Gravatar

#1 Skeloboy 13 år siden

Så er en 1/10 film skiftet ud på min top250, så det er sgu på tide med en lille tråd om de 25 nye film :)

Eftersom placeringen af de enkelte film er ret svær, så kommer de i alfabetisk orden denne gang...desuden er der 3 film med, som ikke var på den oprindelige, fordi jeg ikke havde dem på DVD...

YAY! endnu en liste I kan følge med i ;)

Et par fun facts:

7 lande er repræsenteret
Nyeste film er fra 2011
Ældste film er fra 1932
Gennemsnittet er 1984
Gravatar

#2 Bruce 13 år siden

Var der virkelig plads til en film på din liste, som havde fået 1 af 10? Du er en hård mand ;)

Ser frem til at følge!
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#3 Åkepool 13 år siden

Ready as can be :)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#4 NightHawk 13 år siden

Super! Glæder mig til at se hvilke nye film, som du har taget med på din liste. :)

Hvilke 25 film har du så taget ud af din gamle top 250 liste, for at give plads til de nye ?
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#5 Skeloboy 13 år siden

#4 - det kan jeg ikke huske...det burde jo være de 25 nederste, men det er det ikke. Har faktisk taget film ud fra pladser der ligger under de 200...men kan nok godt finde ud af det.

Hvis I har læst mine små anmeldelser i What We Saw, er ikke alle en overraskelse...

Selvom jeg ikke har kommenteret så meget i din tråd, følger jeg skam med...har bare ikke set 1/3 af de film, du beskriver :)
Gravatar

#6 Skeloboy 13 år siden

Nej, har ikke den originale liste...så kan ikke finde ud af, hvilke der er røget ud...

Den første update kommer dog nok først søndag...måske i morgen aften
Gravatar

#7 NightHawk 13 år siden

Skeloboy (5) skrev:
Hvis I har læst mine små anmeldelser i What We Saw, er ikke alle en overraskelse...

Jeg har læst de fleste af dine anmeldelser i What We Saw, men vil dog ikke sidde og nævne dem jeg lige umiddelbart kan huske, da andre der læser med her selvfølgelig skal have overraskelserne til gode.

Selvom jeg ikke har kommenteret så meget i din tråd, følger jeg skam med...har bare ikke set 1/3 af de film, du beskriver :)

Det er skam helt i orden. Jeg håber dog på, at du så evt. har fået lyst til at se nogle af de film, som du ikke kender. :)

Skeloboy (6) skrev:
Nej, har ikke den originale liste...så kan ikke finde ud af, hvilke der er røget ud...

Det gør nu heller ikke noget, selv om det kunne have været interessant at se.

Den første update kommer dog nok først søndag...måske i morgen aften

Ok, den vil jeg se frem til og håber i øvrigt at kunne finde inspiration på din nye liste til min samling. :)

"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#8 Skeloboy 13 år siden

Tømmermænd...først i morgen...
Gravatar

#9 Skeloboy 13 år siden

Begge havde jeg ikke, da jeg lavede den anden liste.

Jeg starter med to film:

The Terminator, 1984
På trods af visse slippere i produktionen, er The Terminator stadig en af de bedste actionfilm fra 80'erne. Den ordfattige Terminator kommer tilbage fra 2029 til 1984 for at dræbe Sarah Connor, der i fremtiden vil føde en søn, som bliver leder af en oprørsbevægelse! Hvis man pitcher den ide, lyder det ikke som en succes. Men det blev det, det er det, og det vil det fortsætte med at være!

Dens dystopiske fremtid ser man ikke meget til, men netop derfor fungerer filmen.

Terminator 2: Judgment Day, 1991
Har man sagt T-800 må man også sige T-1000! Jeg husker tydeligt, da jeg havde så filmen første gang på VHS - lige da den udkom. Jeg var fuldstændig blæst væk af de helt overvældende effekter, som langt hen ad vejen stadig er holdbare i dag.

Arnold er nu T-1000, og skal hjælpe John Connor med at overleve. Sarah Connor har udviklet sig til en badass motherfucker. Fremtiden er dyster, hvilket vises på en utroligt overbevisende måde [url=ttp://www.youtube.com/watch?v=BR_midwZ2f0]i hendes mareridt.[/url]

Gældende for begge film er, at James Cameron har skabt en troværdig verden, og på trods af, at der er nogle alvorlige huller i plottet med hensyn til fremtiden, er det faktisk ikke noget, man lægger mærke til. Normalt er film omhandlende tidsrejser noget værre rod, men det er ikke gældende for The Terminator og Terminator 2: Judgment Day.

Og til at runde af med, kan I jo lyde nyde temaet. Jeg tror ikke, jeg kan komme i tanke om et tema, der signalerer fremtid, teknologi og dystopi så godt som Brad Fiedels T2-tema...

[url= theme[/url]

For god ordens skyld, så rater jeg T2 en anelse højere end T1.
Gravatar

#10 chronaden 13 år siden

Hvad mener du med at Arnold nu er T-1000? :P

Han er nu stadig en T-800.
http://www.lebowski.dk/film.html

Skriv ny kommentar: