Gravatar

#41 elwood 18 år siden

hehe jeg ved ikke om jeg har tal på hvor mange gange Erik Estrada har gæsteoptrådt i serie, som hans rolle fra CHIPs 8-)

Cagney & Lacey har jeg da set en del gange på svensk tv.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#42 Yoda 18 år siden

Animationsfreaks - som jeg ;-) - kan glæde sig.

Vol. 2 af Ghostbusters samt The Best of BraveStarr kommer langt om længe på dvd - juhuuuuu :-)

Coverart til:

Ghostbusters
&
BraveStarr

Intro til BraveStarr hos RetroJunk
Intro til Ghostbusters hos RetroJunk

Og så naturligvis også de obligatoriske links til IMDb:

BraveStarr
&
Ghostbusters
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#43 Æsop9000 18 år siden

#42 - Jeg har altid været forvirret over at der var endnu en serie der hed Ghostbusters. Jeg troede i lang tid at det var tegnefilmsudgaven af filmene ghostbuster 1 + 2 fra 80erne med Bill Murrey, Harold Ramis osv.. Men tegnfilmsudgaven hed åbenbart The Real Ghostbusters (da nogle andre åbenbart havde rettighederne til navnet ghostbusters), som jeg kan huske de sendte på skandinavisk TV3 sidst i 80erne
I teorien er der ingen forskel på teori og praksis. I praksis er der
Gravatar

#44 Yoda 18 år siden

Ja, der er også ret meget at holde styr på, når talen falder på Ghostbusters

Mellem de to live-action film - Ghostbusters fra 1984 og Ghostbusters II fra 1989 - bliver der produceret to serier:

Ghostbusters - også kaldet Filmations Ghostbusters - der kørte over 1 sæson fra 1986 til 1987 fik 65 episoder og kan altså nu købes i Vol. 1 & 2.

Man kan læse om serien hos TVTome

Samme år - 1986 - ser serien The Real Ghostbusters dagens lys. Den kørte fra 1986 til 1991 (7 sæsoner) og fik intet mindre end 140 episoder.

Man kan læse om The Real Ghostbusters hos TVTome og se en intro hos RetroJunk

Der er stor forskel på de to seriers struktur, og det afgørende element der gjorde, at den første ikke blev så populær, var nok, at den ikke var "forbundet" med Harold Ramis' filmunivers.

Disse to serier om spøgelsesjægerne var dog ikke de eneste, der dukkede op.

I 1997 dukkede den kortlivede serie Extreme Ghostbusters op, der kørte en sæson. Den fik 40 episoder, og man kan også læse om den hos TVTome og se en intro hos RetroJunk

Men end ikke her er det slut med Ghostbusters!

Fra 1988 til 1990 havde Slimer sin egen spin-off serie ved navn Slimer! And the Real Ghostbusters Den fik 31 episoder.

Læs og om denne hos TVTome

Og se introen hos RetroJunk

Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#45 NightHawk 18 år siden

D. 14/5 udkommer My So-Called Life - Complete Series :

http://www.laserdisken.dk/html/visvare.dna?vare=40...

Den har vist været udgivet tidligere, men har været udgået igen i lang tid. Nu får man heldigvis mulighed for atter at ku' købe denne fremragende serie med Claire Danes og Jared Leto.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#46 Yoda 18 år siden

Jeg burde måske i ovenstående have skrevet "... Ivan Reitmans filmunivers", da han jo var intruktør. Men det blev altså Harold Raimis, der jo skrev manus filmene!
Gravatar

#47 Yoda 18 år siden

Er lige stødt på denne serie, som jeg svagt husker som værende ganske underholdende: The Secrets of Isis

Den bliver udgivet som "Complete Series" senere på året, og man kan se coverart HER

Introen er - som altid - at finde hos RetroJunk
Gravatar

#48 jessup 18 år siden

#45 jeg kan godt huske den - hun græd 2-3 gange i hvert afsnit.
This is just until June
Gravatar

#49 NightHawk 18 år siden

# 48 -

Muligt, så detaljeret kan jeg ikke lige huske serien. Husker den primært som værende lige på kornet med sine promblemstillinger og billede af sine teenage figurer, plus at den havde en god portion humor mixet med de mere triste emner.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#50 Yoda 18 år siden

Ja, jeg husker den også som værende rigtig god - og den skal klart hjem til samlingen. Den ligger da i øvrigt også ret lunt i svinget på IMDb med en user rating på 9/10 (752 stemmer).

NB: Så er den blevet tilføjet min DVDProfiler ønskeliste :-)

Skriv ny kommentar: