Gravatar

#51 the_paki_don 11 år siden

Så for søren, så kom BN på banen! :)

Gravatar

#52 the_paki_don 11 år siden

Det er helt i orden.

Internettet, har jeg lige fået bekræftet, var alligevel ikke en døgnflue. Så vi når det nok! ;)
Gravatar

#53 Ispep 11 år siden

BN (48) skrev:
Ja, hvem afgør smag og behag?

Flere elementer, blandt andet dem Paki er lide inde på; opvækst, omgivelser, viden, erfaring spiller en afgørende rolle.

BN (48) skrev:
Det med "bedre" holdninger lyder i mine ører temmelig meget som om nogen har de "rigtige" meninger, som andre bare

Tillægger du alles filmmeninger lige meget værdi??

BN (48) skrev:
med at den pågældende film bare ikke opfylder behovet hos ham, der giver den lave karakter,

Det er ikke kun behovet det drejer sig om. Det kan ligeså godt dreje sig om manglerne og svaghederne. Filmhistorien skal nok tage imod eller sortere fra, når der er gået x antal år. Så det er meget fint at kun tale om behovet hos den enkelte - så slipper man for at tage stilling til film, kritik, mangler etc.

BN (48) skrev:
Kritikken fra dem, der ... ja, kritiserer førnævnte Oscar-vindere, filmklassikere, kritiker-yndlinge og publikums-successer, kan være ligeså rigtig som roserne fra dem, der elsker de pågældende film

Kommer an på hvem de folk er, der kritiserer. Min kæreste vil nok mene Waterboy er bedre end Citizen Kane... Det er sgu da ligeså rigtigt, som omvendt!! :D
Gravatar

#54 Hr. Nielsen 11 år siden

Ispep (47) skrev:
Igen, det er fuldstændig logik
Men alligevel argumenterer du imod mig, fremfor at erklære dig enig så?

Ispep (47) skrev:
Men man kan stadig få inspiration og viden fra andre
Altså enten læser du ikke hvad jeg skriver, eller også forstår du det ikke, eller også misforstår jeg dine intentioner, i at du atter gentager dette, som havde jeg argumenteret imod dette, hvad jeg ikke har. Tværtimod. Så jeg ser ingen grund til atter at skrive hvad jeg mener, da du åbenart opfatter det som et argument mod disse ting???

the_paki_don (49) skrev:
det er der, jeg stiller spørgsmålstegn til, hvor manget vi SELV egentlig synes noget og hvor meget vi ikke er indkodet med fra vores barndom eller vores omgivelser eller vores genetik.
Og så er vi over i noget eksistentialistisk og filosofisk, som er nok så spændende måske, men som får en debat til at flyde sådan ud, at den handler om så meget andet synes jeg. Uanset HVOR du har dine egne meninger fra, for at bruge din tilgang (som jeg stadig ikke er ubetinget uenig i), så er der en forskel på at den mening også er ens egen, eller om man har tillagt sig den, men inderst inde føler den forkert og kun har den for at imponere andre eller andet.

the_paki_don (49) skrev:
BN elsker Star Wars prequels. Pludselig efter meget tanke beslutter han sig for at hade dem. Han har skiftet mening.

En anden person elsker Star Wars prequels. Han læser på et forum (eller ser de geniale anmeldelser på YouTube, der piller dem fuldstændig fra hinanden) og beslutter sig for at hade dem. Han har skiftet mening.

Jeg synes, at det er præcis det samme, som er sket. Som i... Der er ingen forskel mellem de to personer.
Lige præcis her synes jeg du glemmer den vigtige pointe, at uanset om man 'selv' er kommer frem til den konklusion uden at have læst/set andet eller om den er frembragt af at have set/læst andet, så er det i sidste ende dig selv der skal tage stilling til om du finder den mening du ser/læser/hører rigtig (for dig!). Deri består hele forskellen jo groft sagt.

the_paki_don (49) skrev:
Hvis BN synes, at en film er god, så tror jeg helt klart, at hans opvækst, hans omgivelser og hans familie har været med til at, ja, afgøre, hvilke film, han vil synes om.
Og det var nøjagtigt det jeg også skrev.

the_paki_don (49) skrev:
Og så kan han sige til sig selv lige så tosset, at det er hans egen mening, der har bestemt, at han kan lide en pågældende film, men der er jeg uenig.
Og her er vi igen mere ude i en definition af hvad der er ens egen vilje og mening end egentlig uenighed.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#55 Hr. Nielsen 11 år siden

Åh ja Paki og ens egne meninger er jo et konsensus af alt det vi ridser op. Når jeg snakker egne meninger (og det mener jeg så godt man kan snakke om, men det er fordi jeg dropper det filosofiske lag, ellers bliver en sådan snak her jo så kompliceret, at den ender med at dreje sig om alt andet synes jeg altså:), som er det netop dette og ikke den mening man blot har påtaget sig direkte, fordi man har læst at den film er den bedste og så stiller man sig fuldstændigt ukritisk enig (og inden Ispep misforstår noget, så var den ikke RETTET mod ham tak:)
Gravatar

#56 Hr. Nielsen 11 år siden

Fik jeg nævnt (sorry, havde polterabend i går/nat, så er rimeligt smadret i dag...Om ikke andet fordi jeg blev sendt i bokseringen mod en STOR fyr temmelig mange vægtklasser over mig og som havde bokset det meste af sit liv....Der fik jeg sgu røvfuld, ha ha ha:) at jeg dog også synes det er noget radikalt, at gå fra at elske en film som en favorit til at hade den, hvis det sker blot fordi man lige læser noget på nettet (uanset hvad). Håber da sandelig at et ærligt menneske (ærligt for sig selv) har tænkt og følt lidt bedre efter, end at et så dramatisk skridt sker bare sådan hov. Det er som regel noget der sker over længere tid. Selvsagt kan det være der tvivlen sniger sig ind, hvor man med tiden ændrer mening. Men det er sikkert også sådan dit eksempel er tænkt?
Gravatar

#57 Hr. Nielsen 11 år siden

Av!
Gravatar

#58 the_paki_don 11 år siden

Jeg tror faktisk, at vi er meget enige...

Hvis jeg skal huske tilbage på en film, hvor jeg har ændret mening for nylig, så er det "The Dark Knight Rises", hvor jeg så den første gang og elskede den for fuld hammer. Må indrømme, at jeg faktisk græd. :)

Så så jeg den anden gang og synes, at den var fed.

Så så jeg den trejde gang og begyndte at synes, at den var lidt svag.

Stadigvæk samme film. Havde hovedsageligt kun hørt positive tilkendegivelser om filmen. Men så begyndte jeg at nærstudere den og så syntes jeg, at det ikke gav helt så meget mening som før.

Derfor gik jeg fra et stort 5/6 til et lille 4/6. Hvor "Batman Begins" for mig er er 5/6 og "The Dark Knight" er 6/6. Jeg er rimelig sikker på, at BN ikke sigter mod mig, når han snakker om folk, der skifter mening, for det er klart dem, som radikalt ændrer mening, han "går efter", men jeg synes, at det går ud på det samme.

Jeg tror også, at vi alle kunne skrive under på, at folk, der skifter mening for at behage andre, er nogle selvdøde grævlinge hipsters, der skal overfuses med kløpulver i skridtet.

Hvis jeg skulle tænke på en film, jeg har elsket rigtig meget og så nu ikke ville ses død i nærheden af, så ville det være den første "Power Rangers" film, men så er forskellen jo også, at filmen sigtede efter mig i den rette aldersgruppe og nu griner jeg blot af den, så den er måske ikke helt fair.

Jeg synes bare, at vi lidt glemmer, at film har evnen til at "hypnotisere en" nogle gange til at tro noget godt om en film og så ser man den igen og så tænker man... "Hvad fanden tænkte jeg på?!"

Og nu kom jeg endelig med to film, som jeg var meget glad for første gang, jeg så dem og så var jeg meget, meget mindre glad for dem anden gang: "Van Helsing" og "XxX"!!!

Begge film jeg gav 5 ud af 6 stjerner ved første gennemsyn og nu er de begge på 2 ud af 6.
Der var jeg begge gange meget påvirket af optimismen af grupperne, jeg så de to film med og publikum, der var med, når man så dem. Så ser man dem måske i sin stue og så tænker man... "Hurgh?!". Så den går sgu også den anden vej! Man kan også komme til at lide en film for meget pga. andres meninger!

Som får mig til at tænke, om jeg nogensinde har set BN kritisere folk for at kunne lide en film, han ikke selv kunne lide? Det tror jeg ikke, når han selv synes, at det ikke bør være tilfældet...
Gravatar

#59 Hr. Nielsen 11 år siden

the_paki_don (58) skrev:
Stadigvæk samme film. Havde hovedsageligt kun hørt positive tilkendegivelser om filmen. Men så begyndte jeg at nærstudere den og så syntes jeg, at det ikke gav helt så meget mening som før.
Nøjagtigt det har jeg også prøvet, blot med Inception, hvor jeg gav 10/10 lige efter, men des mere tanke jeg gav den, des mere sank den, selv om alle omkring mig på det tidspunkt skreg MESTERVÆRK. I dag giver jeg den 7/10. Jeg har endda KUN set den to gange.

Ispep var ved at slå mig ihjel via sms, da han opdagede at jeg ikke længere ratede den 10/10...Hvis det stod til ham, var 10/10 nærmest for lidt husker jeg, den skulle have 12/10 (ha ha) og han kaldte det den ultimative film, der gav ham alt, mindes jeg noget om her fra Filmz. I dag er vi vel nærmest hele enige om den tænker jeg???

I øvrigt kan min mening om en film også variere alt efter min dagsform. Der kan jeg 'risikere' at tro at en film er virkelig kedelig f.eks. (det kan gælde alle typer og genrer, så fra smalle mere kunstneriske værker (som dog indrømmet hos mig er mere sårbare, da jeg oftere står af med sådanne, hvis jeg ikke er i veloplagt filmhumør, men blot stresser af så at sige) til brede mere underholdende publikumsvenlige film). Havde jeg set selvsamme film dagen efter, havde jeg måske ratet den langt langt højere. Som regel kan 'vibes' på Filmsider, filmens status eller/og egen eftertænksomhed der afgøre, om filmen får en chance mere og at jeg måske har 'fejlvurderet' den.
Gravatar

#60 Ispep 11 år siden

Så tvivler jeg i hvert fald på vi er på samme side, hvis du mener jeg misforstår et eller andet i debatten.

Rocky 'not so' Balboa (54) skrev:
så er der en forskel på at den mening også er ens egen, eller om man har tillagt sig den, men inderst inde føler den forkert og kun har den for at imponere andre eller andet.

Her forstår jeg ikke rigtigt hvorfor du frembringe sådan noget på banen. "imponere andre eller andet"? Okay, jeg render til dagligt og lyver overfor mig selv for at tilfredsstille andre.. Næh, det er der jo ingen logik i... Det er bare film, Thomas :D

Skriv ny kommentar: