Gravatar

#121 BN 14 år siden

Skeloboy (120) skrev:
#119 - jeg har altid synes den er god..har jeg ikke?

Jo, du gav den karakteren 4/6, men du lød bare noget mere forbeholden dengang:

"Men jeg synes der mangler noget mere karakteropbygning. Man bliver kastet alt for hurtigt ind i handlingen."

http://filmz.dk/forum/anmeldelser/reservation-road...

http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#122 Skeloboy 14 år siden

Hehe, nå for pokker:)

Men har også set den et par gange siden:)
Gravatar

#123 BN 14 år siden

Skeloboy (122) skrev:
Hehe, nå for pokker:)

Men har også set den et par gange siden:)

Kender det godt. Første gang jeg så 'Bourne Identity' m. Matt Damon, var min konklusion, at det var en dårlig, mislykket filmatisering af historien, og at den overhovedet ikke nåede tv-udgaven fra 1988 til sokkeholderne. ... Så gik der to år, og en dag i 2004 genså jeg den - og hovsa! :-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#124 Skeloboy 14 år siden

Den 2. sidste opdatering består kun af 8. Det skyldes, at de sidste 12 er de film, jeg vil give 6/6. Der skulle ikke være mange overraskelser her

20 - No Country For Old Men
Javier Bardem er badass...meget, meget badass. Filmen twister på underlige tidspunkter, og Coen-brødrene ser stort på normale dramaturgiske konventioner.

19 - The Consequences Of Love
Helt igennem fantastisk film. Italien kan stadig. Stilistisk kamera uden det bliver forceret. Suveræn historie godt fortalt.

18 - Into The Wild
Afsindig smuk og rørende. Man er helt opslugt af det filosofiske aspekt, af de smukke landskabsbilleder og af de personligheder, man møder.

17 - Frozen River
Stramt instrueret og en barsk fortælling om kvinder, der gør hvad de kan for at overleve uden deres mænd.

16 - Revolutionary Road
Ægteskabsdrama, hvor der diskuteres en hel del. Men det er stadig forbandet spændende og intenst. Kate Winslet og Leonardo DiCaprio i storform.

15 - The Proposition
Barsk og poetisk western. Det smukke australske landskab står i direkte kontrast til personerne. Det er ikke en god vs. ond-western, men alle personer er tvetydige.

14 - Hotel Rwanda
Utrolig vigtig og gennemført grum film om en af de største katastrofer i nyere tid. Den virker som om, den er så tæt på virkeligheden.

13 - United 93
Dramadokumentar i næsten realtid. Man kender historien og slutningen, men alligevel sidder man med tåre i øjnene efter en film, der har holdt dig på kanten af sædet det meste af tiden.
Gravatar

#125 filmz-Bruce 14 år siden

Har ikke set Frozen River og United 93 synes jeg var god, men ikke helt oppe og ringe over, med ellers er det top klasse film du der nævner! Mit hjerte bliver blødt, når Consequences of Love nævnes :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#126 Skeloboy 14 år siden

#125 - har nævnt Frozen River et par gange herinde efterhånden...den er klart på min top5 for 2008
Gravatar

#127 Antlion 14 år siden

bruce (125) skrev:
Mit hjerte bliver blødt, når Consequences of Love nævnes :)

Det er så sandelig også et moderne mesterværk! :)
Gravatar

#128 Lord Beef Jerky 14 år siden

Har ikke set The Consequences Of Love, Frozen River eller Into The Wild (den bør jeg vel snart se siden alle roser den?), men jeg er helt vild med Revolutionary Road... fantastisk deprimerende og dyb film. United 93 er også en fremragende opvisning i spændingsopbyggelse, men den ville nok ikke ryge på min liste. No Country For Old Men er en anelse overvurderet i mine øjne, men det er nok fordi There Will Be Blood fuldstændigt overskyggede den i mine øjne, for det er jo bestemt ikke en dårlig film.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#129 Skeloboy 14 år siden

#127 -
http://filmz.dk/forum/tagwall/paolo-sorrentino-48670#10 skrev:
Udover Paolo Sorrentino af nyere italienske filminstruktører, har vi jo også Francesca Archibugi, Gianni Amelio, Giuseppe Tornatore, Marco Bellocchio og Roberto Faenza - ingen af disse har dog kunne hamle op med de ældre koryfæer, så jeg tvivler på, at jeg vil være af anden opfattelse mht. Sorrentino

;)

#128 - Så må man jo se, om There Will Be Blood kommer næste gang;), men forstår ikke helt hvad du mener: No Country For Old Men er overvurderet, fordi There Will Be Blood er bedre?!?!?
Gravatar

#130 Lord Beef Jerky 14 år siden

#129 Nu er det jo rent subjektivt. Det at jeg så dem på samme tid, og at der var en kæmpe kamp om priserne imellem de to til Oscars, gjorde at jeg følte at Country var overvurderet fordi Blood var bedre, ja. Det giver bestemt ikke skide meget mening, men man holder jo med sin favorit til de prisuddellinger, og så stempler man hurtigt modstanderen som "overvurderet" fordi den ender med at vinde den store pris. Da jeg så den, synes jeg, det var en fin lille film, men bestemt ikke Coen-brødrenes bedste, og at den så efterfølgende bliver hyldet som Jesus genfødsel, giver også et "overvurderet" stempel fra min side.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: