Gravatar

#11 Yoda 19 år siden

Det er glædeligt at se, at Mogens Klitgaard har fundet vej til din liste. En i den grad overset 30'er forfatter, hvis brillante stil og sønderknusende socialrealisme virkelig præciseres i "Der sidder en mand i en sporvogn", der om nogen dansk roman konkretiserer de ekstreme vilkår, den lille mand levede under i 30'ernes lav-konjunktur.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#12 Benway 19 år siden

Paul Austers "City of Glass" kører forøvrigt som tegneserie i Politiken i øjeblikket.

By af glass
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#13 gi-jones 19 år siden

#5: Hvordan kan du kalde Michael Crichton naiv? Han står klart helt på toppen af min liste.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#14 JannikAnd 19 år siden

#11 - Det var også "Der sidder en mand i en sporvogn", der gjorde "udfaldet" :)

#12 - Har allerede læst tegneserien, dog på engelsk.
Gravatar

#15 Yoda 19 år siden

Den kan i øvrigt købes hos Play for blot £7.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#16 Benway 19 år siden

#15 Jeg har den selv, jeg ville bare lige gøre opmærksom på det. :)

Jeg foretrækker dog bog udgaven, selvom denne er rigtig godt lavet. Hele New York trilogien er suveræn.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#17 Yoda 19 år siden

Ganske enig. New York-trilogien er en perle i moderne amerikansk litteratur!

Har selv lige bestilt tegneserie-versionen, og glæder mig til at se nærmere på den.

#18 19 år siden

Fay Weldon. Barbara Cartland.
Gravatar

#19 Yoda 19 år siden

Du glemmer Victoria Holt og Jane Aamund ;-)
Gravatar

#20 ks 19 år siden

#10 - Du er en eneste 20-årige jeg nogensinde har mødt, der læser Platon for hyggens skyld i sin fritid :)

Skriv ny kommentar: