Serier er absolut ikke det jeg har gjort mig mest i, specielt føljetonserier, men skulle jeg give et bud vil det nok se sådan her ud.
1. South Park. 2. Breaking Bad. 3. Friends. 4. Californication. 5. Modern Family. 6. Klovn/Langt Fra Las Vegas 7. Twin Peaks 8. Arrested Development/eller Community 9. Mad Men. 10. Entourage.
Har Lost, The Wire, Deadwood og Dexter liggende, men for søren det er svært at komme i gang...
#18 Mange tak for din grundige introduktion, der giver mig omgående lyst til at se filmen. Behandlingen af den vel nærmest postapokalyptiske verdensomstændighed synes oplagt som gensidige spejlingspunkter mellem [Mysjkins] sindstilstand og samfundets, tillige med de mange mellemtilstande som Idioten ellers præsenterer, og haragei som en særdeles interessant form til Dostojevskijs rige personlighedstilstandsbeskrivelser. Derudover er sekularisering vs. religiøsitet altid interessant. Jeg ser frem til at få set denne fortolkning.
1. Dekalog 2. Carnivale 3. Breaking Bad 4. Twin Peaks 5. Monty Python's Flying Cirkus 6. Fawlty Towers 7. Mad Men (har dog kun set de første to sæsoner) 8. Seinfeld
Twin Peaks og Breaking Bad kæmper om 3.pladsen. Twin Peaks har langt bedre øjeblikke, og værre, men som samlet serie er Breaking Bad bare bedre. Tror jeg...
1. Game of thrones 2. Sherlock 3. Deadwood 4. Oz 5. Lost 6. Family guy 7. Stargate (SG-1, Atlantis, SG-U) 8. Avatar 9. The Sopranos 10. The X-files 11. Rome 12. The Walking dead 13. Riget 14. The Adventures of Tintin 15. Star wars the clone wars
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
1. Deadwood 2. Carnivàle 3. Band of Brothers 4. Taken 5. House of Cards 6. Battlestar Galactica 7. Firefly 8. Game of Thrones 9. Mad Men (har nået 1-4) 10. Generation Kill
Boblere: Boardwalk Empire The Office (UK primært. US har også nogle gode sæsoner, men luftet gik lidt ud af den) From the Earth to the Moon Downton Abbey Life on Mars Rome Terminator: Sarah Connor Chronicles X-Files True Blood Big Bang Theory State of Play Community
På min to-do liste: Sopranos Breaking Bad Arrested Development
Der findes ikke noget bedre end serier :-) Men det er sq svært at lave en top 10 liste.
1. Sons of Anarchy 2. Spartacus 3. Californication 4. The Sopranos 5. Justified 6. Breaking Bad 7. Game of Thrones 8. Jericho 9. Downton abbey 10. Lost
Der er også mange gode Danske serier.
1. Krøniken 2. Matador 3. Forbrydelsen 1,2,3 4. Rejseholdet 5. Nikolaj og Julie 6. Borgen 7. Riget 8. Lulu og Leon 9. Bryggeren 10. Lykke
I min verden kommer tv-serier slet ikke i nærheden af film, rent kvalitetsmæssigt.
Blandt de seneste serier, jeg har prøvet at give en chance, er Game of Thrones, Mad Men, Borgen, Californication og Lost. Og for en del år siden fulgte jeg med i Bryggeren og Krøniken. Jeg finder dem allesammen dårlige eller (i bedste fald) ret middelmådige. Jeg har også kigget med i et par afsnit af Nikolaj og Julie, Rejseholdet og Borgen - og føj, hvor er de dog kedelige og uinteressante. Der kan lige være enkelte positive ting i dem indimellem, men det er alt, alt for lidt.
Matador er efter min mening den eneste danske serie, der holder.
Min overordnede (men ikke generelle) holdning er, at livet er for kort til tv-serier ... pånær nogle ganske få undtagelser, der kan graves frem fra arkivet.
#41 Mikkel Abel 11 år siden
1. South Park.
2. Breaking Bad.
3. Friends.
4. Californication.
5. Modern Family.
6. Klovn/Langt Fra Las Vegas
7. Twin Peaks
8. Arrested Development/eller Community
9. Mad Men.
10. Entourage.
Har Lost, The Wire, Deadwood og Dexter liggende, men for søren det er svært at komme i gang...
#42 Muldgraver 11 år siden
Mange tak for din grundige introduktion, der giver mig omgående lyst til at se filmen. Behandlingen af den vel nærmest postapokalyptiske verdensomstændighed synes oplagt som gensidige spejlingspunkter mellem [Mysjkins] sindstilstand og samfundets, tillige med de mange mellemtilstande som Idioten ellers præsenterer, og haragei som en særdeles interessant form til Dostojevskijs rige personlighedstilstandsbeskrivelser. Derudover er sekularisering vs. religiøsitet altid interessant. Jeg ser frem til at få set denne fortolkning.
#43 Muldgraver 11 år siden
1. Dekalog
2. Carnivale
3. Breaking Bad
4. Twin Peaks
5. Monty Python's Flying Cirkus
6. Fawlty Towers
7. Mad Men (har dog kun set de første to sæsoner)
8. Seinfeld
Twin Peaks og Breaking Bad kæmper om 3.pladsen. Twin Peaks har langt bedre øjeblikke, og værre, men som samlet serie er Breaking Bad bare bedre. Tror jeg...
#44 MOVIE1000 11 år siden
2. Sherlock
3. Deadwood
4. Oz
5. Lost
6. Family guy
7. Stargate (SG-1, Atlantis, SG-U)
8. Avatar
9. The Sopranos
10. The X-files
11. Rome
12. The Walking dead
13. Riget
14. The Adventures of Tintin
15. Star wars the clone wars
#45 McPeter 11 år siden
2. Carnivàle
3. Band of Brothers
4. Taken
5. House of Cards
6. Battlestar Galactica
7. Firefly
8. Game of Thrones
9. Mad Men (har nået 1-4)
10. Generation Kill
Boblere:
Boardwalk Empire
The Office (UK primært. US har også nogle gode sæsoner, men luftet gik lidt ud af den)
From the Earth to the Moon
Downton Abbey
Life on Mars
Rome
Terminator: Sarah Connor Chronicles
X-Files
True Blood
Big Bang Theory
State of Play
Community
På min to-do liste:
Sopranos
Breaking Bad
Arrested Development
Har i øvrigt oprettet en icheckmovies liste over HBO serier:
http://www.icheckmovies.com/lists/hbo+series/mcpet...
(Tilføj gerne til favoritter) :-)
#46 HonoDelLoce 11 år siden
Jeg blev sådan helt sørgmodig, da jeg fandt ud af, at der ikke var flere afsnit! Hold op, den serie kan holde mig fanget!
#47 Snaden 11 år siden
Du har noget kvalitets tv i vente!!!
#48 Casper_C 11 år siden
1. Sons of Anarchy
2. Spartacus
3. Californication
4. The Sopranos
5. Justified
6. Breaking Bad
7. Game of Thrones
8. Jericho
9. Downton abbey
10. Lost
Der er også mange gode Danske serier.
1. Krøniken
2. Matador
3. Forbrydelsen 1,2,3
4. Rejseholdet
5. Nikolaj og Julie
6. Borgen
7. Riget
8. Lulu og Leon
9. Bryggeren
10. Lykke
Så fik jeg vist nok, det hele med :-)
#49 BN 11 år siden
Jo, film. Biograf-film.
I min verden kommer tv-serier slet ikke i nærheden af film, rent kvalitetsmæssigt.
Blandt de seneste serier, jeg har prøvet at give en chance, er Game of Thrones, Mad Men, Borgen, Californication og Lost. Og for en del år siden fulgte jeg med i Bryggeren og Krøniken. Jeg finder dem allesammen dårlige eller (i bedste fald) ret middelmådige. Jeg har også kigget med i et par afsnit af Nikolaj og Julie, Rejseholdet og Borgen - og føj, hvor er de dog kedelige og uinteressante. Der kan lige være enkelte positive ting i dem indimellem, men det er alt, alt for lidt.
Matador er efter min mening den eneste danske serie, der holder.
Min overordnede (men ikke generelle) holdning er, at livet er for kort til tv-serier ... pånær nogle ganske få undtagelser, der kan graves frem fra arkivet.
#50 Snaden 11 år siden
Six Feet Under, Carnivale, Dekalog, Breaking Bad og Sopranos.
Sæt igang....