Gravatar

#71 The Insider 12 år siden

Awwwwww, I er søde!!!
War. War never changes.
Gravatar

#72 JannikAnd 12 år siden

Så er det klaret. En lidt stiv episode, men slutningen var ganske flot.
Gravatar

#73 MMB 12 år siden

Awesome, har du en oversigt over de største valg, for jeg kan ikke huske dem alle sammen?

Smider lige det hele i spoilers bare for en sikkerheds skyld:
Men er lidt enig med din opfattelse af episoden. Det gik lidt for hurtigt, og den var lidt for forudsigelig. Meget af tiden var jo nærmest bare at vandre fra A til B.
Slutningen fandt jeg dog også ganske fin. Ganske rørende og stemningsfuld, og epilogen giver håb om en ny sæson. :)

De to store valg, hvor man skulle beslutte, om man skulle skære sin arm af, samt om Clementine skulle skyde en, var så hårde, som man kunne have håbet/frygtet.

Gravatar

#74 JannikAnd 12 år siden

Mine valg/spekulationer:

Jeg valgte at skære armen af. Ikke fordi jeg ligefrem troede, at det ville redde mig, men det ville formentlig give noget tid. Jeg valgte også, at Clementine skulle skyde mig, og at Omid og Christa skulle få ansvaret for hende. Og apropos Omid og Christa... var de kærester, og var hun gravid (som vi mistænkte)? Det virker sådan i episode 5, da hun snakker om sine forældre, og Lee nævner noget med, at hun arbejder for to. Jeg mindes bare ikke, at dette er blevet "afsløret" i spillet.

Var der nogen måde at redde Kenny på? Hans død virkede lidt fjollet. Han insisterede på at blive ved Ben, så han kunne skåne ham med en kugle i panden. Men det kunne han jo have gjort, inden zombierne kom..!
Gravatar

#75 MMB 12 år siden

JannikAnd (74) skrev:
Mine valg/spekulationer:

Jeg valgte at skære armen af. Ikke fordi jeg ligefrem troede, at det ville redde mig, men det ville formentlig give noget tid. Jeg valgte også, at Clementine skulle skyde mig, og at Omid og Christa skulle få ansvaret for hende. Og apropos Omid og Christa... var de kærester, og var hun gravid (som vi mistænkte)? Det virker sådan i episode 5, da hun snakker om sine forældre, og Lee nævner noget med, at hun arbejder for to. Jeg mindes bare ikke, at dette er blevet "afsløret" i spillet.

Var der nogen måde at redde Kenny på? Hans død virkede lidt fjollet. Han insisterede på at blive ved Ben, så han kunne skåne ham med en kugle i panden. Men det kunne han jo have gjort, inden zombierne kom..!

Men du har ikke den fulde oversigt over valgene, og hvilke beslutninger der var populærest? :)

Jeg valgte ikke at hugge min arm af, for det første fordi der var gået så lang tid, siden jeg blev bidt, så det ikke kunne betale sig. Og derudover ville jeg ikke risikere at dø af blodmangel. Derudover bliver det heller ikke ligefrem lettere at befri Clementine med én arm.

Jeg valgte ikke at lade Clementine skyde mig, men min holdning til det spørgsmål var lidt, at jeg ikke ville tvinge hende til at gøre noget, hun ikke ville. Kan dog sagtens se idéen med begge ting, men umiddelbart så jeg ingen grund til at spilde en kugle på mig.

Jeg tror ikke, at Omid og Christa var kærester, selvom der nok var potentiale for at udvikle sig noget mellem de to. I øvrigt så husker jeg ikke, at hun svarede på, om hun var gravid eller ej. Tror du i øvrigt, det var de to personer, som Clementine så til sidst? Jeg bad i øvrigt også dem om at passe på Clem.

Der var ingen måde at redde Kenny på. Hans død var bestemt skuffende, og jeg havde i øvrigt ret svært ved at købe hans pludseligt ændrede personlighed. Telltale havde åbenbart ikke en bedre måde at likvidere ham på. For alle andre personer skulle jo selvfølgelig af vejen. Det kunne jo ikke være anderledes...

Jeg kan komme i tanke om otte store valg lige nu:

1) Skar du din arm af?
2) Mistede du styringen over dit temperament for Kenny?
3) Hvem valgte du til at passe på Clementine?
4) Hvilket sted fortalte du, at Clementine skulle søge hen bagefter?
5) Hvem lod du gå først over byskiltet mellem de to bygninger?
6) Gav du våbene til Clementines kidnapper?
7) Dræbte du Clementines kidnapper?
8) Bad du Clementine om at skyde dig?

P.S. Giver odds 1.02 på, at Insider har tudbrølet til slutningen. :D
Gravatar

#76 The Insider 12 år siden

Jeg huggede armen af. Krydsede fingre for, at det kunne gøre noget... hvad som helst. Og så kunne jeg ikke nænne at få Clementine til at skyde mig. Hun har været igennem så mange frygtelige, traumatiske ting. Det er fint nok, hun kan efterlade mig, for som Lee også siger: "Du efterlader ikke mig". Lige efter, at hun har set sine døde forældre, skal hun ikke have ansvaret for at plante en kugle i panden på det eneste tilbageværende menneske, hun har et forhold til. Synes jeg i hvert fald :-) Bad hende også om at finde Omid og Christa, og til slut lod det jo til, at hun måske havde fundet dem.

Har lige bestilt det på skive fra USA. Kan ikke nænne kun at have det på harddisken :-)
War. War never changes.
Gravatar

#77 The Insider 12 år siden

#75, odds 1.01 havde været mere realistisk!!
War. War never changes.
Gravatar

#78 MMB 12 år siden

The Insider (76) skrev:
Har lige bestilt det på skive fra USA. Kan ikke nænne kun at have det på harddisken :-)

Åh nej, er det ikke dig, der er bange for ikke at have alt på disc? :P

The Insider (77) skrev:
#75, odds 1.01 havde været mere realistisk!!

Hehe. :P
---

Hvad mht. disse otte spørgsmål:

1) Skar du din arm af?

Mine svar:

1) Som tidligere nævnt, nej. Jeg var klar over, det var for sent, og jeg ville ikke møde kidnapperen med én arm, og derudover var jeg bange for at dø af blodmangel.
2) Nej, det gjorde jeg ikke.
3) Christa og Omid
4) Landet, og jeg sagde, at byerne ikke var risikoen værd.
5) Jeg gik selv over først i tilfælde af, at det ikke ville holde.
6) Det gjorde jeg faktisk ja, men jeg ville nok ikke have gjort det igen ved nærmere eftertanke.
7) Ja, det gjorde jeg, men jeg nåede slet ikke at overveje, at der var andre muligheder.
8) Nej, det gjorde jeg ikke, da jeg ikke følte, at jeg ville tvinge hende til noget så slemt.

Hvordan vil I rangere episoderne i forhold til hinanden.
Umiddelbart tænker jeg følgende:
4>2>5>1>3
Gravatar

#79 JannikAnd 12 år siden

Foeller (75) skrev:
Jeg tror ikke, at Omid og Christa var kærester, selvom der nok var potentiale for at udvikle sig noget mellem de to. I øvrigt så husker jeg ikke, at hun svarede på, om hun var gravid eller ej. Tror du i øvrigt, det var de to personer, som Clementine så til sidst? Jeg bad i øvrigt også dem om at passe på Clem.

I følge Wiki er de to kærester, og der er så tilpas mange tegn på, at hun er gravid, at den næsten kan fastslås. Hun er også eftertænksom, da Kenny rækker hende Whiskey flaske, og hun tager sig til maven, inden hun bæller. Lee spørger hun jo også kort efter, hvad i alverden hun tænkte på, men dropper samtalen, da Omid overhører dem. Jeg er ret så sikker på, at hun er gravid med Omids barn.

Foeller (78) skrev:
1) Skar du din arm af?

1) Ja, jeg tænkte, at det kunne give mig noget ekstra tid. Og så er jeg en sucker for gore, så det skulle opleves :)

2) Jeg har lidt svært ved at definere, hvad der her hentydes til. Jeg formoder, at det er kort inden Kennys skænderi med Ben. Men jeg oplevede ikke noget synderligt dramatisk (på trods af mit dårlige forhold til Kenny), så jeg formoder, at jeg bevarede fatningen.

3) Omid og Christa

4) Hun skulle finde Omid og Christa ved bådene. Det valg fortrød jeg, dog, da jeg tidligere havde givet Christa ret i, at de skulle søge væk fra byerne og kysterne og flygte på landet.

5) Det gjorde jeg selv. Jeg ville ikke risikere at miste flere potentielle "Clementine-beskyttere", så jeg gik først. De fulgte naturligvis ikke med, da skiltet ikke kunne bære vægten.

6) Nej, jeg løj og sagde, at jeg ikke havde noget på mig. Han købte den ikke, men han ville ikke risikere smitte ved at røre mig.

7) Ja... Eller det gjorde Clementine, da hun skød ham. Jeg formoder ikke, der er en fredelig måde at få Clementine med sig på?

8) Ja, det gjorde jeg. Tænkte udelukkende på risikoen, hvis Lee ville blive til zombie.

Om det er Omid og Christa, Clementine ser i horisonten er jo ikke til at sige. Det er jo netop "skudt" således, at det er umuligt at gisne om. Man kan jo håbe. Mon dette betyder, at vi ikke forlader Team Clem i sæson 2. Jeg var ret overbevist om, at serien ville skifte fokus, og hvis det er tilfældet, håber jeg stadig, at man får svar på Clems skæbne. Det andet ville være billigt.
Gravatar

#80 MMB 12 år siden

JannikAnd (79) skrev:
7) Ja... Eller det gjorde Clementine, da hun skød ham. Jeg formoder ikke, der er en fredelig måde at få Clementine med sig på?

Du kan kvæle ham, så dræber du ham selv. :)

JannikAnd (79) skrev:
8) Ja, det gjorde jeg. Tænkte udelukkende på risikoen, hvis Lee ville blive til zombie.

Men han var jo lænket fast.

JannikAnd (79) skrev:
Om det er Omid og Christa, Clementine ser i horisonten er jo ikke til at sige. Det er jo netop "skudt" således, at det er umuligt at gisne om.

Hehe, selvfølgelig er det ikke til at vide, hvem det er, men det gør naturligvis seeren nysgerrig, og derfor spørger jeg dig. :P

Skriv ny kommentar: