Gravatar

#1 b e c h 20 år siden

Hey, alle filmzfolks, jeg håber nogen kan hjælpe!

Jeg har lovet min søster at købe "The Grudge", men jeg er mere end almindeligt forvirret!

Den danske version forkommer mig, fornuftig idet den har DTS og det skulle være den Unratedede udgave af filmen, men den varer kun 94 minutter, i modsætning til -

Den amerikanske, som kalder sig "Unrated Extended Director's Cut" og varer 98 min - logik siger mig at dette ikke er det samme cut som den danske..., og denne har selvfølgelig ikke DTS

Sidst er der den koreanske, som klart må vinde på lydfronten, det er dog "kun" Theatrical version.
Er de 3-7 minutter ekstra noget at hidse sig op over? Gør de filmen mere uhyggelig, eller er det bare et billigt salgstrik. som skal prakke folk en ekstra udgave på.

Hvilken udgave skal jeg vælge?
Gravatar

#2 El vez 20 år siden

De to udgaver (den danske og den amerikanske unrated) er det samme cut. Forskellen på spilletiden skyldes at PAL kører med færre frames pr sekund end NTSC og derfor bliver filmen en anelse kortere, men der er altså ikke skåret noget i den.

Hvis den danske har DTS, ville jeg klart gå efter den.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#3 b e c h 20 år siden

Cool, så er det da afklaret.. Tak

Har du set Theatrical vs. unrated, og har du noget mening om det ekstra? Eller har nogen?
Gravatar

#4 El vez 20 år siden

Gravatar

#5 b e c h 20 år siden

Hmm det lyder da ganske freaky og lovende, jeg satser på unratet, Tak igen!
Gravatar

#6 The Insider 20 år siden

#2, du mener vel flere frames pr. sekund ;-)
War. War never changes.
Gravatar

#7 El vez 20 år siden

#6 Argh ja selvfølgelig.. 25 vs 24, ikke?
Gravatar

#8 b e c h 20 år siden

Jo PAL kører 25 fps..
Gravatar

#9 filmz-yoshimura 20 år siden

#3 Den unratede version er helt klart at foretrække - især slutsekvensen i huset er langt bedre og giver mere mening i forhold til resten af filmen.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war

Skriv ny kommentar: