#1 Det er også den besked, jeg har fået fra T&S, men det er ikke sket på nogle af de forsendelser, jeg har fået fra koreandvds, layoyo eller andetsteds, som alle har kostet under 80,- uden forsendelse, men over 80,- med forsendelse. Det er muligt, at toldvæsnets medarbejdere ser gennem fingre med så små forsendelser (jeg vælger at tro, at de selv har styr på deres egne regler), eller også er det, fordi der kun har stået varens pris på pakken, dvs. pris uden forsendelse.
Jeg ved godt, det kommer bag på nogle, så jeg må hellere lige understrege at:
BAGATELGRÆNSEN ER OFFICIELT 80 KRONER INKLUSIVE FORSENDELSESOMKOSTNINGER DVS. INDHOLD PLUS TRANSPORT MÅ IKKE OVERSTIGE 80 KRONER.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Og jeg vil mene, at told først skal påregnes, når varens pris ekskl. porto overstiger 80 kr. :)
Dette baserer jeg på, at mine egne forsendelser aldrig er blevet fortoldet, selvom prisen inkl. porto måske var noget over bagatelgrænsen. Desuden blev folk på dahf vist også enige om at dette var tilfældet - de havde bl.a. haft fat i en højtstående person inden for ToldSkat. Men reglerne kan jo - og bliver jo - selvfølgelig misforstået engang imellem. Jeg er ikke 100% sikker på, at jeg har ret, men eftersom at reglerne i de fleste tilfælde bliver fortolket efter min forståelse, synes jeg immervæk, det ville være fjollet at ændre på told-lommeregneren.
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
Scherlund: Det der med de 22 Euro skal vist ses i en anden sammenhæng end importgrænsen på de 80 kroner/10 Euro, men jeg må indrømme, at jeg ikke helt har grejet, hvad forskellen er. Hvis du mener, du kan forklare det, skal du være velkommen :O)
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
#3 Jeg er næsten enig. Jeg tror, at dit første udsagn er forkert i officiel/teoretisk forstand, da de svar, jeg har hørt fra T&S, alle har påpeget, at det var pakke inklusive forsendelse.
Til gengæld har jeg - som du kan se i ovenstående post - lige som du aldrig oplevet problemer med forsendelser på under 80 kroner eksklusive forsendelse.
Min oprindelige henvendelse til T&S var dog foranlediget af, at en bekendt havde oplevet at få en forsendelse på under 80 kroner eks. fors. fortoldet og fik at vide (ved sin fortørnede henvendelse), at reglerne var: VARE + FORSENDELSE
For at gøre alle glade så udvider jeg toldlommeregneren med en checkbox så man selv kan bestemme om man vil regne med eller uden forsendelse. Ha i made a bit of peace in this world :)
#5: Det var jo forholdsvist enkelt, når man bare kigger det rigtige sted ;o)
Så er den nye udgave uploadet, med denne måneds kurser, samt muligheden for at sige man ikke vil have indregnet forsendelse i prisen, og næste step bliver det med kommatal
#4 Der skal ikke betales told på forsendelser der har en værdi under 22 euro. Dog er denne regel lidt underlig da forsendelses værdien altid vil komme over 22 euro, hvis forsendelses værdi = Pris + forsendelse + PostDK gebyr + moms og kursen for euro er under 787.500.
Det hele afhænger af hvordan man fortolker begrebet "forsendelsens værdi". Jeg mener at værdi = pris + fragt + told + gebyr + moms. Altså det samme som yoshimura.
Det med at mange forsendelser kommer igennem tror både har noget at gøre med manglende kapacitet, medarbejderens fortolkning af reglerne samt om indpakningen. Det sidste mener jeg, da jeg fra egen erfaring aldrig har betalt told/moms, når det gælder bobbel kuverter og små æsker ala cd-wows. Dog er der røget på pakker af lidt større størrelse.
#1 cyberzed 21 år siden
#2 filmz-yoshimura 21 år siden
Jeg ved godt, det kommer bag på nogle, så jeg må hellere lige understrege at:
BAGATELGRÆNSEN ER OFFICIELT 80 KRONER INKLUSIVE FORSENDELSESOMKOSTNINGER DVS. INDHOLD PLUS TRANSPORT MÅ IKKE OVERSTIGE 80 KRONER.
#3 nakalay 21 år siden
Dette baserer jeg på, at mine egne forsendelser aldrig er blevet fortoldet, selvom prisen inkl. porto måske var noget over bagatelgrænsen. Desuden blev folk på dahf vist også enige om at dette var tilfældet - de havde bl.a. haft fat i en højtstående person inden for ToldSkat. Men reglerne kan jo - og bliver jo - selvfølgelig misforstået engang imellem. Jeg er ikke 100% sikker på, at jeg har ret, men eftersom at reglerne i de fleste tilfælde bliver fortolket efter min forståelse, synes jeg immervæk, det ville være fjollet at ændre på told-lommeregneren.
#4 filmz-yoshimura 21 år siden
#5 nakalay 21 år siden
#6 filmz-yoshimura 21 år siden
Til gengæld har jeg - som du kan se i ovenstående post - lige som du aldrig oplevet problemer med forsendelser på under 80 kroner eksklusive forsendelse.
Min oprindelige henvendelse til T&S var dog foranlediget af, at en bekendt havde oplevet at få en forsendelse på under 80 kroner eks. fors. fortoldet og fik at vide (ved sin fortørnede henvendelse), at reglerne var: VARE + FORSENDELSE
#7 cyberzed 21 år siden
#8 filmz-yoshimura 21 år siden
#9 cyberzed 21 år siden
#10 Scherlund 21 år siden
Det hele afhænger af hvordan man fortolker begrebet "forsendelsens værdi". Jeg mener at værdi = pris + fragt + told + gebyr + moms. Altså det samme som yoshimura.
Det med at mange forsendelser kommer igennem tror både har noget at gøre med manglende kapacitet, medarbejderens fortolkning af reglerne samt om indpakningen. Det sidste mener jeg, da jeg fra egen erfaring aldrig har betalt told/moms, når det gælder bobbel kuverter og små æsker ala cd-wows. Dog er der røget på pakker af lidt større størrelse.