Nummer 17 - Il buono, il brutto, il cattivo. (The Good, the Bad and the Ugly) - 1966 Filmen her er blevet beskrevet flere gange på andre toplister, så jeg gør det kort. Dette er den bedste western nogensinde. Handlingen er spændende, skuespillet er forholdsvis godt, soundtracket er intet mindre end uforglemmeligt og kameraføringen er også i top.
Sergio Leone har lavet intet mindre end et mesterværk, der bør ses af alle.
#95 - har du ikke også suget spaghetti-westerns som en sulten baby på sin mors bryst? :)
Selv har jeg kun set Sergio Leones spaghettis + Django + lidt ekstra...men har vel set en 30-40 westerns i alt...og jeg vil nu stadig mene, at Il buono, il brutto, il cattivo er den bedste(og ja, en spaghetti-western er også en western...)
Jeg har sgu ikke set mange westerns. De nye får jeg set fordi muligheden konsekvent er der (enten i biografen, i blockbuster eller i fjernsynet), men jeg mangler mange af klassikerne. Selvom The Good, The Bad And The Ugly bestemt er en glimrende western, er det dog ikke min favorit (jeg ved det, blasfemi). Jeg har ikke set Once Upon A Time In The West (blasfemi igen), men det er bestemt den næste jeg har på listen. Men af de få jeg har set, har jeg været virkelig imponeret over Django og The Assassination Of Jesse James.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
#91 evermind 14 år siden
Stryg "fed", og vi er enige. :P
#92 MMB 14 år siden
Tænker du på:
#93 Lord Beef Jerky 14 år siden
#94 MMB 14 år siden
Filmen her er blevet beskrevet flere gange på andre toplister, så jeg gør det kort.
Dette er den bedste western nogensinde. Handlingen er spændende, skuespillet er forholdsvis godt, soundtracket er intet mindre end uforglemmeligt og kameraføringen er også i top.
Sergio Leone har lavet intet mindre end et mesterværk, der bør ses af alle.
#95 Antlion 14 år siden
Ud af hvor mange sete spaghettiwesterns baserer du dette? :)
#96 MMB 14 år siden
Haha, godt spørgsmål, og mit svar er ikke særlig mange. ;) Det var nok forkert at skrive, som jeg gjorde.
#97 Skeloboy 14 år siden
Selv har jeg kun set Sergio Leones spaghettis + Django + lidt ekstra...men har vel set en 30-40 westerns i alt...og jeg vil nu stadig mene, at Il buono, il brutto, il cattivo er den bedste(og ja, en spaghetti-western er også en western...)
#98 Highland Park 14 år siden
Nej! C'era una volta il West er og forbliver den største, bedste, smukkeste og mest intense western nogensinde. :)
#99 filmz-jonasgr 14 år siden
'Cause I'm evil"
#100 Lord Beef Jerky 14 år siden