Gravatar

#61 Kalle Ferm 21 år siden

Tak, hvis du mener det, må du endelig brokke videre over alle de andre irriatiationsmomenter.
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Gravatar

#62 filmz-Asta 21 år siden

Nu hvor jeg har siddet og læst hele denne tråd igennem, er jeg egentlig blevet lidt arrig over, hvor mange her på Filmz der har haft dårlige oplevelser i biografen, mht. folks dårlige opførsel. Så nu har jeg sendt en klage til Nordisk Film, og måske i andre også skulle overveje det....
-
"P-p-please, Raoul. I can give you stars. Just drop the refrigerator on my head one more time"
Gravatar

#63 filmz-female cenobite 21 år siden

Tjaeh, måske det vil hjælpe. Sabdsynelighedn er der helt sikkert, hvis der er nok der skriver ind. Jeg bare bare valgt at skippe biografen mere eller mindre, og se film derhjemme istedet :)
----------------------------------------
No tears, please. It's a waste of good suffering
Gravatar

#64 filmz-Asta 21 år siden

#63 Det er det jeg mener. Jeg har ikke lyst til at totalt miste interessen for at gå i biograffen. Det kan jo ikke være rigtigt at man skal tvinges ud til foredel for ældre sladretanter, og mindre børnehaver.
-
"P-p-please, Raoul. I can give you stars. Just drop the refrigerator on my head one more time"
Gravatar

#65 filmz-female cenobite 21 år siden

Jo, men når nu man kan få samme oplevelse derhjemme, som i en biograf (og mange gange kan oplevelsen være bedre, selvom du ikke har de sladretanter eller børnehaver i baggrunden, der konstant irriterer en under filmen). Jeg har valgt biografen mere eller mindre frem af en del andre grund, end kun lige der er forstyrrelser. Men førhen, der er ingen tvivl om jeg syntes bedst om at gå i biografen, blot ikke så meget nu.
Med andre ord, jeg er ikke blevet tvunget væk fra biografen (ved ikke med nogen af jer andre), men det er blot mit eget valg baseret på hvad jeg mener er bedst for min egen oplevelse af en film.
----------------------------------------
No tears, please. It's a waste of good suffering
Gravatar

#66 filmz-Asta 21 år siden

Prøv lige at se denne fine mail jeg fik fra Nordisk Film idag, efter at have sendt en klage til dem:
"Tak for din henvendelse!

Jeg skal naturligvis beklage, at du har haft en dårlig biografoplevelse.

Vi er opmærksomme på problematikken, men det er meget svært for os helt at
undgå tilfælde som beskrevet. Jeg er overbevist om, at flertallet af
biografgæster er klar over, at man ikke taler højlydt under filmen, hvor
diverse skiltning m.m. ikke vil have den store effekt.

Generelt er vores film på original sprog med danske undertekster, og vi
annoncerer derfor kun eksplicit når der ex. er tale om en dubbet fim.

Omkring mobiltelefoner så er det ligeledes et problem, som vi er på det rene
med, og derfor har vi også spots før alle forestillinger, hvor vi henstiller
til at slukke mobil'en under filmen"

Med venlig hilsen
Lars Jørgensen
Nordisk Film Biografer A/S

Gaaaaaaaab!!.....men det er da altid noget at de svarede tilbage.....
-
Gravatar

#67 Sealer 21 år siden

yir det er sku rigtigt nok, hvad skrev du til ham ? :D
Gravatar

#68 Yoda 21 år siden

#66 Det lyder som en præfabrikeret standarsskrivelse.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#69 filmz-Asta 21 år siden

#67 Jeg skrev følgende (Selvom jeg løj lidt....jeg har ikke været ude for forældre der har slæbt deres under med, og læser højt for dem -heldigvis *GS*):

"Jeg vil gerne give Nordisk Film nogle ris.
Jeg har netop lige været inde og se Harry Potter. Og sørme om der ikke
sidder 2 forældre med deres 3 børn. Da deres unger ikke kunne forstå
engelsk, og heller ikke kunne læse, så stod den altså på højt-læsning til
gene for alle andre betalende gæster, der sad i nærheden.
Nu er mit spørgsmål så: Hvorfor gør man ikke folk opmærksomme på den slags?
Generelt er det jo generende at folk sidder og snakker midt under filmen,
men at forældre har lov til at tage så små børn med i biografen, så det er
til gene for andre.

Jeg er udemærket klar over at aldersgrænserne på filmene (Harry Potter er
vist sat til 11 år) kun er vejledende, og dermed er forældrenes ansvar. Jeg
synes derfor at man burde sætte tydligt synlige skilte op, ved
billetlugerne, hvor der står at det ikke er tilladt at have lange, højlydte
samtaler under filmene, og at det evt. kan medføre udvisning fra salene
-eller noget i den stil.

Dette mener jeg også bør være gældende mht. mobiltelefoner, da jeg for tid
til anden har været ude for, at folk sidder og sender sms'er under filmen.
Der er virkelig ikke noget der er mere generende, end et blåt- grønt- eller
gult lys der pludselig dukker op ved ens øjenkrog.

I må simpelthen til at stramme lidt op på jeres regler mht. opførsel i jeres
biografer, da i efterhånden har en del utilfredse kunder."

Hvorefter jeg så har henvist til denne- og den anden tråd her på Filmz. Men det hjælper jo nok ikke det store, hvis jeg er den eneste der brokker mig....
-
Gravatar

#70 filmz-Diller82 21 år siden

Jeg har arbejdet i en biograf i mange år, og kan fortælle uendeligt mange historier om hvad folk gør af ting, men havde i været i min biograf og henvendt jer til mig, var personen blevet smidt ud(i grove tilfælde) og en operatør vil gøre det samme i de fleste biografer, hvis blot man henvender sig. med hensyn til højtlæsning, respekterer jeg det 100% hvis man tænker sig om, for det første sætter man sig enten bagerst hvor ingen andre er, eller helt forrest. for det andet tager man en tidlig forestilling. "børnefilm" som Harry P. skal man se på de sene forestillinger, da de fleste biografer ser igennem fingrene mht højtlæsning ved de tidlige forestillinger, men ikke ved de sene. Folk der bruger mobiler under filmen, og som bliver opdaget, vil jeg personligt smide ud MED DET SAMME! det burde straffes ved lov! Men det der irriterer mig aller mest i en biograf, er hvis operatøren ikke kan finde ud af at stille skarpt, eller hvis der på anden måde er fejl, for det ligger jeg mærke til med det samme(pokkers arbejds-skade)... tror det var alt jeg havde at sige...
-----------------------------------
The pen is mightier than the sword...mostly.

Skriv ny kommentar: