Gravatar

#151 Ispep 11 år siden

Det tror jeg ikke du skal regne med. Filmz er ikke et sted for store egoer. Bruce er jo også borte og har været det i meget lang tid, selvom han plejer at dukke op, men det tror jeg ikke han gør mere.

Kruse:

Fordi hvis profilen er aktiv, så er man stadig fristet. Det er folk af den kaliber der brænder meget for debat, ytring o.s.v. Det kan jeg selv genkende :0 Men måske har de to blot følt sig uønsket, det skal jeg ikke kunne sige, eller også finder de filmz blot er blevet et sted fyldt med meget brok- hvilket jeg til dels er enig i.

Nåh, ikke for at vi skal analysere på det her og gør et stort nummer ud af det, så slut herfra om dette.
Gravatar

#152 Kruse 11 år siden

Ispep (151) skrev:
Fordi hvis profilen er aktiv, så er man stadig fristet.

Ja, det virker også som den eneste grund jeg kan komme på. Jeg ville gerne sige, at jeg da sagtens ville kunne holde mig væk i en periode, men jeg er nu også ret afhængig af Filmz, så det ville være svært :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#153 MOVIE1000 11 år siden

misuma (149) skrev:
Hvem mon kommer først tilbage?

BN senest 2015. ;)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#154 Åkepool 11 år siden

MOVIE1000 (153) skrev:
BN senest 2015. ;)

Ha ha :)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#155 MMB 11 år siden

Oh my god...
Gravatar

#156 dyg 11 år siden

Idioter! De er sgu godt nok for tåbelige. Men nu kommer der da i det mindste lidt ro på filmz i en periode. Hvornår mon Yellow TV kommer tilbage?
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#157 squid delicious 11 år siden

Nøjes bare med at nævne tre.

The Wire er klart nummer et for mit vedkommende. Det er stadig imponerende at se så elegant historiefortælling i en tv-serie. Det store karaktergalleri føles aldrig uoverskueligt og der er ikke én dårlig præstation at finde. Her er virkelig tale om en stor fortælling. Breaking Bad er lige i røven på The Wire og formår at overraske med hvert nyt afsnit. Vince Gilligans historie om en kedelig kemilærer, der forvandler sig til Scarface er velspillet, forskruet og allerhelvedes underholdende.
Til sidst vil jeg nævne Louie, der meget muligt er den bedste komedie serie, jeg nogensinde har set. Louie er ikke bare sjov, den er absurd, rørende, tragisk og poetisk. Serien er dejlig musikalsk, forfriskende løjerligt fortalt og selvom kontinuitet nærmest ikke eksisterer, giver det hele mening, når man giver sig hen til Louie.
"Do you smell it?....That's the smell of Bastards."
Gravatar

#158 Riqon 11 år siden

10 gode serier i uvilkårlig rækkefølge:

The X-Files
Når serien var på sit bedste, så løb tonerne mig koldt ned ad ryggen, mens jeg fantaserede om uhyggelige besøgende fra stjernerne. Der var mange ligegyldige episoder (især blandt "monster of the week"-afsnittene), men som barn var jeg alligevel altid klistret til skærmen som en besat, når der kom "Strengt Fortroligt".

24
Denne tv-serie har irriteret mig grænseløst. Ikke bare evnede den ikke rigtig at fornye sig selv, men den brød også flere "regler", når folk, som vi troede var døde, blev ved med at genopstå som skurke ... men alligevel har den en særlig plads i mit hjerte, fordi Jack Bauer er en ultimativ actionhelt for mig, og det var den første tv-serie, jeg reelt fulgte med i på TV uden at gå glip af afsnit. Og sæson 5 var virkelig god.

Star Trek (TOS)
Selv efter at have tjekket andre Star Trek-serier ud (Next Generation og Deep Space Nine), så ender jeg stadigvæk med at have en særlig forkærlighed for den helt gamle. The Next Generation er jo i sidste ende bare et forsøg på at gentage successen, men uden Mr Spock.

Firefly
Jeg kunne lide det hele. Det her var begyndelsen på noget stort og stadigvæk det mest interessante, vi har set fra Joss Whedon - langt mere interessant end hvad han har lavet før og siden. Og så rev Fox stikket ud. I shall hate them forever.

LOST
Jeg var, som mange andre, heller ikke helt tilfreds med finalen, men bare fordi jeg ikke syntes om den endelige destination, så betyder det ikke, at jeg ikke nød rejsen. Fokusset på en ny karakter i hver episode, hvor fortid og fremtid blev bundet sammen, synes jeg for det meste var meningsfuldt og emotionelt engagerende.

Dexter
Selv om de første par sæsoner er de bedste, så finder jeg stadigvæk serien interessant og vil ikke gå glip af et øjeblik. Dens præmis er fremdeles originalt, og jeg er konsekvent underholdt.

Batman (TAS)
Siden jeg var barn har dette været min primære kilde, når det kom til Batman. Det var denne serie, som introducerede mig for den mørke ridder, og som stadig er min mentale referenceramme, når det kommer til hvem Batman egentlig er.

South Park
Selv om jeg ikke har set ret mange afsnit de seneste par år, så synes jeg, at South Park har givet os noget af det bedste satire overhovedet. Ingenting er for helligt til serien, og den lægger aldrig fingre imellem. Andre tv-serier i samme genre formår ikke i samme grad at underholde, tage fat på aktuelle temaer og faktisk at finde på sammenhængende historier.

Homeland
Et langt mere realistisk take på terroristjagten end 24 med nogle interessante psykologiske twists.

House of Cards
Jeg har også store forhåbninger til denne tv-serie. I den første sæson tror jeg, der var én episode, jeg syntes ikke var god, men resten var meget gennemført. Den er dog nederst på Top10'en og ville nok blive skubbet ud, hvis jeg tog mig tid til at komme i tanker om, hvilke fantastiske tv-serier, jeg har glemt, at jeg har set.

Derudover

House, Prison Break og Heroes er tv-serier, som alle starter godt, men som "går i stykker" undervejs. De fik lov at fortsætte, hvor man i stedet burde have trukket stikket ud.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#159 Skeloboy 11 år siden

Riqon (158) skrev:
House, Prison Break og Heroes er tv-serier, som alle starter godt, men som "går i stykker" undervejs. De fik lov at fortsætte, hvor man i stedet burde have trukket stikket ud.

Synes først Prison Break går i stykker i sæson 4 - tredje sæson er vildt fed også. Men det er ingen tvivl om, at Prison Break S1 er bedre end de andre - og vel nok en af de bedste sæsoner af en tv-serie overhovedet...

Heroes dør dog allerede i sæson 2.

En ny lille liste ;)

Bedste sæsoner af en TV-serie
1) Twin Peaks Sæson 1
2) Prison Break Sæson 1
3) Buffy Sæson 5
4) Seinfeld Sæson 7
5) Battlestar Galactica Sæson 1
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#160 Riqon 11 år siden

Skeloboy (159) skrev:
Synes først Prison Break går i stykker i sæson 4 - tredje sæson er vildt fed også.

Jeg kunne lide starten på sæson 3, men så blev den ramt af skrivestrejken og tog nogle meget forhastede valg. Generelt har serien været præget af, at karakterer blev aflivet og bragt tilbage baseret på seer-præferencer. Jeg mærkede for tydeligt, at den blev stykket sammen efterhånden i stedet for, at der var en overordnet plan. Enig i at den første sæson var den bedste.
The only way to beat a troll is to not play their game.

Skriv ny kommentar: