Gravatar

#21 Verbal 11 år siden

Hvad er det her sker? 20 poster og ingen der endnu har nævnt alle tiders mest geniale komedieserie - "Frasier" og ej heller den næsten lige så geniale "The West Wing".

Havde det bare været "The West Wing" I havde glemt, så var I tilgivet. Den er på trods af at være henvendt til alle, i særdeleshed er et must for politologer og andre som er tossede med politik, som undertegnede.

Men når man glemmer at nævne "Fraiser" så er der noget helt galt. Jeg ved ikke hvad årsagen kan være til at man i gerningsøjeblikket har glemt at nævne denne fantastiske serie, men jeg tænker det kan være en hjerneblødning, nogle skrigende unger, modkørende trafik, der kan være så mange grunde ;-)

Havde I så bare nævnt nogle platte komedieserier med pruttehumor og den slags, så havde jeg vidst, at jeres smag simpelthen ikke er sofistikeret nok til at sætte pris på en af de mest prisvindende serier igennem tiden. Men det er ikke tilfældet, for de serier I nævner er jo langt hen af vejen gode serier.

Jeg er skuffet. Meget skuffet.
And like that... he's gone.
Gravatar

#22 Benway 11 år siden

Pécuchet (20) skrev:
Aha, hvis det var en TV-serie, havde den så sandelig ligget nummer 1 hos mig.

Det er vel en miniserie i helt præcis forstand ligesom tv-serier som The Singing Detective, The Prisoner og Lonesome Dove osv, så jeg ser ikke nogen grund til ikke at nævne den. Generelt foretrækker jeg nok miniserier frem for mere typiske udformede tv-serier.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#23 Pécuchet 11 år siden

#22:

Tja, jeg har nu altid set Berlin Alexanderplatz som én film i 13 dele og en epilog. Det samme gælder Das Boot og Scener ur ett äktenskap. The Singing Detective fungerer trods alt mere som en føljeton end disse (selvom den naturligvis heller ikke er en egentlig serie).

Susan Sontag beskriver det ganske fint i sit essay "Novel into Film":

A TV series is constructed in "episodes" which are designed to be seen at an interval – one week being the convention, like the old movie serials (FANTÔMAS, THE PERILS OF PAULINE, FLASH GORDON) which were shown every Saturday afternoon. The parts of BERLIN ALEXANPLATZ are not really episodes, strictly speaking, since the film is diminished when seen in this way, spaced out over fourteen weeks (as I saw it for the first time, this winter, on Italian TV). The New York presentation in a movie theater – five segments of approximately three hours each, over five consecutive weeks – is certainly a better way to see it. Seeing it in, say, three or four consecutive days would be far better. The more one can watch over the shortest time works best... exactly as one reads a long novel with maximum pleasure and intensity. In BERLIN ALEXANPLATZ, cinema, that hybrid art, has at last achieved some of the dilatory, open form and accumulative power of the novel by being as long as it is – and by being theatrical.
Der burde have været Roser.
Gravatar

#24 Skeloboy 11 år siden

#23 - Das Boot og Scener ur ett äktenskap kan vel både betragtes som film og miniserie? Alt efter hvilken version, man ser.

Har endnu ikke set Berlin Alwxanderplatz(Fassbinder har jeg generelt ikke set - endnu), men jeg vil da også betragte den som en miniserie: episodisk, en istorie og slutter hver afsnit med et form for klimaks eller cliffhanger?
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#25 Hr. Nielsen 11 år siden

Jeg kan ikke opstille kronologisk, hvilken serier der så absolut er bedre end den anden. Game of Thrones ville måske nok ligge i toppen, men hvad efter en sæson mere osv osv. Men her er 10 bud på serier jeg har elsket/elsker:

Game of Thrones

Firefly

Deadwood

The Wire

Battlestar Galactica (den nye serie)

The X-Files

Generation Kill (okay, det er en meget kort serie, men stadig fantastisk)

Star Trek - The Original Series

Life On Mars

The Walking Dead
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#26 zombieman 11 år siden

Jeg vil sgu også være med uden bestemt rækkefølge

Sopranos
Simpsons
Seinfeld
Oz
X-files
Boardwalk empire
Walking dead
Hitchcock presents
The office (UK)
Dexter

Boblere
Twin peaks (sæson 1 er fantastisk)
Rome
Wire
South park
Deadwood
Millennium (igen en fantastisk sæson 1)
Lick my plate you dog dick
Gravatar

#27 Lord Beef Jerky 11 år siden

Jeg kan nok like nævne noget nyt i denne tråd, men mine favoritter er

Seinfeld
Breaking Bad
Six Feet Under
Twin Peaks

Resten af dem jeg har set, fortjener ikke topkarakter grundet enkelte dårlige sæsoner.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#28 HonoDelLoce 11 år siden

Puh ha, det er svært, fordi jeg jo (naturligvis nok) synes, at alle de serier, jeg har set til ende, har været rigtigt gode (hvorfor skulle jeg ellers se dem til ende ? :D ).

Men dem, jeg har set flere gange eller husker bedst er nok

Dexter
Seinfeld
Modern Family
Married... With Children
Deadwood
X-Files
The Walking Dead (ja, jeg er en af dem, der synes om ALLE tre sæsoner indtil videre ;) ).
Couplings (havde jeg nær glemt ! Fantastisk skrevet serie!)

En serie som Sopranos har jeg kun set sporadisk, men har dog hele serien stående, og af hvad jeg har set indtil videre har jeg en lumsk idé om, at den vil snige sig ind i en eventuel top ti.

Justified virker også som en serie, jeg sagtens kunne finde på at "besøge igen" ret hurtigt, når jeg en dag er up-to-date med den (jeg er pt. i gang med tredje sæson).

En serie som Friends har jeg egentlig også set mere eller mindre igennem mere end én gang, og som sådan burde den egentlig have en plads på listen. Det får den alligevel ikke.. Hvorfor? Nobody knows !
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#29 MOVIE1000 11 år siden

puhhhh det kræver sgu noget tænke tid og en gennemgang af de serier jeg har eller har set.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#30 Kruse 11 år siden

Rækkefølgen er ikke helt så vigtigt, men den kunne se nogenlunde sådan her ud:

1. Mad Men
2. Arrested Development
3. Breaking Bad
4. Deadwood
5. Twin Peaks
6. Six Feet Under
7. Firefly
8. Misfits
9. Band of Brothers
10. Sherlock

Boblere:

The West Wing, Game of Thrones, Dexter, The Office.

The West Wing og Game of Thrones har jeg begge kun set første sæson af, og jeg har derfor undladt dem på listen, men det er meget sandsynligt at de på et tidspunkt ender på listen.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."

Skriv ny kommentar: