Gravatar

#31 kill the bills 20 år siden

#30 det var det ogsaa.
Gravatar

#32 filmz-gatnuk 20 år siden

Ved ikke hvor langt du er på uddannelse eller hvad du er i gang med, kan dog regne lidt på sagen fra din fødselsdag at du ikke er mange somre gammel ;)(matematik? baaah). Men hvis dine skrivefærdigheder og kunnen inden for religion og literatur er som vist i disse analyser af en efter min mening lidt ½ kedelig eftermiddags kaffe tv film, må vi håbe du holder niveau'et til gymnasie tiderne og en evt. 3.g opgave, så skulle du være godt på vej :).

Spændende læsning, og mange sjove, pudsige og særlige konklusioner, men samtidig inlysende, med god dokumentation. Men man skal tage det som det er, en subjektiv analyse af en film, hvilket i sig selv er fint nok, og stort bøj fra min side, at man vil bruge sin tid på at skrive sådan en opgave til fornøjelsen af os andre. Jeg ser dog trilogien som et ½ forvirret forsøg, fra 2 film briller, på at lave en moderne form for religion som ikke er lykkes. Først fortæller de om en messias som skal findes for at hjælpe menneskeheden ud af lidelsen(moses og jøderne i egypten?) mens den bliver tvistet som du selv skriver over på et helt nyt religions billed i de næste film!..Man kan sige de måske sætter Neo ind i rollen som en ny messias i hver film, den er forvirrende og absolut ikke "bruger" venlig filmen. Man kan sige dem der har tid burde eller skal læse din analyse, men ellers er filmen for indviklet og forvirrende til at man gider at uddybe meningen med den, og så bare se den som den aktion trilogi det er.

Jeg vil dog sige her til sidst at jeg stadig mangler kapitel 2. Og vil ikke gå ind i en dybere religiøs diskution eller om andet litterært sammenhæng, da jeg ikke har læst noget videre, eller brugt min tid på at studere religion. :), men man kan jo altid bruge noget fritid på at læse en spændende tekst, som jeg så sandelig synes din er, keep up the good work og ser frem til mere :) måske jeg vil kunne forstå filmene bedre efter end arbejde fra din side ;) held og lykke her fra.(undskyld evt stavefehlere, har tømmermænd og er doven og gider ikke gøre noget ved det)
Gravatar

#33 filt 20 år siden

#32, du har ret i at filmene på sin vis både er forvirrende og ikke brugervenlige, men det mener jeg nu ikke nødvendigvis er en dårligt ting. Film som Mulholland Drive og Oldboy (to name af few) er jo heller ikke ligefrem "lette", men absolut i topklasse.

Med hensyn til min "uddannelse", så har jeg blot gået 9 år i folkeskolen (og se min signatur, hvis du vil vide hvad jeg fik ud af de sidste par år af det).
"Let the universe howl in despair, for I have returned..." - Lord Darkseid

Skriv ny kommentar: