Foxen skrev engang i en anden tråd følgende om brødre:
"Jeg kan slet ikke klare den film, den vil beskæftige sig med så mange ting og mister dermed fokus fra alle de berørte emner. Handler den om krig? Forholdet mellem brøderne? Forholdet mellem far og søn? Eller om de to efterladte der finder hinanden? Jeg kunne blive ved... Det er bare for meget"
Dette problem skyldes vel netop at manuskriptet er skrevet af en manuskriptmaskine uden ægte følelser og ægte indlevelse. Og det er netop det Trier brokker sig over, og netop det han har helt ret i er noget lort!
Et andet problem er vel også, at fremtidens filminstruktører vil være inspireret af samme kilde (de to klaner; Lasse O. og Anders T.J.), da disse film i Danmark når ud til et bredere publikum. Derfor vil det interessante i dansk film med tiden (= med Lars V.) forsvinde, da langt de fleste instruktører af de instruktører der er tilbage vil være Anders T.J. og Lasse O. kopier. Er forberedet på at blive slået ned af jer andre brugere, men herinde på filmz er det allerede nu tydeligt at se at de fleste af os der laver laver (små)film er inspireret af ovennævnte. Med al respekt for GI-jones og andre, så er Brutal Incasso, efter alt at bedømme (har endnu ikke set den) handlingsmæssigt, og replikmæssigt, ikke langt fra I Kina Spiser de hunde, Inkasso, Den gode strømer osv. Det samme kan man sige om eksamenskortfilmen, Jackpot, der er flot og professionelt produceret, men som ligeledes foregår i samme miljø som I Kina Spiser de hunde, Inkasso og Den gode strømer.
Det er jo egentlig en skam, at der ikke bliver eksperimenteret mere med mediet, som Lars Von Trier gør det.
#12 Der er jeg lidt uenig. Jeg er sgu glad for at alle ikke eksperimenterer på samme måde som Trier gør det. Nogen gange har man altså bare lyst til at se en let, morsom, dansk film. Og så skide være med at den er overfladisk. Størstedelen af Anders Thomas Jensen's manuskripter er formentligt blot ment som underholdning, evt. med "Brødre" som en undtagelse. De er overfladiske, ja, men jeg tror egentlig heller ikke at Anders Thomas Jensen selv syntes at de er forbandet dybsindige.
#13..: "Jeg er sgu glad for at alle ikke eksperimenterer på samme måde som Trier gør det" - Du misforstår mig lidt. Jeg siger ikke at alle film skal være anderledes og eksperimenterende, men at der gerne måtte være flere, og at det er en skam at nyere instruktører er så tydeligt inspireret af "klanerne". Selvfølgelig skal der ind i mellem være plads til en let, morsom, dansk film, men det er trist at 9 ud af 10 danske film er lette, morsomme - og overfladiske.
#14 Ja, så misforstod jeg dig. Men jeg er delvist enig. Jeg syntes hverken at der er for lidt eller for mange morsomme og overfladiske danske film. Ej heller syntes jeg at der er for lidt eller for mange eksperimenterende danske film. Jeg syntes egentligt at det danske filmmarked er rimeligt afbalanceret.
Til gengæld syntes jeg at der er alt for meget genbrug af danske skuespillere, men det er en helt anden diskussion. ;)
"Brødre" kan muligvis være den Anders Thomas Jensen film der gør hans andre film til skamme (har endnu ikke selv set den), men Bier kan jo også have haft en vis inflydelse.
synes det er latterligt Trier langer ud efter Thomas jensen... Anders Thomas Jensen har da godt nok skrevet film som Rembrandt, Blinkende Lygter, Adams Æbler, De Grønne Slagtere, I Kina Spiser de hunde og Gamle Mænd i Nye biler.. men det er sgu gode film....
desuden har han vist sig som seriøs forfatter på filmene "Elsker dig For Evigt" og "Skagerrak" så han kan andet end sjove one liners....
Han har lavet tre kortfilm han er blevet oscar nomineret for.. og har vundet en oscar...
Manden er en genial filmmager, så Trier skal bare klappe kaje...
#11 ks 20 år siden
#12 filmz-JuuL 20 år siden
"Jeg kan slet ikke klare den film, den vil beskæftige sig med så mange ting og mister dermed fokus fra alle de berørte emner. Handler den om krig? Forholdet mellem brøderne? Forholdet mellem far og søn? Eller om de to efterladte der finder hinanden? Jeg kunne blive ved... Det er bare for meget"
Dette problem skyldes vel netop at manuskriptet er skrevet af en manuskriptmaskine uden ægte følelser og ægte indlevelse. Og det er netop det Trier brokker sig over, og netop det han har helt ret i er noget lort!
Et andet problem er vel også, at fremtidens filminstruktører vil være inspireret af samme kilde (de to klaner; Lasse O. og Anders T.J.), da disse film i Danmark når ud til et bredere publikum. Derfor vil det interessante i dansk film med tiden (= med Lars V.) forsvinde, da langt de fleste instruktører af de instruktører der er tilbage vil være Anders T.J. og Lasse O. kopier.
Er forberedet på at blive slået ned af jer andre brugere, men herinde på filmz er det allerede nu tydeligt at se at de fleste af os der laver laver (små)film er inspireret af ovennævnte. Med al respekt for GI-jones og andre, så er Brutal Incasso, efter alt at bedømme (har endnu ikke set den) handlingsmæssigt, og replikmæssigt, ikke langt fra I Kina Spiser de hunde, Inkasso, Den gode strømer osv. Det samme kan man sige om eksamenskortfilmen, Jackpot, der er flot og professionelt produceret, men som ligeledes foregår i samme miljø som I Kina Spiser de hunde, Inkasso og Den gode strømer.
Det er jo egentlig en skam, at der ikke bliver eksperimenteret mere med mediet, som Lars Von Trier gør det.
#13 pulse83 20 år siden
#14 filmz-JuuL 20 år siden
"Jeg er sgu glad for at alle ikke eksperimenterer på samme måde som Trier gør det"
- Du misforstår mig lidt. Jeg siger ikke at alle film skal være anderledes og eksperimenterende, men at der gerne måtte være flere, og at det er en skam at nyere instruktører er så tydeligt inspireret af "klanerne". Selvfølgelig skal der ind i mellem være plads til en let, morsom, dansk film, men det er trist at 9 ud af 10 danske film er lette, morsomme - og overfladiske.
#15 pulse83 20 år siden
Til gengæld syntes jeg at der er alt for meget genbrug af danske skuespillere, men det er en helt anden diskussion. ;)
#16 chandler75 20 år siden
Den scorer i hvert fald yderst respektabelt 83 % på Tomato-barometeret: http://www.rottentomatoes.com/m/1144988-brothers/
#17 El vez 20 år siden
#18 Patriarch 20 år siden
#19 Martindan 20 år siden
desuden har han vist sig som seriøs forfatter på filmene "Elsker dig For Evigt" og "Skagerrak" så han kan andet end sjove one liners....
Han har lavet tre kortfilm han er blevet oscar nomineret for.. og har vundet en oscar...
Manden er en genial filmmager, så Trier skal bare klappe kaje...
#20 chandler75 20 år siden
"Arven"
"Dogville"
"Bagland"
"At kende sandheden"
... og egentlig ikke så meget andet.