Det blev sgu ikke så fantasy slemt som jeg troede, men der er mange sci-fi og fantasy film fra 80'erne alligevel. Rækkefølgen var ikke så svær som jeg troede, så nu går jeg sgu i gang!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Tjo, men hvad er der af godt fantasy? LOTR er selvfølgelig ubestridelig, Labyrinth, Stardust og få andre...ellers kan jeg ikke komme i tanke om noget rigtig, ordentlig fantasy...desværre
Kortere kommentar, ikke noget kursiv eller fed skrift...men kom i seng kl. 6.30, skal på volddruk hele weekenden, så kunne ikke overskue mere:) Herfra bliver listen også mere mainstream
50 - Let The Right One In Nyskabende, socialrealistisk og tankevækkende.
49 - 21 Grams Klasseskuespil og en udfordrende tilgang. Plus en depressiv historie, så er det lige mig
48 - Memento Damn, her kan man virkelig vride sin hjerne, samtidig med det er en suveræn film, hvor stilen er konsekvent
47 - The Son's Room Superrealistisk italiensk Cannes-vinder, der handler om en familie, der skal overkomme en søns død. Fuck Ordinary People i forhold til den her.
46 - Kill Bill Vol. 2 Tarantino-dialog og en fed histoire.
45 - En Sang For Martin Den rammer så hårdt på følelserne. Hele vejen igennem. Men den bliver aldrig plat. Det er et stykke af hverdagen for en Alzherimer-ramt ægtepar.
44 - Infernal Affairs Den er lige en tand bedre en The Departed. Lidt mere rodet, men slutningen er meget moralsk tvetydig.
43 - Amores Perros Inarittu mester parallelhistorierne. Det er en barsk og nådesløs fortælling.
42 - Evigt Solskin I Et Pletfrit Sind Jim Carrey kan sgu nogle tricks. Man bliver kørt rundt med, men fortællingen er eminent
41 - Lilja-4-Ever Super socialrealistisk film, som er så grum. Man kan ikke undgå at blive påvirket
Kill Bill er sagt på en god måde, ikke min kop thé. Det var det sure opstød. De andre film er gode.
Jeg har dog ikke set En sang for Martin (titlen lyder ikke indbydende :)), The Son's Room og Lad den rette komme ind.
I øvrigt har jeg kun set Memento en enkelt gang. Jeg har altid haft på fornemmelsen at den ikke vil have en ligeså høj stjerne efter et gensyn. Ligesom tilfældet var med The Usual Suspects.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
#81 evermind 15 år siden
Tror snart, jeg må i gang med at rate mine film på DVD Profiler, så det bliver lidt nemmere at overskue. Om ikke andet så bare for hyggen. :)
#82 Lord Beef Jerky 15 år siden
#83 evermind 15 år siden
#84 Lord Beef Jerky 15 år siden
#85 Skeloboy 15 år siden
Tjo, men hvad er der af godt fantasy? LOTR er selvfølgelig ubestridelig, Labyrinth, Stardust og få andre...ellers kan jeg ikke komme i tanke om noget rigtig, ordentlig fantasy...desværre
#86 Lord Beef Jerky 15 år siden
#87 Skeloboy 15 år siden
50 - Let The Right One In
Nyskabende, socialrealistisk og tankevækkende.
49 - 21 Grams
Klasseskuespil og en udfordrende tilgang. Plus en depressiv historie, så er det lige mig
48 - Memento
Damn, her kan man virkelig vride sin hjerne, samtidig med det er en suveræn film, hvor stilen er konsekvent
47 - The Son's Room
Superrealistisk italiensk Cannes-vinder, der handler om en familie, der skal overkomme en søns død. Fuck Ordinary People i forhold til den her.
46 - Kill Bill Vol. 2
Tarantino-dialog og en fed histoire.
45 - En Sang For Martin
Den rammer så hårdt på følelserne. Hele vejen igennem. Men den bliver aldrig plat. Det er et stykke af hverdagen for en Alzherimer-ramt ægtepar.
44 - Infernal Affairs
Den er lige en tand bedre en The Departed. Lidt mere rodet, men slutningen er meget moralsk tvetydig.
43 - Amores Perros
Inarittu mester parallelhistorierne. Det er en barsk og nådesløs fortælling.
42 - Evigt Solskin I Et Pletfrit Sind
Jim Carrey kan sgu nogle tricks. Man bliver kørt rundt med, men fortællingen er eminent
41 - Lilja-4-Ever
Super socialrealistisk film, som er så grum. Man kan ikke undgå at blive påvirket
#88 filmz-Bruce 15 år siden
#89 filmz-jonasgr 15 år siden
Jeg har dog ikke set En sang for Martin (titlen lyder ikke indbydende :)), The Son's Room og Lad den rette komme ind.
I øvrigt har jeg kun set Memento en enkelt gang. Jeg har altid haft på fornemmelsen at den ikke vil have en ligeså høj stjerne efter et gensyn. Ligesom tilfældet var med The Usual Suspects.
'Cause I'm evil"
#90 evermind 15 år siden