Sku' lige hen og finde den på hylden og bladre lidt i historien. :)
Det er den der hedder "Guardian Devil", hvor Kevin Smith dræber en af seriens faste karakterer, hvilket så vidt jeg husker fik ret mange fans helt oppe i det røde felt. Jeg synes nu det tvist var super fedt lavet, selv om det samtidig også var pænt deprimerende og ret tragisk.
Der er meget tekst med, men jeg synes nu ikke at det på nogen måde ødelægger illustrationerne, som der er gjort rigeligt med plads til. Elsker i øvrigt den måde Joe Quaseda tegner på, hvor specielt Black Widow og Bullseye lige får en ekstra dimension i form af hans streg. :)
Nu er jeg selv gammel DareDevil fan og det Smith og Quaseda har lavet sammen, synes jeg er noget af det bedste, jeg nogensinde har læst. Sågar endda bedre end en del af det Frank Miller har lavet.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Har lige smidt en ny stak gamle Anders Sand blade ud i lokumsskabet... Tæller det i tråden, eller er det for ´/. kaffe latte? (Jeg lover at lede efter Carl Barks i "en udvalgt serie" ;)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Jeg vil gerne anbefale X-men: Messiah Complex til alle der er interesseret i X-men universet og endnu ikke har læst dette mesterværk. Synes klart det er en af de bedste X-men historier længe og stilen er virkelig fed i de fleste numre.
Bedre sent end aldrig? Og så bliver tråden i det mindste holdt i live.
Egentlig ikke. Den rangerer blandt Smiths svageste udflugter som tegneserieforfatter. Hans arbejde på "Green Arrow" og "Daredevil" er noget bedre, omend ikke nødvendigvis bemærkelsesværdigt godt. Begge er de dog værd at læse. Jeg har ikke læst Smiths Batman-historier endnu, men når dem nok før eller siden.
Bestemt! Du får lige et forsinket tak for svaret herfra. :)
Hmm... så tror jeg, at jeg venter lidt med at læse nogen af dem. I øjeblikket er jeg, efter at have læst den korte fortælling "The Enigma of Amigara Fault", blevet ret nysgerrig efter at læse noget mere manga af Junji Ito. Jeg har kigget lidt nærmere på "Uzumaki", "GYO" og "Tomie".
Fed ide med denne tråd. Jeg kan desværre ikke anbefale noget lige p.t. da økonomien ikke lige har plads til den slags indkøb. Til gengæld har jeg et spørgsmål.
Jeg læste for et års tid siden Batman R.I.P., og må indrømme at jeg overhovedet ikke kunne finde hoved og hale i den. Er der nogen der har læst den og forstået handlingen? Jeg har ikke læst tegneserierne der ledte op til Batman R.I.P. hvilket jo selvfølgelig kan være en del af forklaringen. Altså egentlig vil jeg bare gerne vide om tegneserien er underlig eller om jeg er fatsvag. Håber der er nogen der kan hjælpe.
Now the thing to remember, boys... flies spread disease, so keep yours closed!
Det er nu alligevel lidt sjovt. Samme dag som jeg beslutter mig for, at tage kontakt til sælger angående en tegneserie forsendelse der endnu ikke var dukket op og som jeg var sikker på var forsvundet på vejen, ligger der sørme en stor og dejlig pakke til mig derhjemme, da jeg kommer hjem fra arbejde. Men den havde nu også været vidt omkring. Bestilt i England, afsendt fra USA og lige et smut forbi New Zealand før den endelig landede i lille Danmark. Hehe, mine bøger rejser langt mere end jeg nogensinde kommer til. :-D
Så nu skal der igen læses "Y: The Last Man"! Glæder mig som et lille barn til at komme i gang med bind nummer to. :-)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
#18 - Nu er jeg snart færdig med bind 2 og jeg synes egentligt, at den cirka halvvejs tog en lidt kedelig drejning. En uinteressant sidehistorie og et pace der virkede helt anderledes end både bind 1 og starten af bind 2. Nu håber jeg, at slutningen af bind 2 bliver leveret ordentligt, så jeg kan bestille bind 3 med ro i sindet. Det udkom nemlig her d. 13 april.
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Batman er fanget, og gennemlever sine minder, for at de onde videnskabsfolk kan stjæle hans identitet og lave en hær af kloner som har Batmans egenskaber.
Det er lidt tid siden jeg har læst den, så jeg kan ikke huske om den første lange historie er en del af mindegennemlevelsen, men hvorfor skulle den ikke være det? Uanset, det er egentlig underordnet, for alle Batmanhistorier op til denne kunne være mindet, og er i teorien blevet det. Men selvfølgelig ender det med Batman får ødelagt alle klonerne, og det sidste man ser er hans "genopstandelse", men fordi Alfreds lukning af Grotten går forud, er spørgsmålet om Batman har overlevet som ide eller "virkeligt".
Er der noget som stadig ikke giver mening? Jeg synes også historien var krævende første gang jeg læste den, men synes nu at jeg endte med at få et rimeligt overblik over plottet.
#11 NightHawk 15 år siden
Sku' lige hen og finde den på hylden og bladre lidt i historien. :)
Det er den der hedder "Guardian Devil", hvor Kevin Smith dræber en af seriens faste karakterer, hvilket så vidt jeg husker fik ret mange fans helt oppe i det røde felt. Jeg synes nu det tvist var super fedt lavet, selv om det samtidig også var pænt deprimerende og ret tragisk.
Der er meget tekst med, men jeg synes nu ikke at det på nogen måde ødelægger illustrationerne, som der er gjort rigeligt med plads til. Elsker i øvrigt den måde Joe Quaseda tegner på, hvor specielt Black Widow og Bullseye lige får en ekstra dimension i form af hans streg. :)
Nu er jeg selv gammel DareDevil fan og det Smith og Quaseda har lavet sammen, synes jeg er noget af det bedste, jeg nogensinde har læst. Sågar endda bedre end en del af det Frank Miller har lavet.
#12 davenport 15 år siden
#13 Twister 15 år siden
lidt ekstra information
http://en.wikipedia.org/wiki/X-Men:_Messiah_Comple...
#14 chandler75 15 år siden
That's blasphemy!
#15 Bony 15 år siden
Jeg har kigget lidt efter bog 2 af "Y: The last man", da det snart er på tide at jeg kommer videre med den fantastiske serie.
#16 Highland Park 15 år siden
Bestemt! Du får lige et forsinket tak for svaret herfra. :)
Hmm... så tror jeg, at jeg venter lidt med at læse nogen af dem. I øjeblikket er jeg, efter at have læst den korte fortælling "The Enigma of Amigara Fault", blevet ret nysgerrig efter at læse noget mere manga af Junji Ito. Jeg har kigget lidt nærmere på "Uzumaki", "GYO" og "Tomie".
#17 stoffer 15 år siden
Jeg læste for et års tid siden Batman R.I.P., og må indrømme at jeg overhovedet ikke kunne finde hoved og hale i den. Er der nogen der har læst den og forstået handlingen? Jeg har ikke læst tegneserierne der ledte op til Batman R.I.P. hvilket jo selvfølgelig kan være en del af forklaringen. Altså egentlig vil jeg bare gerne vide om tegneserien er underlig eller om jeg er fatsvag. Håber der er nogen der kan hjælpe.
#18 Bony 15 år siden
Så nu skal der igen læses "Y: The Last Man"! Glæder mig som et lille barn til at komme i gang med bind nummer to. :-)
#19 Bony 15 år siden
#20 Muldgraver 15 år siden
Det er lidt tid siden jeg har læst den, så jeg kan ikke huske om den første lange historie er en del af mindegennemlevelsen, men hvorfor skulle den ikke være det? Uanset, det er egentlig underordnet, for alle Batmanhistorier op til denne kunne være mindet, og er i teorien blevet det. Men selvfølgelig ender det med Batman får ødelagt alle klonerne, og det sidste man ser er hans "genopstandelse", men fordi Alfreds lukning af Grotten går forud, er spørgsmålet om Batman har overlevet som ide eller "virkeligt".
Er der noget som stadig ikke giver mening?
Jeg synes også historien var krævende første gang jeg læste den, men synes nu at jeg endte med at få et rimeligt overblik over plottet.