Jeg ved hvad i tænker. Åhh nej, ikke endnu en topliste, dem er vi efterhånden trætte af! Men jeg kan da i det mindste glæde jer med at min liste ikke bliver så lang ;)
Jeg havde svært ved at lave en lang liste, så jeg skar istedet ind til benet og lavede en top 20 over mine favoritfilm. Det er nødvendigvis ikke et udtryk for de bedste film jeg har set, men istedet gode film som jeg bare elsker. Denne liste er også bare et udtryk for mine favoritter i øjeblikket, og der var mange film som lige såvel kunne være kommet på listen, men bare blev valgt fra i denne omgang. Der skal heller ikke nødvendigvis lægges alt for meget i placeringen af alle filmene.
Here it goes:
20. - Good Bye Lenin! Selvom at der var andre film der pressede sig på til listen, så blev jeg bare nødt til at inkludere denne fremragende film. Jeg så den første gang i en tysk time i folkeskolen, men blev senere hen så glad for den at jeg efterhånden har set den en 3-4 gange. Et rørende drama fremragende leveret med en mindre portion humor.
19. - Jeder für sich und Gott gegen Alle Jeg blev en del skuffet af min første Herzog-film, "Aguirre", så derfor er jeg glad for at jeg valgte denne film som min næste Herzog-film. En fantastisk og fascinerende historie som kun bliver bedre af en meget interessant præstation af Bruno S.
18. - Evil Dead II Kan man andet end at elske en så overdrevet film? Blodet sprøjter i store mængder, mens Bruce Campell dræber ånder og zombier med et oversavet jagtgevær i den ene hånd og en motorsav...ISTEDET for den anden hånd. Nuff' said :P
17. - Seven Samurai Jeg er stadig rimelig nybegynder når det kommer til asiatiske film, da det kun er en mindre portion asiatiske film som jeg har set. Men Seven Samurai var en fantastik oplevelse. Det er en episk og fængende fortælling som perfekt bliver akkompagneret af Kurosawas sans for visuel skønhed.
16. - Into the Wild Jeg genså fornyligt denne film, og den er ligeså rørende og smuk ved andet syn. Emile Hirsch udviser stort talent med denne præstation af en ung mand der søger svar ved simpelheden i Alaskas vildmark. Hans forsøg på at dræbe det falske væsen i ham selv er meget fascinerende og den fører ham igennem nogle utroligt smukke omgivelser, som man ikke kan blive andet end betaget af.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Jeg er ikke blevet træt at folks lister endnu; jeg synes det er en dejlig måde at finde inspiration på :) Af disse film har jeg faktisk kun set Evil Dead II (Surprise), men Into the Wild har jeg liggende derhjemme så den bliver snart set :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Har ikke set så meget Herzog, så det må blive min næste udfordring. Ellers nogle rigtigt gode film her, og Seven Samurai finder man også på min liste på nogenlunde samme plads.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
dejligt med så mange top ... er der ikke en der snart laver en top 5 over de top ... :) men jeg har kun set Evil dead 2 og det er bare en mand skal have i sin top 100 synes jeg
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Jeg er helt enig i Into The Wild, Shichinin No Samurai (aldrig har en 3½ time lang film føltes så kort) og Evil Dead 2. Tre vidt forskellige, men ikke desto mindre superbe film.
#2 - Se endeligt Into The Wild i en fart, det er en fantastisk flot og rørende film.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
#5: Nu er min liste også lidt mindre end de andres, så jeg poster kun 5 film ad gangen, hvor de andre typist poster 10 film. Og jeg kan garantere dig at du har set minimum 1 af de næste 5 :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
#1 Kruse 15 år siden
Jeg havde svært ved at lave en lang liste, så jeg skar istedet ind til benet og lavede en top 20 over mine favoritfilm. Det er nødvendigvis ikke et udtryk for de bedste film jeg har set, men istedet gode film som jeg bare elsker. Denne liste er også bare et udtryk for mine favoritter i øjeblikket, og der var mange film som lige såvel kunne være kommet på listen, men bare blev valgt fra i denne omgang. Der skal heller ikke nødvendigvis lægges alt for meget i placeringen af alle filmene.
Here it goes:
20. - Good Bye Lenin!
Selvom at der var andre film der pressede sig på til listen, så blev jeg bare nødt til at inkludere denne fremragende film. Jeg så den første gang i en tysk time i folkeskolen, men blev senere hen så glad for den at jeg efterhånden har set den en 3-4 gange. Et rørende drama fremragende leveret med en mindre portion humor.
19. - Jeder für sich und Gott gegen Alle
Jeg blev en del skuffet af min første Herzog-film, "Aguirre", så derfor er jeg glad for at jeg valgte denne film som min næste Herzog-film. En fantastisk og fascinerende historie som kun bliver bedre af en meget interessant præstation af Bruno S.
18. - Evil Dead II
Kan man andet end at elske en så overdrevet film? Blodet sprøjter i store mængder, mens Bruce Campell dræber ånder og zombier med et oversavet jagtgevær i den ene hånd og en motorsav...ISTEDET for den anden hånd. Nuff' said :P
17. - Seven Samurai
Jeg er stadig rimelig nybegynder når det kommer til asiatiske film, da det kun er en mindre portion asiatiske film som jeg har set. Men Seven Samurai var en fantastik oplevelse. Det er en episk og fængende fortælling som perfekt bliver akkompagneret af Kurosawas sans for visuel skønhed.
16. - Into the Wild
Jeg genså fornyligt denne film, og den er ligeså rørende og smuk ved andet syn. Emile Hirsch udviser stort talent med denne præstation af en ung mand der søger svar ved simpelheden i Alaskas vildmark. Hans forsøg på at dræbe det falske væsen i ham selv er meget fascinerende og den fører ham igennem nogle utroligt smukke omgivelser, som man ikke kan blive andet end betaget af.
#2 wimmie 15 år siden
Af disse film har jeg faktisk kun set Evil Dead II (Surprise), men Into the Wild har jeg liggende derhjemme så den bliver snart set :)
#3 Lord Beef Jerky 15 år siden
#4 MOVIE1000 15 år siden
men jeg har kun set Evil dead 2 og det er bare en mand skal have i sin top 100 synes jeg
#5 Åkepool 15 år siden
Det starter dog skidt her, da jeg ikke har set en eneste af den første bunke.
#6 evermind 15 år siden
Fede film! :)
#7 dyg 15 år siden
#2 - Se endeligt Into The Wild i en fart, det er en fantastisk flot og rørende film.
#8 Kruse 15 år siden
#9 MOVIE1000 15 år siden
#10 Kruse 15 år siden