Gravatar

#1 cansi 17 år siden

jeg ved ikke helt om den skal skrives som en nyhed, da jeg ved ikke helt hvor meget pålidelig kilden er men, hvis dette er sandt, bliver det bare fantastisk at se Two-face i Gollum-stil:D

Christopher you rock man...

http://chud.com/articles/articles/13931/1/THE-TWO-...
Gravatar

#2 gi-jones 17 år siden

Det lyder lidt som noget techno-sludder. De mangler i hvert fald at forklare hvordan det skulle kunne lade sig gøre, og det hjælper ikke noget at sige Gollum, for det er ikke en situation der på nogen måde kan sammenlignes med det her.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#3 HonoDelLoce 17 år siden

Faktisk hjælper det da en hel del at sige Gollum..? Som der også stod, så havde sammenligningen med Gollum ikke noget at gøre med brugen af selve CGI'en og motion capture osv, men med klipningen af scenerne, hvor Gollum/Smeagol diskuterede (eller bare snakkede :) ) med sig selv..

Hvordan der blev klippet til nye vinkler, hver gang det skiftedes mellem hvem af de to personer, fanget i den samme krop, der snakkede.. Hvor det i øvrigt jo var blevet gjort nemt for os seere at kende forskel, da der var et ondt blik i øjnene og en dyb stemme, når det var Gollum, mens det var et nærmest uskyldigt og altid lidt bange blik med en lys stemme, når det var Smeagol..

Jeg glæder mig til at se, om der er hold i dette.. For det kunne være en lækker måde at gøre det på, og, alt andet lige, mere interessant end den måde TLJ's Two-Face gjorde det på - med bare at skifte til at vende en side af ansigtet mod kameraet :D
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#4 filmz-gofferoffer 17 år siden

Yeah, helt enig. Det lyder som en meget fed måde at optage Two-Face's scener på.

Det er bare en forfærdelig ventetid. Hvorfor går tiden dog så langsomt?
Men at some time are masters of their fates: The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are the underlings.
Gravatar

#5 sluppermand 17 år siden

Hold da kæft hvor lyder det som et hån mod skuespilleren. Hvorfor skal de bruge computereffekter til at vise splittelse hos en karakter? Det er da noget af det mest dovne jeg har hørt længe...

Nolan has the luxury of shaping Eckhart's performance in post

George Lucas would be proud.
I don't love you, but you are the only women for whom I have no contempt.
Gravatar

#6 HonoDelLoce 17 år siden

Tror altså at du misforstår..

Det er jo ikke et spørgsmål om at CGI-skabe hans indre konflikter - men at optage hans konflikter fra flere forskellige vinkler..

Nolan has the luxury of shaping Eckhart's performance in post

Det betyder da bare at han har muligheden for at vælge det bedste fra Eckhart's forskellige optagelser af scenen og klippe dem sammen, som han vil, så det virker bedst efter hensigten.. Hvad helvede har det med Lucas at gøre?
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#7 sluppermand 17 år siden

"...he's a fifty-fifty split of the same actor giving two wildly divergent performances in the same shot"

Undskyld mig, men det betyder da at Nolan manipulerer med skuespillerens præstation og at de skaber karakteren udfra en masse forskellige shots blandet sammen i en scenen.

Men hvis jeg tager fejl så må du meget undskylde og så vil jeg gerne høre hvordan det her ikke at digitalt fucke med skuespillerens præstation.
I don't love you, but you are the only women for whom I have no contempt.
Gravatar

#8 filmz-canner 17 år siden

#7 det er jo stadig skuespillerens præstation - hvad enten du vil det eller ej :D der er formegentlig lavet et storyboard, der har uddybet historien, og i og med han har spillet hver scene 2 gange, så slettes der jo blot noget i post - og ikke addes noget. Lucas ville nok have taget den et skridt videre..
If a ruler rocks, and a rock rules - who's coolest!?
Gravatar

#9 akerman 17 år siden

Altså for mig står der ret tydeligt, at Nolan vil skabe et slags overlay af de to ansigter.

Two-face oven på alm. face - og i post kan han så styre, hvilken version der skal være den dominerende.. fx 90% opaque den ene,og 10% den anden, simpelt fortalt.

.. og det vil da nok også gå udover skuespilspræstationen.
Gravatar

#10 El vez 17 år siden

Det er vel ikke anderledes end at sige: "Det var jeg ikke tilfreds med, vi tager lige et take mere."?
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."

Skriv ny kommentar: