Gravatar

#11 lagoni 22 år siden

Du har da styr på dine klassikere... Livet Er Smukt kan måske være en mulig kandidat
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#12 filmz-cko 22 år siden

Syv Samuraier er der... på 20 pladsen, bare i orginal titel.

Jeg vil sige (men som sagt det er jo personlig smag... og du burde ikke ændre DIN liste pga andres meninger... tsk tsk):
Avalon
Fallen Angels
Eyes Wide Shut
Stranger Than Paradise (eller anden Jarmusch... han høre til på sådan en liste).
........................................
"If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"
Gravatar

#13 lagoni 22 år siden

ja, jeg fandt den, rettede også mit indlæg :)
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#14 filmz-Codam 22 år siden

#9 - imo havde The Shawshank Redemption potentiale til at blive en fantastisk film, men der var nogle få basale ting i vejen med den. Først og fremmest var den baseret på de 2 hovedrollers (Tim Robbins og Morgan Freeman, kan ikke huske navnene i filmen) forhold til hinanden, fordi at filmen skulle være bogen tro. Dette synes jeg er filmens svageste element, og det medfører den ekstremt unødvændige og urimeligt sukkersøde slutning. Hvis den i stedet for havde drejet fokus 100% på livet bag tremmer, og vist hvor meget forskel en enkelt man kan gøre, ville det have været noget bedre. Det synes jeg er filmens klart stærkeste side, og denne ændring ville have gjort flugtscenen endnu mere effektiv, end den var.

*Spoiler* Muligvis noget i stil med "One Flew over the Cuckoo's Nest" hvor flugten ud i friheden til sidst, står som en af de stærkeste scener i filmhistorien hos mig.

#11 - Har ikke set "Livet er Smukt", men den står helt i toppen på min To-Do liste :)

#12 - Fallen Angels glæder jeg mig meget til at se. Har allerede 2 Wong film på listen, og Fallen Angels skulle efter sigende være hans bedste.
Gravatar

#15 filmz-Codam 22 år siden

41. FARGO (1996)
53. PULP FICTION (1994)
66. CHONG QING SEN LIN (1994)
81. YI YI (2000)
85. BREAKING THE WAVES (1996)
94. CIDADE DE DEUS (2002)
99. FA YEUNG NIN WA (2000)

7 Film efter 1990 :)
Derudover skal det siges at Silence of the Lambs, L.A. Confidential, Crouching Tiger Hidden Dragon og Being John Malcovich var meget tæt på at komme på listen.
Gravatar

#16 inflector 22 år siden

det er jo heller ikke ret mange.
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#17 Spanner 22 år siden

0 film fra hollywood i de sidste 7 år?
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#18 nakalay 22 år siden

#17 Er det ikke nærmere 8 år?
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
Gravatar

#19 Spanner 22 år siden

Jeg ville bare undgå flue-elskere, der kunne tænkes at påpege, at 2004 ikke har været igang særligt længe.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#20 nakalay 22 år siden

Det er ikke et spørgsmål om længden, det er hvordan, du bruger den :)
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.

Skriv ny kommentar: