The Pianist er en fremragende film, ja et mesterværk. Den ville også være på min liste. Adrien Brody er eminent og Polanski bruger musikken fantastisk i filmen. Men den er sgu også ret hård i det den føles så depressiv (hvilket man kan argumentere at alle film vedrørende dette emne er det), ofte ser man kun Brody helt alene og det føles virkeligt som om han er helt alene i verden.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
Der var et par stykker jeg ikke havde set. Reservation Road havde jeg egentlig ingen planer om at se efter anmeldernes hårde dom, men nu kan jeg så overveje den... hvis du har en god overtalelsesevne, er det her du skal komme med din salgstale. The Notebook har jeg længe gerne ville , og Waltz With Bazir kommer jeg uden tvivl til at se snart. Ellers må jeg sige, at resten synes jeg er rigtigt gode film, men jeg er blandt de mange der bedre kunne lide The Dark Knight fremfor Batman Begins.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
#116 - TDK var jeg også helt afsindig oppe at køre efter 1. gang...men jeg vil hellere se Batman Begins igen.
Reservation Road: jeg er selvfølgelig forudindtaget, fordi det er Jennifer Connelly, der spiller den kvindelige hovedrolle :), men udover det, så er der gode præstationer over hele linjen, også fra Elle Fanning. Filmen i sig selv er bare gennemført god. Men som listen også afspejler, så har jeg en forkærlighed for depressive film. Jeg er helt uenig med Benways anmeldelser her på siden. Men uanset hvad, så kan den købes til en halvtreller de fleste steder, og det er den bestemt værd...og Mark Ruffalo skal også fremhæves:)
#117 Depressive film er skam også blandt de bedste man kan finde, hvis de altså har noget på hjerte... men ja, Jennifer Connelly er jo ikke helt gal, så hvis jeg ender i en butik hvor den er til 50 kr, så vil jeg i hvert fald overveje købet. Tak for salgstalen =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
#111 Skeloboy 14 år siden
Den rammer en stemning, som lige falder i min smag:)
#112 Highland Park 14 år siden
#113 Skeloboy 14 år siden
30 - Reservation Road
Den har ikke fået de bedste anmelder. Men jeg synes den er helt afsindig god, og den rammer mig direkte.
29 - Waltz With Bazir
Nyskabende og ufattelig smuk. Det er en dokumentar, men den bryder grænserne mellem fiction og dokumentar.
28 - The Notebook
Det her, det er kærlighed. Den ultimative, ubetinget kærlighed, og det er fremført på en rørende og næsten perfekt måde.
27 - Slumdog Millionaire
En rigtig, rigtig herlig film og knaldhamrende godt udført.
26 - Dancer In The Dark
Björk presser sig selv til det yderste i Lars Von Triers bedste film til dato.
25 - Pianisten
Adrian Brody leverer hans livs bedste præsentation, kun overgået af meget få generelt.
24 - Little Miss Sunshine
Måske den gladeste og hyggeligste film, jeg har set. Man kan ikke andet end at holde af den dysfunktionelle familie.
23 - The Dark Knight
Action på den fede måde. Krydret med lidt morale og filosofi, så bliver det til en rigtig, rigtig god film.
22 - Children Of Men
Afsindig spændende film, der også maner til eftertanke.
21 - Batman Begins
Den er mere jordnær end TDK og lige en tand bedre.
#114 filmz-jonasgr 14 år siden
'Cause I'm evil"
#115 filmz-Bruce 14 år siden
#116 Lord Beef Jerky 14 år siden
#117 Skeloboy 14 år siden
Reservation Road: jeg er selvfølgelig forudindtaget, fordi det er Jennifer Connelly, der spiller den kvindelige hovedrolle :), men udover det, så er der gode præstationer over hele linjen, også fra Elle Fanning. Filmen i sig selv er bare gennemført god. Men som listen også afspejler, så har jeg en forkærlighed for depressive film. Jeg er helt uenig med Benways anmeldelser her på siden. Men uanset hvad, så kan den købes til en halvtreller de fleste steder, og det er den bestemt værd...og Mark Ruffalo skal også fremhæves:)
#118 Lord Beef Jerky 14 år siden
#119 BN 14 år siden
Godt at se, at du har ændret mening om denne film. En intens, lille film.
#120 Skeloboy 14 år siden