Gravatar

#71 Batsy 14 år siden

79# You welcome (:
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#72 cronick 14 år siden

Wangsgaard (29) skrev:
Selvom han fik en Oscar gør det ikke til et mesterværk. Synes heller ikke den var fortjent, og det faktum at han døde havde nok også en stor påvirkning på det resultat.

Jeg synes, det er noget pis, at tørre fortjenesten af hans Oscar-trofæ af på hans død. Det siger for meget om ens evne til at acceptere andres succes - eller manglen på samme - hvis man ikke kan lade en afdød mand have sin pris, uden at nedkaste teorier. Havde der været tale om en middelmådig præstation, så var det måske mere forståeligt, men når der er tale om en præstation, som alle kan acceptere er flot, så kan jeg simpelthen ikke forstå folks manglende holdning til blot at acceptere det faktum, at "lidt til" eller "lidt fra" i forhold til ens egen holdning sagtens kan være legitimt, og at man blot må acceptere den fælles bedømmelse.

Wangsgaard (29) skrev:

Synes ikke plottet var særlig interessant, men lidt kedelig undervejs. Måske har det noget at gøre med at det er en batman film og man ved hvad der vil ske og hvordan den ender, groft sagt. Hvorimod med Memento eller Inception kan man ikke forudse slutningen og sidder og venter med spænding plottet udspille sig.
Jeg går ikke så meget op i hvilket format den er filmet i, da jeg ikke synes det påvirker min bedømmelse af filmen.

Hvis ikke det er fordi, du i forvejen kendte historien, så forstår jeg ikke, hvordan du kan regne ud hvad der skete og hvordan den endte. Jeg kunne på intet tidspunkt gætte hvad det næste skridt var, eller hvordan den ville ende. Det bunder måske også i, at jeg ikke kender specielt mange batman-historier eller skurke - hvilket jeg også vil mene, er langt størstedelen af befolkningen heller ikke gør. Derudover er der en del "twists" i handlingen, som jeg kan forstå, ikke stammer fra tidligere historier, men er fundet på til anledning af filmen.

Jeg synes det var et fantastisk plot, og en handling der gang på gang overraskede mig positivt.

Wangsgaard (29) skrev:

Synes der er gode præstationer men har set meget som er bedre. Som sagt synes jeg ikke det er en dårlig film men heller ikke et mesterværk. Havde også enormt høje forventninger som den nok ikke kunne leve op til og synes ikke den er særlig original sammenlignet med Nolans andre film.

Vi kan sagtens blive enige om, at The Dark Knight som sådan ikke er specielt original i forhold til koncept og handling. Men det behøver den vel heller ikke være, for at kunne kaldes et mesterværk? Inception og Memento er langt mere originale koncepter, men handlingen og plottet udgør ikke alt (ikke i min optik), og det lider disse film meget under.

Wangsgaard (29) skrev:

En af de ting som jeg virkelig ikke holde ud hver gang jeg ser den, er den Sonar gadget (Ved ikke lige om det staves sådan), hvordan fik han lige indbygget det i alle mobil telefoner i Gotham indenfor 5 min ? Synes hele konceptet omkring den gadget er latterlig

Man skal være lidt åben i sit sind, når man ser Batman generelt hvad angår gadgets. Men hvis vi nu skal være helt ærlige, er det så svært at godtage, at Batman (som person i øvrigt er ganske intellektuel) har programmeret en virus, som er blevet plantet via eksempelvis det mobile net. I denne virus er så et program, der også via det mobile netværk, sender resultatet af lydbølger ud til hans store serverpark, som herefter bliver analyseret af én stor computer og vist på et setup af mange små skærme?
Flere af tingene er rimelig usandsynlige, med omtanke på at det er et "normalt" menneske, der skal udfærdiggøre disse. Men de er ikke umulige, hvilket er lidt den holdning, man skal gå ind til filmen med, for at få det største udbytte med hensyn til brugen af gadgets og teknologi.
Gravatar

#73 BN 14 år siden

Myrepip (65) skrev:
Jeg har set mange skuespilspræstationer, som hæver film op til mesterværksklasse, som MÅSKE ikke ville have været det samme, med andre i rollen. Hvad var Patton uden George C. Scott, Indiana Jones uden Harrison Ford, Chaplin uden Chaplin, Buster Keaton uden Keaton, Den Lyserøde Panter uden Peter Sellers, Untergang uden Bruno Ganz? Jeg synes det er helt legitimt, at man indimellem støder ind i "larger than life" præstationer, som gør en film helt igennem uforglemmelig.

Ja, det synes JEG som sagt også.

Myrepip (65) skrev:
Når det er sagt, så er der meget andet at finde fantastisk i There Will Be Blood end blot Daniel Day Lewis' absolut uforglemmelige rolle. Cinematografien er top klasse

Også dette med cinematografien er jeg - som allerede nævnt - enig i.

Myrepip (65) skrev:
selvom der ganske givet ikke er skyggen af et storladent populær Hans "BÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅT BÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅT" Zimmer tema indenfor rækkevidde.

Mjah .... nu er Hans Zimmer jo også det eneste alternativ ....

Myrepip (65) skrev:
En film er på ingen måde traditionel, blot fokus er markant på én protagonist.

... hvilket jeg heller ikke har argumenteret for nogen som helst steder. Jeg beskrev bare filmen som "i bund og grund temmelig traditionel", hvorefter jeg tilføjede, at nogle måske ikke oplever den sådan, "fordi filmens fokus er så ensidig". Og hermed tænker jeg netop på den omstændighed, at Daniel Day-Lewis leverer en "larger than life" præstation, og at han næsten er med i hver eneste scene, hvilket giver filmen en ganske bestemt tone eller stemning, som igen giver tilskueren følelsen af at se noget andet end man plejer.

Myrepip (65) skrev:
Jeg finder ordet "ensidig" i denne kontekst, helt og aldeles forfejlet, med mindre man som publikum vælger den uengagerede tilgang som "lurer", istedet for at komme ind under huden på Plainview og forsøge og finde ræsonnement for hans handlinger.

Gør man det til gengæld, vil man ikke ensidigt finde Plainview værende et "dumt svin". DDL viser nemlig i flere sekvenser, at der er medmenneskelighed og kærlighed tilstede, men Plainview ligger så meget under for sin sociale arv, at det bliver det styrende element for hans handlinger, selvom han inderst måtte ønske noget andet. Men hvordan skulle han dog vide det?

Plainview stoler ikke på nogen andre mennesker (hvilket vel også er grunden til at han virker helt og aldeles uinteresseret i kvinder), han er stolt og ærekær, og han er villig til at lyve og forstille sig bare for at få penge. Han vælger på et dybt selvisk og - mildest talt - spinkelt grundlag at
støde sin søn fra sig. Og dernæst holder han sig ikke tilbage fra at begå mord (i to tilfælde).
Ethvert menneske der koldt og roligt kan træffe sådanne valg, er et dumt svin. Og hverken "den sociale arv" eller alkoholisme er nogen undskyldning for den slags.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#74 filmz-ab 14 år siden

Kruse (38) skrev:
end det ville gøre at udskifte Anthony Perkins i Psycho, hvor resten af filmen er ligeså fantastisk som hans præstation.

Sikke noget ævl mand..
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#75 filmz-ab 14 år siden

Kruse (47) skrev:
For at understrege min pointe endnu engang, så ville Psycho ikke tabe ligeså meget på at udskifte Perkins' præstation med en acceptabel præstation, som The Dark Knight ville tabe hvis man udskiftede Heath Ledgers præstation med en der kun var acceptabel.

Fantastisk ævl igen.. De store film HAR store præstationer. There Will Be Blood, Godfather, og hav af andre.. Tager man dem ud, ville filmene ikke være de samme....det er....LOGIK, kruse....Latterlig debat, og kom dog op med bedre argumenter, hvis du vil pille TDK ned..
Gravatar

#76 filmz-ab 14 år siden

Da ærgerligt du kun huske så lidt, men lidt pudsigt, når man ser på din favoritfilmliste, og den så indeholder flere tvivlsomme underholdningsfilm, og ikke en af tidens største og mest elskede, TDK? Ja, lidt sjovt, men fedt du ikke hopper med på tdk vognen :-)
Gravatar

#77 Kruse 14 år siden

Hold kæft hvor er det da noget ævl som du lukker ud, a@babo, da du tydeligvis ikke har fortstået min pointe, men udelukkende vil skabe dig.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#78 filmz-ab 14 år siden

Jeg har skam forstået dig. Finder stadig det er en omgang ævl..
Gravatar

#79 Kruse 14 år siden

#78: Du kan være uenig, fordi at du mener at The Dark Knight byder på langt mere fremragende end en enkelt skuespilspræstation, men at direkte kalde min holding for ævl uden at argumentere for din sag er sateme svagt, og tyder på du enten ikke har forstået min pointe eller at du bare gerne vil have opmærksomhed.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#80 filmz-ab 14 år siden

Det er ganske enkelt noget vrøvl det du sagde, og det jeg fremhævede. Du har måske en måler på dig og kan se, om TDK filmisk kan tabe mere uden Heath, end Psycho uden Perkins? Måden du sætter tingene op er meget firkantet..

Skriv ny kommentar: