Gravatar

#11 Fredag 10 år siden

HBO Here I come:)
Gravatar

#12 DarkLight 10 år siden

Jeg må melder mig under de der "Jeg røvkeder mig"-faner. Jeg er lige blevet færdig episode 4. Mens serien klart har kvaliteter, så er den bare for nedsunket i lommefilosofi og påtvunget eftertænksomhed, at man gisper efter luft. Lige meget hvor gerne jeg ville kunne lide den, så er det altså ikke startet endnu.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#13 lyspunkt 10 år siden

Jeg er ret begejstret for McConaugheys præstation, der ligger så langt fra hans sympatiske og hunky´e kortarmede "virkelige" udgave, men må dog sige, at jeg også er lidt "mehh!" nok fordi jeg flere steder læste at man skulle blive blæst væk af afsnit 4, hvilket jeg slet ikke blev.
Måske er jeg mindrebemidlet eller bare ikke "ser lyset", men hænger nok på, hvis der kun er 8 afsnit.
True Detective falder lidt ind i en genre, der minder om fascinationen af langrend eller formel1, hvor man sidder og håber på at der sker et eller andet, kun for at konstatere, at dét gjorde der heller ikke denne gang. Men alligevel sidder masn klar næste gang igen.
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Gravatar

#14 Pécuchet 10 år siden

Afsnit 6 er primært et emotionelt og psykologisk afsnit, men hold da op, referencerne bølger frem og tilbage i alt lige fra de tydelige som Kainsmærker til de obskure som franciskanske mystikere fra det 12. århundrede. Jeg tvivler på, at der nogensinde har eksisteret en mindrebroder ved navn Telios DeLorca, men lidt borgesiansk pseudohistorie skal der da også være plads til imellem mytologiernes plekterende spind. Ingen nød skal klages her. På den anden side er afsnittet desværre plaget af adskillige stereotype virkemidler og plotfigurationer, men nuvel, det kan næppe undgås.
Der burde have været Roser.
Gravatar

#15 Pécuchet 10 år siden

Dette klip er perfektion:

Der burde have været Roser.
Gravatar

#16 Driver 10 år siden

Nu har jeg fået set de to første afsnit. Serien appellerer nok til en høj fællesnævner, men desværre havde afsnit to også en scene, der absolut kun appellerede til den laveste fællesnævner. Et typisk træk fra HBO at forsøge at skaffe seere ved at caste en ung pige, der er villig til at vise hendes bare bryster. Desværre er hun vildt fejlcastet i forhold til gamle Woody og det samme er Woodys kone i serien. Det trækker serien ned for mig, at HBO altid skal forsøge at hive lækre kvinder/piger ind i serier, tiltrods for, at de på ingen måde passer ind i resten af castet. McConaughey er lyspunktet indtil nu, mens Woody fremstår urealistisk og hans skuespil er slet ikke på højde med, hvad han normalvis kan - Som fx i Out of the Furnace. Jeg falder ikke på halen endnu, men den viser gode takter, tiltrods for HBOs typiske tricks på at få seere.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#17 Mikkel Abel 10 år siden

Har lige set afsnit 1 og kan allerede nu fornemme, at jeg kunne gå hen og blive rigtig, rigtig, rigtig glad for serien.

Kan dog også tilstå, at det nok bliver McConaughey der kommer til at trække det meste for mig. Hold da op, han er fantastisk.

Hvorfor Driver synes Harrelson fremstår urealistisk forstår jeg overhovedet ikke. Han er da glimrende?
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#18 wiseguy 10 år siden

Det er helt forfærdeligt at der kun er et afsnit tilbage!! :-(
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#19 Driver 10 år siden

17

Det har jeg jo lige forklaret. Han er urealistisk skildret i den forbindelse, at damerne ganske enkelt er lækre og yngre end ham. Det giver for mig et for stort "feel af Hollywood" når man caster den slags damer til en fyr som Woody, hvilket for mig gør serien og Woodys karakter lidt urealistisk. Derudover siger jeg jo også, at jeg kun har set to afsnit, men at jeg ved, at Woody kan spille bedre end, han har gjort indtil nu.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#20 Mikkel Abel 10 år siden

Driver (19) skrev:
17

Det har jeg jo lige forklaret. Han er urealistisk skildret i den forbindelse, at damerne ganske enkelt er lækre og yngre end ham. Det giver for mig et for stort "feel af Hollywood" når man caster den slags damer til en fyr som Woody, hvilket for mig gør serien og Woodys karakter lidt urealistisk. Derudover siger jeg jo også, at jeg kun har set to afsnit, men at jeg ved, at Woody kan spille bedre end, han har gjort indtil nu.


Fair nok. Forholdet til Michelle Monoghan og
kvinden han er utro med
virker nu helt troværdigt for mig.



Pécuchet (15) skrev:
Dette klip er perfektion:



Vanvittig afslutningssekvens, hold da op!
I saved Latin. What did you ever do?

Skriv ny kommentar: