Gravatar

#141 rockysds 14 år siden

12 bud:

2 LotR-film, Pan's, Atonement, Chiriro, Forår, sommer..., City of God, Hero, The Wrestler, Terabithia, Fountain, Requiem for a Dream,
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#142 Lord Beef Jerky 14 år siden

#140 Jeg er jo stadig ny, så jeg kan kun vurdere ud fra mandens liste og de samtaler jeg har haft indtil nu med ham. Hvis han ikke er begejstret for There Will Be Blood, kræver jeg en forklaring!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#143 Skeloboy 14 år siden

#141 - hahaha...ja, overvejede om jeg ikke lige skulle fjerne mit link;)

Hermed den sidste opdatering...de følgende film giver jeg alle 6/6

12 - Forår, Sommer, Vinter, Efterår, Forår
Helt utrolig smuk og poetisk film. Uden mange ord bliver man draget ind i Kim Ki-Duks mytiske univers.

11 - Requiem For A Dream
Modig film, der med garanti vil efterlade dig i dårligt humør.

10 - Return Of The King
Konklusionen på trilogien er et mesterværk, der på perfekt vis afrunder sagaen.

9 - Fellowship Of The Ring
Den første film er dog lige en tand bedre. Det skyldes, at den er lige en tand strammere

8 - Spirited Away
Eventyrlig og fantastisk film fra Miyazaki. Grådighed er blot et af temaerne. Den er fyldt med sære væsener og en sælsomhed, der ikke er set siden...eller før

7 - City Of God
Barsk og realistisk voldsorgie, hvor børn spiller en fremtrædende rolle. Selvom der bliver introduceret utroligt mange personer, så bliver den aldrig rodet.

6 - Hero
Poesi på film. Smukke, smukke kampscener og episke undertoner.

5 - Atonement
Atonement er et romantisk drama, hvor man kan se, at der er tænkt over næsten hver eneste scene.

4 - Bridge To Terabithia
Måske nok en overraskelse for mange, men jeg har en hang til historier som denne. Bridge To Terabithia er virkelig en af mine all-time favoritter.

3 - The Fountain
Utrolig sørgelig og næsten udmattende film. Den kan ses igen og igen...og så en gang til.

2 - The Wrestler
Den tredje Aronofsky-film her på listen er også den bedste. Mickey Rourke krænger hans indre kamp frem, og filmen er en sand mesters værk.

1 - Pans Labyrint
Eminent skuespil, superfed historie og en genial cinematografi. Det er essensen i min favoritfilm fra det 21. århundrede(og indtil videre også all-time)

Link til hele listen: www.skeloboy.dk/top100

Stay tuned for more...aka en topliste over film fra før 2000 :)
Gravatar

#144 wimmie 14 år siden

Har set ca. halvdelen her - faldt i søvn til Hero (falder ellers aldrig i søvn til "nye" film) - til gengæld er Pan's Labyrinth helt fantastisk - intet mindre.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#145 rockysds 14 år siden

Faldt pladask for "Forår, sommer, efterår, vinter... og forår", som jeg nok anser for listens bedste film. Og nu har du efterhånden overbevist mig om, at "Bridge To Terabithia" skal ses.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#146 filmz-jonasgr 14 år siden

Superfilm ! The Fountain gik lige ind hos mig og var muligvis årets film. Det er dog godt nok en film der har skilt vandene hos kritikerne (ikke fordi at man skal rette sig efter dem :)) hvor den ligger omkring 50 % hos RT og kun omkring 30 % hos topkritikerne. Jeg kan dog læse mig frem til hos nogle af anmelderne at de efter min mening har misforstået den lidt. Men sådan er det nok med film som kan fortolkes på mange måder :)
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#147 Skeloboy 14 år siden

#146 - ja, det er helt utrolig. Den blev også meget dårligt modtaget på Venedig, men dagen efter utrolig godt modtaget af publikum, 10 minutters klapsalve...Pans Labyrinth fik dog eftersigende 22 minutter ved Cannes
Gravatar

#148 Lord Beef Jerky 14 år siden

Hep, har set dem alle denne gang, og er nogenlunde enig i, at alle er fantastiske film. City Of God og Hero anser jeg dog "kun" som gode film, og Bridge To Terabithia og The Fountain er blot nogenlunde i mine verden.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#149 dyg 14 år siden

Super lækkert at se Hero så langt oppe på din liste - Visuel poesi så det batter! Det samme kan siges om Forår, Sommer, Vinter, Efterår, Forår, der også er absolut vidunderlig flot.

Atonement sagde mig ikke det store, men den skal da have en chance mere på et tidspunkt. Et gensyn skal der helt sikkert også til The Fountain, men det er nu af en anden grund, nemlig at den blæste mig væk. Fantastisk film.

LotR trilogien består da af nogle fine film, men i min top 50 vil de nu aldrig komme.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#150 Highland Park 14 år siden

"Requiem for a Dream" og "Sen to Chihiro no kamikakushi" ("Spirited Away") er begge utroligt stærke film.

"El laberinto del fauno" er til gengæld en ringe og voldsomt overvurderet film. Jeg har stadig til gode at blive imponeret af Del Toro. Han er visuelt begavet men magien og den stærke fortælling udebliver.

"Forår, sommer, efterår, vinter... og forår", "Atonement", "The Wrestler" og "Bridge to Terabithia" har jeg endnu ikke set.
... as surely as there's a mouse behind your ear.

Skriv ny kommentar: