Jeg tænkte, at det kunne være sjovt at lave en tråd, hvor man kunne svælge lidt i tv-nostalgien og drømme om ens favorit-serier, der endnu ikke er udkommet på dvd.
Jeg lægger ud med serien Early Edition, der kørte fra 1996 til 2000: IMDb
What would you do if tomorrow's paper came to your door today? If you knew that you were going to die? Be lucky in love unlucky in life? That's what Gary Hobson (Kyle Chandler) has to ask himself every day. Gary Hobson is a stockbroker that got fired from his job and his wife found him uninteresting and kicked him out. You see it's quite simple. Everyday an orange cat comes to his door with the paper. (A Chicago Sun Times). Gary doesn't know where it comes from. He did a bit of research and found out that a man named Lucis Snow, was an old typesetter and he had the paper before Gary. The day after Snow died, the paper came to Gary. Gary has two friends. Chuck Fishman (Fisher Stevens), who has been best buds with Gary since college. Chuck wants Gary to give him the scores of games, winning lotto numbers, stocks, or even soap opera tips. Marrisa is Gary's blind friend who helps Gary make all the right choices.
Den måtte snart gerne komme på dvd, så jeg kan få den i samlingen. Hvilke serier savner i?
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Med Burt Reynolds, som en lettere agresive detektiv, der altid var god for et par drabelige hop over biler og ned fra broer for at fange forbryderne. Mener desværre kun det blev til en enkelt sæson cirka 28 afsnit. som en lille sidehistorie kan jeg huske, at Harrison Ford har en af sine første roller her, hvor han spiller en stikker med fuldskæg, der blir revet godt og grundigt i kravetøjet af Dan August.
De Untouchables :
Serien fra 1993, med Tom Armandes som Elliot Ness, John Rhys-Davies som Malone og William Forsythe som en herlig usympatisk Al Capone. Suveræn serie som IMO, helt uforståeligt ikke er udkommet endnu. Kørte i 2 sæsoner så vidt jeg husker.
Introen plus starten på afsnit 1 :
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Jeg husker med nostalgi en serie som gik på dansk tv, der vist hed "Fanget i stillehavskrigen", men kan ikke huske hvad den hed originalt, og kan ikke finde noget om den på nettet - nogen der kan hjælpe?
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
"Dark Skies" (1996) Var en fed serie der kørte på TV2 om Torsdagen midt/sidst i 90erne. Det var lidt ligesom X-files, bare at de var lidt mere tro mod den oprindelige historie, og ikke gik i tusind retninger som x-files kunne gøre.
besrivelse fra imdb: 20th century history as we know it is a lie. Aliens have been among us since the 1940's, but a government cover-up has prevented the public from knowing this. As the series progresses, we follow John Loengard and Kim Sayers as they attempt to thwart numerous plans of the alien Hive, most of which are tied to historical events and figures. In addition, the pair must stay one step ahead of a covert government agency, Majestic-12, tasked with fighting the aliens while maintaining the conspiracy of silence.
I teorien er der ingen forskel på teori og praksis. I praksis er der
Ja, de må gerne tage sig sammen. Jeg har ikke hørt noget ang. sæson-udgivelser, og den sidste nyhed, jeg læste ang. serien, var problemer omkring rettighedene til den musik, der bruges i serien - det skulle efter sigende være det, der trækker en dvd-udgivelse i langdrag.
Gad også godt snart se den første sæson på dvd......
Hvis man kan få fat i dem, de er vidst udgået, så kan man jo forsøge at slå sig til tåls med disse:
Jep, Nash Bridges var jeg også ret vild med. Fed humor og masser af action af den goe gammeldavs slags. :)
Ja, nu havde jeg skrevet "De Uovervindelige" først og ændrede det så til den engelske titel, men glemte at ændre De til The, hehe, så det ser lidt kvabset ud mht. titlen i #2. :)
Jeg sad også og fuldte med i serien dengang Eleva2'ern kørte. Det blev hjemme hos os fast tradition. Ligsom dengang de viste Midnight Caller med Gary Cole ind imellem de to afdelinger. :)
Hmm, der var da lige en serie til der, jeg godt ku' tænke mig at gense på DVD.
# 8 -
Hmm, ok. Så må man jo bare væbne sig med tålmodighed, selv om det er svært. Ved ikke om jeg ku' finde på at købe "Best of". På den ene side så er det bedre end ingenting, meeen jeg tror dog, at jeg venter på at de får taget sig sammmen og lagt en plan for sæson 1. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
#1 Yoda 18 år siden
Jeg lægger ud med serien Early Edition, der kørte fra 1996 til 2000: IMDb
Man kan se en intro af serien hos RetroJunk: KLIK
Serien handler om - snippet fra IMDb:
What would you do if tomorrow's paper came to your door today? If you knew that you were going to die? Be lucky in love unlucky in life? That's what Gary Hobson (Kyle Chandler) has to ask himself every day. Gary Hobson is a stockbroker that got fired from his job and his wife found him uninteresting and kicked him out. You see it's quite simple. Everyday an orange cat comes to his door with the paper. (A Chicago Sun Times). Gary doesn't know where it comes from. He did a bit of research and found out that a man named Lucis Snow, was an old typesetter and he had the paper before Gary. The day after Snow died, the paper came to Gary. Gary has two friends. Chuck Fishman (Fisher Stevens), who has been best buds with Gary since college. Chuck wants Gary to give him the scores of games, winning lotto numbers, stocks, or even soap opera tips. Marrisa is Gary's blind friend who helps Gary make all the right choices.
Den måtte snart gerne komme på dvd, så jeg kan få den i samlingen. Hvilke serier savner i?
#2 NightHawk 18 år siden
Dem jeg lige kan komme i tanke om er :
Dan August :
Med Burt Reynolds, som en lettere agresive detektiv, der altid var god for et par drabelige hop over biler og ned fra broer for at fange forbryderne. Mener desværre kun det blev til en enkelt sæson cirka 28 afsnit. som en lille sidehistorie kan jeg huske, at Harrison Ford har en af sine første roller her, hvor han spiller en stikker med fuldskæg, der blir revet godt og grundigt i kravetøjet af Dan August.
De Untouchables :
Serien fra 1993, med Tom Armandes som Elliot Ness, John Rhys-Davies som Malone og William Forsythe som en herlig usympatisk Al Capone. Suveræn serie som IMO, helt uforståeligt ikke er udkommet endnu. Kørte i 2 sæsoner så vidt jeg husker.
Introen plus starten på afsnit 1 :
#3 filmz-Angel Eyes 18 år siden
#4 Æsop9000 18 år siden
Var en fed serie der kørte på TV2 om Torsdagen midt/sidst i 90erne. Det var lidt ligesom X-files, bare at de var lidt mere tro mod den oprindelige historie, og ikke gik i tusind retninger som x-files kunne gøre.
besrivelse fra imdb:
20th century history as we know it is a lie. Aliens have been among us since the 1940's, but a government cover-up has prevented the public from knowing this. As the series progresses, we follow John Loengard and Kim Sayers as they attempt to thwart numerous plans of the alien Hive, most of which are tied to historical events and figures. In addition, the pair must stay one step ahead of a covert government agency, Majestic-12, tasked with fighting the aliens while maintaining the conspiracy of silence.
#5 Yoda 18 år siden
Kunne det være War and Remembrance? En mini-serie i 12 dele: IMDb
Ja, Dark Skies måtte gerne snart komme.
#6 NightHawk 18 år siden
Hvordan ser det ud ang. The Wonder Years udgivelse ?
#7 elwood 18 år siden
IMDB link
De Untouchables, yep den kan jeg godt huske, den kørte mellem Eleva2eren's første og anden halvdel så vidt jeg husker.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#8 Yoda 18 år siden
Ja, de må gerne tage sig sammen. Jeg har ikke hørt noget ang. sæson-udgivelser, og den sidste nyhed, jeg læste ang. serien, var problemer omkring rettighedene til den musik, der bruges i serien - det skulle efter sigende være det, der trækker en dvd-udgivelse i langdrag.
Gad også godt snart se den første sæson på dvd......
Hvis man kan få fat i dem, de er vidst udgået, så kan man jo forsøge at slå sig til tåls med disse:
The Wonder Years - Best of the Wonder Years: KLIK
The Wonder Years - Best of the Christmas Wonder Years: KLIK
#9 Skeloboy 18 år siden
TVDanmark 1 har også sendt den.
Det er godt nok en børneserie...men Pigen Fra Fremtiden...eller tje girl from tomorrow, kunne jeg godt tænke mig at se igen.
#10 NightHawk 18 år siden
Jep, Nash Bridges var jeg også ret vild med. Fed humor og masser af action af den goe gammeldavs slags. :)
Ja, nu havde jeg skrevet "De Uovervindelige" først og ændrede det så til den engelske titel, men glemte at ændre De til The, hehe, så det ser lidt kvabset ud mht. titlen i #2. :)
Jeg sad også og fuldte med i serien dengang Eleva2'ern kørte. Det blev hjemme hos os fast tradition. Ligsom dengang de viste Midnight Caller med Gary Cole ind imellem de to afdelinger. :)
Hmm, der var da lige en serie til der, jeg godt ku' tænke mig at gense på DVD.
# 8 -
Hmm, ok. Så må man jo bare væbne sig med tålmodighed, selv om det er svært. Ved ikke om jeg ku' finde på at købe "Best of". På den ene side så er det bedre end ingenting, meeen jeg tror dog, at jeg venter på at de får taget sig sammmen og lagt en plan for sæson 1. :)