Gravatar

#21 Big Daddy 11 år siden

Hans 'navn' er træls har jeg hørt. Tæller det?
Os, De Konforme
Gravatar

#22 the_paki_don 11 år siden

Jo... Det er et irriterende navn. Velkommen!
Gravatar

#23 BN 11 år siden

Ispep (14) skrev:
Det ændrer ikke ved, at du foretrækker manden seriøs (tematisk), når han samtidig leverer varen - i følge dig selv.

Jo, apropos "seriøs", så lad mig her være helt og holdent seriøs:

MIN intention og MIN pointe var ikke at pege på Spielbergs seriøse film. MIN intention og MIN pointe var at fremhæve, at han i sine modne/lidt ældre år har lavet de film, som JEG finder allerbedst.

Hvorfor så nævne dette? Fordi jeg ved, at mange (bl.a. Big Daddy) foretrækker de film, han lavede i sin ungdom, og her har JEG det modsat. Når jeg tager et hurtigt view over mine favoritter, må jeg konstatere, at han har lavet disse fra 1987 til 2002, altså over den 15-årige periode, hvor han var fra de 41 til de 56 år; et spænd, hvor man er ude over sin ungdom, uden at være gammel.

Ispep, her kommer grunden til, at jeg IKKE som foreslået af dig skulle lave dette om til, at jeg foretrak hans "seriøse" film:

Hans seriøse film er ikke nogen direkte kontrast til hans tidlige film. Du fremhæver selv, at han lavede sit første mere seriøse drama i 1985 (i form af 'Farven Lilla'), og du medregner også 'Empire of the Sun' til hans tidlige film - måske fordi du synes, at man som 41-årig stadig er så tæt på trediverne.

Ifølge mange ligger Spielbergs allerbedste film indenfor perioden 1971-1982. Ifølge mig ligger hans allerbedste film indenfor perioden 1987-2002. (Naturligvis er det ikke et "enten-eller". Ligesom førstnævnte også kan lide nogle af hans senere film, kan sidstnævnte - altså JEG - også godt lide nogle af de tidligere.)

Ispep (16) skrev:
en ordbog kræver også, at man fatter det der står i dem

Okay, så har du måske langt om længe fattet den gængse brug af vendingen "en moden alder"? ;-)
http://beautifulnight.aurovine.com/
Gravatar

#24 BN 11 år siden

Big Daddy (15) skrev:
Det ville give mere mening at ramme en mur med en mustang end forklare BN sine egne selvmodsigelser og håbe på indrømmelser og forståelse ;)

I see! Jeg skal med andre ord indrømme og forstå, at jeg i virkeligheden ikke mente det, jeg lige har skåret ud i pap for jer i #23?

Jeg skal - udelukkende for at gøre JER glade - hoppe med på en illusion om, at man ikke kan anvende ordet "moden" i den betydning, JEG har?

Der er bare et problem: Mit oprindelige indlæg skrev jeg for at påpege, at jeg har det modsat de relativt mange, der bedre kan lide Spielbergs tidlige film (især Jaws, Sugarland Express, Close Encounters, E.T. og Raiders) end hans senere film.

Derfor kontrasten mellem "den modne Spielberg" og "hans unge periode" i #54 i den tråd, vi kom fra.

Ikke kontrasten mellem hans seriøse film og de mindre seriøse ditto.
Gravatar

#25 Ispep 11 år siden

Big Daddy refererer ikke decideret til hans ungdom, men understreger blot at Spielberg er bedst når han er legesyg og altså underholdende. At hans bedste underholdningsfilm kom i hans yngre dage, er en anden snak. Han kunne f eks meget godt lide Tintin, men ikke Lincoln specielt godt.
Gravatar

#26 BN 11 år siden

Ispep (25) skrev:
Big Daddy refererer ikke decideret til hans ungdom

Jeg ved godt, hvad Big Daddy foretrækker. Her er et citat af ham fra den oprindelige tråd:

Big Daddy (55) skrev:
#54 Og det er fint du har den opfattelse [Spielbergs senere film er hans allerbedste], selv om den naturligvis er forkert.

[ ] indsat af mig for forståelsens skyld

Og her følger en del af Big Daddys begrundelse:

Big Daddy (51) skrev:
Spielberg's gammelkonservative måde at præsentere disse temaer om familien på [i hans senere film], som rammer noget stift, klichefyldt og/eller trættende. Næ, vil man se Spielberg præsentere familien som baggrund for hans historie, så kan man i Jaws se et eksempel på en velfungerende en, i Close Encounters of the Third Kind en i opbrud og i E.T. en der er brudt op. Se, der gør han det ægte, troværdigt og flot vedkommende!!!

[ ] indsat af mig for forståelsens skyld
Gravatar

#27 Giraffen 11 år siden

Big Daddy (21) skrev:
Hans 'navn' er træls har jeg hørt. Tæller det?

the_paki_don (22) skrev:

:(

I demonstrere i hvert fald fint, det med at man skal være irriterende ;P
Gravatar

#28 Ispep 11 år siden

Ja, han foretrækker blot Spielberg i topform og når han er bedst underholdende og det var han tilfældigvis før i tiden. Men det er et budskab der er til at fatte. Spielberg er bedst når han leverer bedst underholdning.
Gravatar

#29 the_paki_don 11 år siden

Jeg er blot et offer for denne tråds ånd. Jeg er meget mindre irriterende i de andre tråde.

Men herinde...

Der går jeg Full Retard.
Gravatar

#30 Big Daddy 11 år siden

? (27) skrev:
the_paki_don (22) skrev:

:(

I demonstrere i hvert fald fint, det med at man skal være irriterende ;P
I like you already ?:)
Os, De Konforme

Skriv ny kommentar: