Gravatar

#1 Thorsby 22 år siden

Jeg havde egentlig planlagt at købe "Terminator - Special Edition" (2 disc) og "Terminator 2 - Ultimate Edition" (3 disc), men er faldet over Terminator Collection som skulle rumme disse to. Den er dog kun på 4 skiver, og så vidt jeg kan se er det den oprindelige version af Terminator 2 jeg vil mangle? Således at jeg kun har Directors Cut/Special Edition af den. Er det rigtigt, eller har jeg overset noget?
http://www.imdb.com/name/nm1302765/
Gravatar

#2 El vez 22 år siden

Jeg mener faktisk der er DTS på den T2 der er i den box, men jo, kun det lange cut af filmen. Det er det værd efter min mening.

Jeg har selv en 1-disc DTS udgave frem for 3disc fætteren af T2.

Men det kommer vel også an på prisen, T1 kan findes for 100kr de fleste steder og T2 DTS koster 150.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#3 filmz-Alex De Large 22 år siden

Thorsby, det er fordi at Terminator Collection er fra England, hvor Ultimate Edition blev udgivet i 2 disc, der har alt hvad den danske On-Air udgivelse har, plus et DTS spor. Special Edition og Theatrical Cut på samme disc, og et tredje cut af filmen, med en alternativ slutning. Så du vinder kun ved at købe Terminator Collection.
Gravatar

#4 Thorsby 22 år siden

#2 Jeg ville nok vælge 3-disc frem for DTS, da jeg er mere interesseret i extra materiale. Men kan jeg få både og, mod at undvære theatrical cut (hvad skal jeg med den), så er jeg glad.

Terminator Collection har jeg fundet til 289,-

#3 Er On-Air den danske Ultimate Edition på 3 disc?

Kunne man forestille sig at kvaliteten var bedre på den danske UE, hvor Theatrical Cut og Special Edition er fordelt på 2 skiver? Det virker lidt underligt at de har splittet den op på 2 skiver i den danske UE, når den ligger på en i UK.
Gravatar

#5 El vez 22 år siden

Sorry jeg tog fejl, jeg vidste ikke bedre - lyder som om den T2 udgave dér er det bedste man kan finde.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#6 filmz-Alex De Large 22 år siden

#4 Jeg tror at det har været et pengerelateret valg, at splitte den til 3 disk. Jeg har ikke hørt at kvaliteten skulle være bedre eller dårligere. Jeg er heller ikke sikker på at den tredje version, er med på den danske On Air udgivelse.

Så hvis du fokuserer mere på ekstra materiale, er det den engelske du skal gå efter, da den tredje version af filmen vel må regnes for ekstra materiale.
Gravatar

#7 Thorsby 22 år siden

#6 Ok. Jeg ville sagtens kunne leve med at undvære Theatrical, men hvis jeg får det hele (begge film incl. DTS i Collection (sådan opfatter jeg det) så kan det jo ikke være bedre.

Skiven med extra materiale, er så vidt jeg kan se ens i Collection og DK UE. Collection er endog billigere, end at købe de to film hver for sig (T1 SE og T2 UE)

Den 3. film ligger vel ikke som en 3. film, men vel bare den nye slutning, og så skifter den vel bare. Jeg kan ihvertfald ikke forestille mig 3 lange film på samme skive. Jeg syntes dog stadig det er mærkeligt at man i DK har valgt at splitte det op, når det nu kunne ligge på en 1.

Der er da iøvrigt også noget lækkert ved at have et box-sæt.
Gravatar

#8 SpielbergFreak 22 år siden

Den danske Ult. Ed. er der fejl på, den er ikke i DTS selvom det fremgår af coveret.

Du skal enten have R2 UK eller Ultimate Ed. R1 fra USA.

Ellers er der Extreme Ed. fra Usa, men "kun" med Dolby Ex, hvilket skulle leve okay op til DTS sporet.

Skriv ny kommentar: