles dette i hans tegneserier, der virker lidt for "smarte" og overfladiske.
Det ser desuden ud til, at filmen kun i mindre grad læner sig op ad forlægget.
#51 rockysds 17 år siden
Serien omhandler den 20-årige kristne Adam Chamberlain, der kommer fra en rig og ret forskruet familie, og som er leder af en "Save Yourself"-bevægelsen mod sex før ægteskabet.
Da Adams kæreste igennem længere tid bliver slået ihjel af terrorister i Afrika, falder hans verden fra hinanden.
Seagle tager en hel del op, hvad angår både seksualitet og tro - og slipper meget fair fra det, uden at nedvande sin historier og eller sine holdninger. Og så er Adam en så forbandet interessant hovedperson, som man skiftevis irriteres grusomt over og holder af.
Desværre blev serien cancelled efter kun 23 issues, og selvom Seagle får serien rundet af, føles det lidt antiklimaksisk (og bundærgeligt).
#52 chandler75 17 år siden
Jeg fandt først trade af "American Virgin" interessant nok til, at jeg gerne vil læse resten af serien. Desværre undrer det mig ikke, at serien blev cancelled - jeg tror, der er mange, der stod af, da de fandt ud af, at serien (på trods af titlen) ikke kun handlede om sex.
Ellers har jeg lige læst trade nummer to af Garth Ennis' "The Boys", der ikke overraskende var god underholdning, på trods af at humoren har en tendens til at gentage sig selv.
Jeg har været "Hellblazer"-læser siden midten af 90'erne, og selvom serien har svinget en del i kvalitet pga. de skiftende creative teams, er det seneste run af den meget talentfulde forfatter Andy Diggle og tegneren Leonardo Manco fremragende - de tager John Constantine tilbage til karakterens oprindelige kerne. Hvor han i mange år har ladet sig manipulere og styre af andre, beslutter han sig for at tage kontrollen og atter blive den, der calls the shots.
#53 filmz-DocDoom 17 år siden
Morbis Gravis
John Difool
Eventyret om Alef-Thau
Nikopol-trilogien
- og der har i øvrigt været en tråd præcis mage til denne for nylig.
EDIT: Nu er jeg sgu træt - det er jo denne tråd, og jeg har selv skrevet i den ovenfor. Fuck, en hjerneblødning... jeg troede at det var en ny tråd, og at den gamle var død. Grin i bare, hehe.
#54 rockysds 17 år siden
Mht. Andy Diggle: Har du læst hans Vertigo-serie "The Losers"? Og hvad synes du i givet tilfælde om den?
Jeg har længe haft kig på den, men har ikke fået taget mig sammen til at købe den hjem.
#55 chandler75 17 år siden
#56 Michael Andersen 17 år siden
#57 chandler75 17 år siden
Det ser desuden ud til, at filmen kun i mindre grad læner sig op ad forlægget.