Gravatar

#101 Skeloboy 14 år siden

Så er der en ny updatering...denne gang med mere normale film:)

40 - The Two Towers
Episk film, som selvom det er den svageste af de LOTR-film, stadig er helt utrolig god.

39 - Kill Bill Vol. 1
Action en masse, fed dialog og fede ideer. Tarantinos bedste film, udover Pulp Fiction.

38 - Babel
Her har Inarritu perfektioneret hans multi-historie stil. Der er en stor morale i en af bedste ensemble-præstationer i nyere tid.

37 - Bænken
Måske den bedste danske film, hvor Jesper Christensen spiller perfekt som den alkoholiske Kaj.

36 - Donnie Darko
En vidunderlig historie, som kan ses igen og igen. Der er rigelig med stof til hjernen

35 - Good Night And Good Luck
Dramadokumentar om TV'ets unge. Det er en skarp fortælling, der går helt tæt på begivenhederne omkring McCarthys fald i 50'erne.

34 - Mulholland Drive
Herligt Lynch'sk univers. Den er ikke underlig bare for at underlig, og selvom jeg ikke har fanget den totale mening endnu, så kan jeg se en struktur og en vis mening.

33 - Million Dollar Baby
En utrolig rørende historie. Slutningen kan diskuteres, men jeg synes det fungerer rigtig godt. Storspil af Clinten, Hillary Swank og Morgan Freeman

32 - Little Children
To af mine kvindelige favoritter: Kate Winslet og Jennifer Connelly. En fortælling om forbudte seksuelle følelser, der er eminent fortalt.

31 - House Of Sand And Fog
Et hus er centrum i historien, men den handler også om kulturmøder. Igen er Jennifer Connolly i storform, og filmen er gennemført og veludført. Og meget rørende.
Gravatar

#102 Kruse 14 år siden

Fedt at se Donnie Darko på din liste :) Det er også en af mine egne favoritter som jeg har set en del gange, og jeg var lige ved at smide den på min top 20.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#103 AP 14 år siden

The Two Towers (er dog enig med dig i, at det er den svageste), Kill Bill, Bænken, Mulholland Drive, Million Dollar Baby - ville alle findes på min liste :-)
Jeg ved ikke helt med Babel, resten har jeg (desværre!) ikke set.
Gravatar

#104 MOVIE1000 14 år siden

jeg synes at det er Return of the king der er den svageste.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#105 MMB 14 år siden

Jeg synes også TTT er den svageste. Jeg synes derimod Return of the King er den stærkeste.
Gravatar

#106 AP 14 år siden

Jeg kan faktisk ikke rigtig vælge mellem 1'eren og 3'eren..
Gravatar

#107 rockysds 14 år siden

Enig med Movie1000. :)

Har set alle på dagens liste, og når det gælder de to Jennifer Connelly-film, må jeg indrømme, at jeg ikke så det store lys i "House of Sand and Fog", mens "Little Children" får en stor tommelfinger i vejret.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#108 filmz-jonasgr 14 år siden

May I dare to say it. Jeg synes at LOTR filmene er rigtig flotte og også gode film, men jeg synes ikke de er mesterværker. Jeg har på fornemmelsen at det er film som på en eller anden måde skal røre folk. De rører mig ikke. Dog er den til tider ganske spændende, mest af alt turene med Frodo. Episoden med kæmpeederkoppen var sgu ret skræmmende. Ellers synes jeg at de er langtrukne især nummer to, The Two Towers var godt nok til tider slem.

Flot og spændende film, men hvor jeg ikke bliver rørt over selve historien.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#109 Lord Beef Jerky 14 år siden

The Two Towers er sgu heller ikke mig. Det er lige før at man kan se 1'eren og 3'eren efter hinanden, og stadig få hele historien med. Jeg husker det dog som den bedste bog, men jeg har ikke læst dem i laaang tid. Million Dollar Baby synes jeg er en god film, men jeg forstår ikke helt hypen bag den... men ligesom jansgr siger om LOTR, er det vel også en film der skal røre en på den rigtige måde, og jeg følte ikke rigtigt for karaktererne. Jeg har ikke set Good Night and Good Luck eller Babel, men resten er helt ok med mig.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#110 Åkepool 14 år siden

#105 - Jeg er med dig der.
So, at last we meet for the first time for the last time.

Skriv ny kommentar: