På amerikansk facon tager man nogle emner og beskæftiger sig med dem ud fra deres overflade, derfor bliver det nogle sindssygt overfladiske film. Det er virkelig misbrug af virkeligheden. Når Anders Thomas Jensen skriver, at de falder ned med en helikopter (i Susanne Biers Brødre, red.), så gør det sgu ikke ondt på ham at skrive det — det gør det altså ikke."
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Det synes jeg sgu helt ærligt er noget mærkeligt noget at sige. Men det må han jo om - jeg vil i hvert fald til enhver tid hellere se en Anders Thomas Jensen film end en Trier film...
Lars Von Trier har jo altid været meget kontroversial, på godt og ondt! Fx synes jeg, at dette angreb på resten af den danske filmindustri virker meget uprovokeret, og det er jo ikke for sjov Anders Thomas Jensen er meget populær, han skriver tydeligvis rigtig gode manuskripter.
Enig. Jeg er meget mere til Vinterberg/Von Trier/Per Fly skolen af dansk film. Dem er der bid i. Klichéagtigt som den end lyder, så virker det som om de har noget på hjertet med deres film.
Jeg kan ikke kende forskel på "Gamle mænd i nye biler", "Inkasso", "Den gode strømer", "De grønne slagtere", osv. Alt respekt for dem der synes om dem, men personligt mener jeg ikke de tilføjer dansk film meget.
Hvis man kigger på udlandet er det jo heller ikke just disse film der får megen omtale - men derimod "Festen", "Dogville", etc.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
#1 filmz-JuuL 20 år siden
#2 chandler75 20 år siden
På amerikansk facon tager man nogle emner og beskæftiger sig med dem ud fra deres overflade, derfor bliver det nogle sindssygt overfladiske film. Det er virkelig misbrug af virkeligheden. Når Anders Thomas Jensen skriver, at de falder ned med en helikopter (i Susanne Biers Brødre, red.), så gør det sgu ikke ondt på ham at skrive det — det gør det altså ikke."
#3 filmz-JuuL 20 år siden
#4 filmz-Bruce 20 år siden
#5 Hive 20 år siden
#6 ks 20 år siden
#7 Patriarch 20 år siden
#8 chandler75 20 år siden
#9 filmz-JuuL 20 år siden
Så hellere Lars V's film!
#10 chandler75 20 år siden
Jeg kan ikke kende forskel på "Gamle mænd i nye biler", "Inkasso", "Den gode strømer", "De grønne slagtere", osv. Alt respekt for dem der synes om dem, men personligt mener jeg ikke de tilføjer dansk film meget.
Hvis man kigger på udlandet er det jo heller ikke just disse film der får megen omtale - men derimod "Festen", "Dogville", etc.