Gravatar

#51 Ispep 11 år siden

For noget tid siden havde jeg garanteret givet dig ret. At serier ikke kunne hamle op med film. Men mit argument havde også været løst baseret på meget få serier, hvilket ikke giver et nuanceret billede. Jeg har selv investeret nogle penge i serier på det seneste og kan næsten garantere, at de fejer mange film af banen kvalitetsmæssigt. Der er brugt en del flere produktionspenge på dem end nogensinde før, og så tillades der, rent kunstnerisk, langt mere. En serie som Deadwood er fuldt ud på højde med spillefilm hvad angår produktion, skuespil og historie. Der er intet skidt i Games of Thrones, som er forrygende, fræk og modig underholdning (den første sæson). Mad Men tager jeg hul på snart med "nye briller" da jeg kun har set 1-2 tilfældige afsnit. Flere og flere lovende upcoming instruktører, såvel som de mere etablerede, kaster sig over serier, fordi der ganske enkelt er større frihed og mere råderum. Det er ikke for ingenting, at mange af disse serier, som går igen på folks lister i tråden, roses til skyerne, vinder priser og udfordrer spillefilmene.
Gravatar

#52 HonoDelLoce 11 år siden

Deadwood ! Sæt i gang ! Og så kan man jo snildt lige hoppe på Justified bagefter ! :D

Jeg ser selv MEGET mere serie end film.
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#53 MadMartigan 11 år siden

Har du set det her??

http://filmz.dk/film/twin-peaks/dvd

Afsnit 1 - 15 er Outrageous godt, jeg vil gå så langt til at kalde det Magnifigue
I'm your huckleberry...
Gravatar

#54 BN 11 år siden

Snaden (50) skrev:
tsk tsk, BN. Du skulle måske sætte dig ned, og se nogle ordenlige serier.

Nej tak. ;-)

Snaden (50) skrev:
Six Feet Under

Den har jeg forresten da set 1½ afsnit af. Jeg synes ikke, den er god. Den fængede bare ikke.

Snaden (50) skrev:
Sopranos

Jeg så i tidernes morgen nogle af de tidligste afsnit. Den sagde mig heller ikke noget.

Snaden (50) skrev:
Sæt igang....

Tak for dine tips, men ...

BN (49) skrev:
livet er for kort til tv-serier
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#55 Lord Beef Jerky 11 år siden

Livet er for kort til Hobbitten...
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#56 BN 11 år siden

HonoDelLoce (52) skrev:
Deadwood ! Sæt i gang !

Hehe. Jeg har kigget lidt, og den hører da til i den bedre ende. Men ikke noget der rykker hos mig.

madmartigan1978 (53) skrev:

Har du set det her??

http://filmz.dk/film/twin-peaks/dvd

Afsnit 1 - 15 er Outrageous godt, jeg vil gå så langt til at kalde det Magnifigue

'Twin Peaks' er jo fra min ungdom, så den kender jeg ganske godt. Den demonstrerer mange af David Lynchs bedste indfald, men også en hel del af de dårlige og lidt for udsyrede af slagsen. Lynchs bedste film er efter min mening 'The Straight Story', 'Blue Velvet' (som rent tematisk er en smule beslægtet med 'Twin Peaks') og 'The Elephant Man'. Disse tre film betragter jeg som mesterværker. 'Twin Peaks' er til sammenligning for ujævn, ja, en noget blandet fornøjelse. ... Men jeg elsker Twin Peaks-temaet, "Falling". ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#57 MMB 11 år siden

BN, at give op efter 1 afsnit af en serie vil svare til at give op efter 20 minutter af en spillefilm. Gode dramaserier er mere dybdeborende og kræver derfor, at man som seer giver sig tid til at fordybe. Ej heller nytter det noget, hvis du hopper ind i afsnit 3. Når det gælder dramaserier er det nødvendigt at se serien fra ende til anden. Hvis du fx gav Breaking Bad 5 afsnit, er jeg sikker på, du nok skal blive "hooked". Ikke nok med at serier kan være lige så gode som film, så vil jeg faktisk gå så langt at sige, at kvaliteten af amerikanske mainstream serier er bedre end kvaliteten af amerikanske mainstreamfilm - simpelthen fordi tv-skaberne har friere tøjler.

For at citere den føromtalte David Lynch: "And television is way more interesting than cinema now. It seems like the art-house has gone to cable."
Gravatar

#58 Ispep 11 år siden

Helt enig. Man kan måske godt vurdere ud fra et afsnit (måske?) at det ikke er en rent personligt, men så kan man bare ikke udtale sig om kvaliteten. Hvilket er sagens kerne i denne debat.
Gravatar

#59 Slettet Bruger [2280408835] 11 år siden

Hvis en tv-serie er bare moderat interessant, giver jeg den gerne en hel sæson, før jeg vælger om jeg skal fortsætte.
Gravatar

#60 Hr. Nielsen 11 år siden

Jeg elsker i hvert fald den mere frie tilgang som de bedste serier har og deres evne til at opbygge karakterer og historier. At afskrive dem som værende dårligere end biograffilm, nærmest autonomt, virker mig som om man blot har valgt at holde et stædigt standpunkt.
I have my principles - And if you don't like them, I have others

Skriv ny kommentar: