Udover Paolo Sorrentino af nyere italienske filminstruktører, har vi jo også Francesca Archibugi, Gianni Amelio, Giuseppe Tornatore, Marco Bellocchio og Roberto Faenza - ingen af disse har dog kunne hamle op med de ældre koryfæer, så jeg tvivler på, at jeg vil være af anden opfattelse mht. Sorrentino
;)
"Le conseguenze dell'amore", og muligvis også "L'uomo in più", har i hvert fald modsagt den hypotese! Så det trækker jeg tilbage. :)
#131 Lebowski er også min favorit, men jeg synes sgu også at Fargo, Miller's Crossing og The Man Who Wasn't There er bedre film... og jeg bør også snart få set A Serious Man.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Little miss sunshine er en mærkelig film, det skulle være en komedie jeg grinte nogle få gange, især med broren der ikke må sige noget, men så sluttede den bare, sad helt og alene og kiggede ind i skærmen "Hva det, det" hvorefter jeg grinte pågrund af alt det de havde været i gennem for ingenting nærmest, en film der har fortjent de priser den har vundet hjem.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
#124: Jeg kan kun bifalde de film du i denne omgang har på listen. Jeg har endnu ikke set Frozen River, Hotel Rwanda eller United 93, men det er alle film som jeg regner med at få set.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Uha, er rigtig glad for at se The Proposition så højt på din liste...fantastisk film.
Og så er jeg rigtig glad for Little Miss Sunshine, Slumdog Millionaire, Revolutionary Road, Dancer in the Dark, Hotel Rwanda og No Country for Old men (din øverste del af din liste er vist tyv-stjålet fra mine tanker ;p )
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
#136 - The Proposition er en af de film, som blev bedre for mig ved gensyn...første gang jeg så den, synes jeg den var rigtig god...nu synes jeg den er helt eminent:)
Folk kan jeg komme med lidt bud på, hvad der kommer til at ligge øverst nu...:)
#131 Skeloboy 14 år siden
#132 Antlion 14 år siden
"Le conseguenze dell'amore", og muligvis også "L'uomo in più", har i hvert fald modsagt den hypotese! Så det trækker jeg tilbage. :)
#133 Lord Beef Jerky 14 år siden
#134 MOVIE1000 14 år siden
#135 Kruse 14 år siden
#136 wimmie 14 år siden
Og så er jeg rigtig glad for Little Miss Sunshine, Slumdog Millionaire, Revolutionary Road, Dancer in the Dark, Hotel Rwanda og No Country for Old men (din øverste del af din liste er vist tyv-stjålet fra mine tanker ;p )
#137 Skeloboy 14 år siden
Folk kan jeg komme med lidt bud på, hvad der kommer til at ligge øverst nu...:)
#138 wimmie 14 år siden
Enig - især omkring dét med personernes tvetydighed; blev virkelig overrasket over især Ray Winstones karakter - den mand fortjener en oscar :)
Ang. bud så er jeg ret sikker på at der dukker en Pan's labrinth op et sted på toppen ;)
#139 Lord Beef Jerky 14 år siden
#140 filmz-jonasgr 14 år siden
'Cause I'm evil"