Gravatar

#61 Skeloboy 15 år siden

Så kommer den næste update...jeg har skamløst kopieret Bruces måde at vise det på, for den er sgu ganske cool:)

60 - Mod Muren
Tysk socialrealistisk drama om to menneskeskæbner. Den handler om kulturforskelle, om at bryde ud af familiens greb, om kærlighed uden håb. En ufattelig stærk film.

59 - Apocalypto
Der kan siges en del om den utroværdige historie. Men det kan der om alle actionfilm. Apocalypto er helt afsindig spændende, og helt afsindig godt instrueret.

58 - The Departed
Lige fra starten kan man se, at Jack Nicholson er i storform. Og Leonardo DiCaprio er også i storform. Martin Scorsese er også i storform. Og filmen er den bedste amerikanske gangsterfilm indtil videre i det 21. århundrede.

57 - Buddha Collapsed Out Of Shame
Den starter med sprængningen af Buddha-statuerne i Afghanistan. Og hermed er alvoren ligesom lagt. Det er den bedste iranske film, jeg har set. Var det ikke for en langstrakt scene henimod slutningen, så lå filmen om den lille pige, der bare gerne vil i skole også meget højere.

56 - Palindromes

Todd Solondz er ikke bange af sig. Man kunne umiddelbart forlade sig til at tro, at han er dybt, dybt syg i hovedet. Palindromes kan ikke helt forklares, den skal ses, så skal den fordøjes. Så kan man begynde at tolke på den. Skræmmende film.

55 - Juno
Der er ikke så meget at sige om Juno: en rigtig humørbombe med en knaldhamrende god Ellen Page. Man bliver ganske enkelt bare i rigtig, rigtig godt humør.

54 - Kunsten At Græde I Kor
Hvordan kan man grine af en film, der omhandler pædofili? Og samtidig blive rørt? Bizar og sort humor smeltes sammen med en dybt tragisk fortælling. En lille dansk genistreg

53 - O Brother, Where Art Thou?
En rigtig herlig film, hvor Coen-brødrene giver den fuld gas på komiken. Fyldt med symbolik og fyldt med original humor.

52 - Bloody Sunday(måske dette for i øvrigt også er en TV-film)
Denne dramadokumentar kommer helt tæt på. Og med cinema verite-stilen, der er fuldt mestret af Paul Greengrass, er der tale om en yderst stærk og lærerig film. Man kan ikke undgå at blive draget helt ind i historien.

51 - Oldboy
En rystende hævndrama med en decideret ubehagelig historie. Den er langt fra Hollywoods konventioner, men stadig er den inde for en vestlig forståelsesramme. Det er der kommet en næsten genial film ud af.
Gravatar

#62 filmz-Bruce 15 år siden

#61 Er helt enig med Gegen Der Wand og Greengrass' i mine øjne bedste film, Bloody Sunday. Og så er jeg også blevet mere og mere glad for O Brother, Where Art Thou. Apocalypto er sgu en god action ryger :) Jeg mangler skøre Mel til at lave flere projekter af den slags, på et uddødt originalsprog. Det giver liv til en action genre, som alt for ofte er komplet forudsigelig.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#63 rockysds 15 år siden

"Gegen die Wand" kan jeg kun nikke bifaldende til. En film, der skildrer kærligheden både let og elegant, og hårdt og brutalt. Den fortjener alle de roser, den har hentet. Den bedste tyske film fra dette århundrede.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#64 Skeloboy 15 år siden

#62 - hehe, du kan vel heller ikke være helt uenig med Oldboy...:)
Gravatar

#65 filmz-jonasgr 15 år siden

Apocalypto var jeg ikke så begejstret for, men Juno til gengæld. Den er jeg rigtig glad for. Det er sådan en film jeg kan sætte på en søndag eftermiddag og bare sidde og nyde. Fantastisk. Roger Ebert agrees :)
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#66 filmz-Bruce 15 år siden

#64 Nej, det kan du jo også se på min liste i dag :) Men jeg føler, at jeg har snakket så meget om den i min tid her, at det vil være dobbeltkonfekt :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#67 MOVIE1000 15 år siden

jeg har set 4 af de ovenstående, The departed, Oldboy, Apocalypto og Kunsten at græde i kor.

jeg er enig med dig i 2 Kunsten at græde i kor og Apocalypto, resten blev jeg pænt skuffet over.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#68 MuManden 15 år siden

Apocalypto, Juno, Kunsten At Græde I Kor, Bloody Sunday(måske dette for i øvrigt også er en TV-film), O Brother, Where Art Thou?, Mod Muren, har jeg alle set og er rigtig gode med O Brother som min klare favorit.(dog kun Coen brødrenes anden bedste film)
Bloody Sunday er vist ikke en TV-film, da jeg syntes at kunne huske at den gik i biffen og fik fede anmeldelser og jeg derefter ventede en evighed på at den skulle komme på dvd, men da den så kom på tv først, fik jeg den aldrig købt.

Oldboy var ikke lige min kop te, men har dog et par rigtig fede scener.
The Departed har jeg kun fået set ca. halvdelen af :-/

Buddha Collapsed Out Of Shame, Palindromes har jeg ikke set, end ikke hørt om ;-)
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden
Gravatar

#69 Åkepool 15 år siden

Har kun set 2 af dem denne gang. Dig og Bruce ligger i hård kamp om at ha' den liste jeg har set mindst film fra og jeg tror allerede nu, at du ender som vinder :)

"Apocalypto" ville måske kunne komme på min liste, i den sidste halvdel (medmindre det er en top 500 eller mere).

"The Departed" var kun god underholdning, hvor jeg iøvrigt synes at det er Matt Damon der overstråler de andre. Han er eminent i denne film.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#70 Skeloboy 15 år siden

Herfra bliver filmene også væsentlig mere mainstream. Jeg forudseer, at ud af de sidste 50 er der kun en 10 stk, som ikke er så udbredte

Skriv ny kommentar: