Serier er helt klart det nye sort i Hollywood, og vil uden tvivl vokse sig større end de fleste spillefilm. Selv gamle garvede filmfolk som Spielberg siger jo, at film og filmkiggeriet som vi kender det i dag er på vej med afgrunden - elleri hvert fald i en kedelig retning. Det siger en del om Hollywood, når manden nærmest ikke kunne få Lincoln i biograferne. Mega blockbusters eller ingenting.
Det hjælper selvfølgelig også en del på "genren", at skuespillere ikke længere ser tv-serier som en skridt ned af rangstien - men nærmest det modsatte.
Det er nærmest umuligt at vælge, da jeg stort set altid følger med i 10-20 serier. Men af de seneste mange, var American Horror Story Sæson 1 - en af dem der gjorde stort indtryk.
#162: Hohoho... Der er selvfølgelig stadig masser af film, men udvalget i biograferne bliver mere og mere boxoffice orienterede. Spielbergs kommentar går på, at i USA, der vil selskaber og biografer i stigende grad ikke en sætte en film op - som ikke indtjener mellem 500 millioner og 1 millard dollars. Da det bare er nemmere, at distribuere en film, hype en film osv.
...og jeg synes da allerede at jeg oplever det i DK. "Lone Ranger", "Man of Steel", "After Earth", "Star Trek 2", "Fast and Furious 6" mv. Der bare ikke vil afgive pladsen til mindre - og ofte langt mere interessante film. En film som "Lone Ranger" spiller mange steder i tomme sale. Den premiere jeg var til - i Århus - der var der 10 mennesker... 10! Jeg ville da langt hellere ind og se en film som "Only God Forgives" eller lign. Men kunne ikke lige den dag filmen kørte. Det er film der får en uge eller to - mens alt muligt andet ligegyldigt skal køre flere måneder - fordi selskaberne bare skal have tjent deres penge hjem.
#161 Tommy Kristensen 11 år siden
Det hjælper selvfølgelig også en del på "genren", at skuespillere ikke længere ser tv-serier som en skridt ned af rangstien - men nærmest det modsatte.
Det er nærmest umuligt at vælge, da jeg stort set altid følger med i 10-20 serier. Men af de seneste mange, var American Horror Story Sæson 1 - en af dem der gjorde stort indtryk.
#162 BN 11 år siden
Ja, jeg har godt lagt mærke til, at der så godt som ingen film udkommer længere.
#163 Tommy Kristensen 11 år siden
...og jeg synes da allerede at jeg oplever det i DK. "Lone Ranger", "Man of Steel", "After Earth", "Star Trek 2", "Fast and Furious 6" mv. Der bare ikke vil afgive pladsen til mindre - og ofte langt mere interessante film. En film som "Lone Ranger" spiller mange steder i tomme sale. Den premiere jeg var til - i Århus - der var der 10 mennesker... 10! Jeg ville da langt hellere ind og se en film som "Only God Forgives" eller lign. Men kunne ikke lige den dag filmen kørte. Det er film der får en uge eller to - mens alt muligt andet ligegyldigt skal køre flere måneder - fordi selskaberne bare skal have tjent deres penge hjem.
Spielberg reveals Lincoln struggled to get cinema distribution, says filmmaking “heading for implosion”
"Andrew Robinson: Spielberg Was Right—Hollywood Isn’t Even Trying Anymore"
Men nok om det. Tilbage til serierne...